اخبار داغ

یاداشت/

رد پای «کاسبی» در بزرگترین راهپیمایی سیاسی مذهبی مسلمانان جهان!

رد پای «کاسبی» در بزرگترین راهپیمایی سیاسی مذهبی مسلمانان جهان!
هزینه ویزا در سال جاری برای زیارت سالار شهیدان به ائزای هر نفر ۴۰ دلار در نظر گرفته شده این در حالی است که برای سفر به برخی از کشور های همسایه مانند ترکیه، و گرجستان نیازی به اخذ ویزا و پرداخت هزینه های بی اساس نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز، رد پای دنیا دوستی در همه شرارتهای حادثه کربلا نمایان است.کربلا نشان داد چگونه زمانی که پای «حُبّ ریاست» به عنوان یکی از مهمترین جلوه های دنیا دوستی است  در میان باشد قدم ها در دشمنی با امام قدرت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

امام صادق علیه السلام فرمود: «مَنْ طَلَبَ الرِّئاسَةَ هَلَک؛ کسی که دلباخته ریاست باشد هلاک می شود» که عمر سعد یکی از قربانیان این خواسته نافرجام بود.

,

کاسبان اربعین بدانند ...

, کاسبان اربعین بدانند ..., کاسبان اربعین بدانند ...,

در دوره متوکل عباسی برای ممانعت شیعیان از سفر به کربلا و زیارت بارگاه سیدالشهدا حکم قطع دست اجرا می شد، اما آن حکم نتوانست مانع سفر زائران به کربلا شود.

,

به رغم وحشیگری های متوکل نسبت به زوار بارگاه امام حسین (علیه السلام)، هرگز این سنت حسنه فراموش نشد و از رونق نیفتاد و مردم به صورت های مختلف خود را به کربلا می رساندند.

,

سرانجام متوکل مجبور شد، طی فرمانی زیارت حرم امام حسین (علیه السلام) را به شرط اینکه دست راست زائر را قطع کنند، آزاد نماید و در اندک زمانی صف طولانی مشتاقان بارگاه سالار شهیدان با وجود این قانون وحشیانه همچنان چشم نوازی می کرد.

,

مسعودی، مورخ بزرگ، در کتاب مروج الذهب می نویسد: خانمی به قصد زیارت بارگاه امام حسین (علیه السلام) به مامور ثبت نام مراجعه کرد؛ به وی تذکر دادند، آیا می دانی که شرط رفتن به زیارت قطع دست است؟ آن زن پاسخ داد: از شرایط آگاهم!

, مسعودی،,

متصدی ثبت نام، اسم این خانم را می نویسد؛ آن گاه به وی دستور می دهد دستش را برای قطع کردن بیرون بیاورد.

,

آن زن دست چپ خود را بیرون می آورد! مامور می گوید: خانم فرمان خلیفه می گوید، باید دست راست داوطلب زیارت قطع شود وآن زن دست راست خود را از زیر حجاب بیرون آورده و می گوید: این دست را سال گذشته قطع کردید!

,

پیاده روی اربعین؛ بزرگترین راهپیمایی عاشقان در تاریخ!

, پیاده روی اربعین؛ بزرگترین راهپیمایی عاشقان در تاریخ!, پیاده روی اربعین؛ بزرگترین راهپیمایی عاشقان در تاریخ!,

اربعین حسینی فرا رسیده و میلیون ها عاشق و ارادتمند به امام حسین (ع) از نقاط مختلف دنیا خود را به کربلا و بین الحرمین رساندند تا در این زمان معنوی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت حسین بن علی علیه السلام باشند.

,

با آغاز حرکت میلیونی زائران از نقاط مختلف دنیا به سوی کربلا، بزرگترین راهپیمایی تاریخ و جهان شکل خواهد گرفت که طی قرن ها با وجود مسائل و دشواری های فراوان به فراموشی سپرده نشد و  هر ساله پر شور تر از سابق برگزار می شود.

,

استقبال میلیونی با پای پیاده به رغم تهدید های  داعش و بی اعتنایی به گروه های تروریستی، نوعی شکست برای دشمنان اسلام محسوب می شود که در این مراسم نه تنها شیعیان، بلکه تمام انسان های آزاده با هر دین و مسلکی حضور دارند.

,

سال گذشته بیش از 20 میلیون نفر در مراسم اربعین در عراق شرکت کردند که تقریبا معادل 60 درصد از کل جمعیت این کشور بود و این تعداد هر ساله در حال افزایش است.

,

نکته  جالب توجه این است که در مراسم سالانه حج، کم‌تر از 3 میلیون زائر شرکت می‌کنند اما این سیل عظیم جمعیت با وجود امکانات محدود در کشور بحران زده عراق به مشکلی خاصی بر نمی خورند و این مهم برخاسته از برکات عظیم این سنت دیرینه و مقدس است.

,

سنت زیارت پیاده روی در آستانه اربعین به زمان ائمۀ معصومین صلوات الله علیه بازمی گردد.

,

در عراق، از سالها پیش چنین رسم است که هیئت ها و دسته‏‌های عزاداری از شهر‌های اطراف(بصره، بغداد و عمدتا از نجف) برای زیارت کربلا پیاده حرکت ‏می‏‌کنند.

,

حضور میلیونی زائران و عاشقان ابا عبدالله الحسین از نقاط مختلف جهان؛ مسیر شهر نجف تا کربلا را همانند یک زنجریه انسانی به یکدیگر متصل می کند.

,

ایجاد هزینه های بی اساس به جای ارائه تسهیلات!

, ایجاد هزینه های بی اساس به جای ارائه تسهیلات!, ایجاد هزینه های بی اساس به جای ارائه تسهیلات!,

با توجه به این حضور پر شور جای سؤال دارد که چرا دولت به جای ارئه تسهیلات بهتر به زائران اربعین به فکر درآمدزایی از این آیین مقدس است؟

,

هزینه ویزا در سال جاری برای زیارت سالار شهیدان به ائزای هر نفر 40 دلار در نظر گرفته شده این در حالی است که برای سفر به برخی از کشور های همسایه مانند ترکیه، و گرجستان نیازی به اخذ ویزا و پرداخت هزینه های بی اساس نیست.

,

علاوه بر هزینه ویزا، متقاضیان سفر اربعین 18800 تومان برای بیمه عمر و حوادث، 6200 تومان برای خدمات درمانی (هلال احمر) و 10900 تومان به عنوان حق الزحمه اخذ روادید باید پرداخت کنند تا فرآیند ثبت نام و صدور ویزای آن‌ها تکمیل شود.

,

اگر چه این مبالغ شاید به چشم نیایند اما انتظار می رود دولت با ارائه تسهیلاتی جهت رفاه حال زوار و ترویج پیاده روی بزرگ اربعین از دریافت این وجه های بی اساس  جلوگیری به عمل آورد.

,

فراموش نشود که بسیاری از زائرین از شهر ها و حتی روستاهایی دور افتاده هستند که خود را به پیاده روری اربعین می رسانند و هزینه ایاب و ذهاب آنان چندین برابر قیمت ویزا است که به دلیل نداشتن توانایی مالی بسیاری از آن ها حسرت به دل زیارت سالار شهیدان می مانند.

,

با توجه به مبلغ بالای پرداختی توسط زائرین انتظار می رود زیر ساخت های لازم از جمله پارکینک در مرز خروجی کشور  در نظر گرفته شود تا عده ای فرصت طلب با دریافت هزینه های گزاف بابت ورودی پارکینگ از این موقعیت سؤاستفاده نکنند.

,

پایین بودن سطح بهداشت و کبود امکانات درمانی معضل دیگری است که به دلیل ازدحام بالای جمعیت گریبان گیر زوار می شود که نیاز به آموزش های پیشگیرانه از سوی سازمان های درمانی دارد.

,

این ظرفیت عظیم نیاز به ایجاد زیر ساخت های لازم برای پذیرایی از میلیون ها عاشق را دارد که انتظار می رود مسئولان مربوطه با انجام برنامه ریزی به صورت مداوم و نه چند روز  مانده به اربعین، به فکر آن باشند.

,

تاریخ ثابت نموده ارادت مندان به پسر فاطمه(س) هرگز عقب نشینی نخواهند کرد و حاضراند برای زیارت فرزند پیغمبر(ص) جانشان را هم تقدیم کنند.

,

 

,

به قلم: حجت السلام و المسین داریوش حسن زاده فعال سیاسی اجتماعی هرمزگان

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه