اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی خبر داد:

160 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد می شود/ افزایش 6 دهم درصدی جمعیت روستایی در خراسان رضوی

160 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد می شود/ افزایش 6 دهم درصدی جمعیت روستایی در خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پیش‌بینی ایجاد اشتغال در استان برای سال جاری 160 هزار فرصت شغلی می‌باشد سهم کاشمر را از این میزان، بیش از 4 هزار و 400 فرصت شغلی عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر علیرضا رشیدیان امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شهرستان کاشمر که در محل مرکز آموزشی رفاهی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم بر اساس آنچه که وظیفه ماست با حفظ اتحاد، همدلی و آرامش در توسعه تولید و اشتغال به صورت جامع و کامل کار کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی افزود: تلاش ما این است که بدون هیچ گونه کوتاهی بتوانیم بحث هدف‌گذاری برای ارتقای تولید در حوزه‌های مختلف، ارتقاء صادرات و تولید و اشتغال را که مهمترین دغدغه مردم ماست به نتیحه برسانیم و به اهداف پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

,

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در استان در سال 96 باید 160 هزار اشتغال در استان ایجاد شود و در همین راستا انتظاراتی که از دستگاه‌ها و بخش خصوصی داریم را مطالبه می‌کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: هدف ایجاد 160 هزار شغل یک برش دستگاهی خورده و مشخص شده است که سهم هر دستگاه برای تحقق این هدف چه میزان است و یک برش شهرستانی به این هدف هم می‌زنیم تا مشخص شود که سهم هر شهرستان از این تعداد شغلی که باید در استان ایجاد کنیم چقدر است تا تکلیف دستگاه‌های مختلف، بانک‌ها و بخش خصوصی را برای تحقق این 160 هزار اشتغال مشخص و دنبال کنیم.

,

رشیدیان اظهار داشت: با عنایت خدا و امام هشتم(ع) و با همت مردم اگر بتوانیم هماهنگی لازم را در دستگاه‌های مختلف به وجود آوریم و از مزیت‌های بالقوه استان هم استفاده کنیم در سال 96 به این هدف خواهیم رسید.

,

استاندار خراسان رضوی به سهم کاشمر از ایجاد اشتغال استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد 4 هزار و 421 نفر تعداد فرصت شغلی است که ما در آخر سال از فرماندار کاشمر مطالبه خواهیم داشت و برای این منظور تقسیم کار لازم بین دستگاه‌هایی همچون صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، گردشگری و حوزه‌های اشتغال خود اشتغالی همچون کمیته امداد، بهزیستی و حوزه بانوان انجام شده است.

,

وی با اشاره به فرصت‌های ایجاد اشتغال در روستاها خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال گذشته علی‌رغم آن‌که در سطح کشور شاهد کاهش نرخ جمعیت روستایی به میزان 7 دهم درصد در هر سال بوده‌ایم اما خوشبختانه در استان خراسان رضوی با وجود مشکلاتی همچون خشکسالی، 6 دهم درصد افزایش جمعیت روستایی به طور سالانه داشتیم که این یک موفقیت خوب  به حساب می‌آید ضمن اینکه در برخی طرح‌ها مانند روستاهای مرزی حتی مهاجرت معکوس هم داشته‌ایم که یک شاخص مناسب برای توجه به این ظرفیت است.

,

رشیدیان ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف هستند بر اساس همان رقم 4 هزار و 421 شغلی که برای کاشمر در نظر گرفته شده است و تقسیم کاری که در این خصوص انجام شده با برش‌هایی که در نظر گرفته شده است کار خود را دنبال کنند که در این راستا نقش بانک‌ها بسیار مهم است چرا که آن‌ها باید تسهیلات لازم را به موقع و به اندازه برای واحدهای صنعتی تأمین کنند.

,

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر لزوم افزایش اختیارات مسئولان شهرستانی گفت: این یک درد مشترک کشوری است و ما برای کاهش مشکلات پیگیری کردیم و در نتیجه نزدیک به 100 اختیار از سازمان‌های مرکزی به مدیران استان‌ واگذار شد و باید عین همین اختیارات به همین نسبت و حتی با سرعت بیشتر به شهرستان‌ها واگذار شود.

,

وی افزود: در بحث دولت الکترونیک هم اکنون هزار و 300 دهیاری روستاهای ما به این شبکه متصل شده‌اند که در همین راستا یکی از مواردی که ما دنبال می‌کنیم این است که روستاییان را تا حد امکان از مراجعه به دستگاه‌های مرکزی در شهرها مستغنی کنیم و نیازمندی‌های آن‌ها در همان روستا بتواند پاسخ داده شود تا به این ترتیب کمترین نیاز برای مراجعه به شهرها توسط روستایی‌ها وجود داشته باشد.

,

رشیدیان ادامه داد: در مسائل زیربنایی کارهایی که مصوب شده است هم باید نیازمندی‌های عمرانی و خدماتی پروژه‌ها به عنوان پیوست به معاونت پشتیبانی منعکس شده تا این نیازها تأمین شود.

,

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های کاشمر در حوزه گردشگری زیارت تأکید کرد: در موضوع زیارت در طی سال‌های گذشته علی‌رغم اینکه در حوزه تخصیص اعتبارات زیارت نقصان داشته‌ایم اما برای کاشمر تا به حال 3 میلیارد تومان پرداخت شده و 500 میلیون تومان دیگر هم اخیراً در نظر گرفته شده است.

,

وی افزود: امیدواریم با کمکی که از محل این 500 میلیون تومان انجام خواهد شد مشکلات اجرایی برخی طرح‌ها در کاشمر از جمله حرم تا حرم برطرف شود و شاهد سرعت بیشتر اجرای این پروژه باشیم اما برخی مشکلات هم باید بین دستگاه‌های اجرایی مرتفع شود مانند مشکلاتی که با اداره راه وجود دارد و یا اختلاف نظر‌هایی که بین اوقاف و گردشگری وجود دارد.

,

رشیدیان بزرگترین مسأله برای اشتغال را جذب سرمایه دانست و گفت: تمامی مسائل ما 50 درصد قضیه است و 50 درصد دیگر این است که شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که سرمایه‌گذار رغبت کافی برای اشتغالزایی داشته باشد لذا دستگاه‌ها از حداکثر مشوق‌ها و تسهیلات برای روان‌سازی کارها استفاده کنند.

,

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های منطقه‌ای در حوزه کشاورزی، فرآوری محصولات کشاورزی، معدن و صنایع دستی استفاده کنیم و در حوزه صنایع دستی به ویژه فرش کاشمر که یکی از برندهای جهانی است لازم است با کمک فنی حرفه‌ای این برند را حفظ و برای ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی کنیم.

,

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: سرمای سال گذشته خسارت زیادی به کشاورزان وارد کرد و بحث تأمین اعتبارات برای رفع خسارات به سمت تسهیلات ارزان قیمت، استهمال بدهی‌های بانکی و یا تأمین نهاده‌های کشاورزی رفت ضمن اینکه شهرستان‌های خلیل‌آباد، بردسکن و کاشمر جزء شهرستان‌هایی بودند که بیشترین خسارت را در این سرما متحمل شدند.

,

وی اظهار داشت: نسبت به نرخ بیکاری با توجه به مزیت‌های بالقوه‌ای که در استان وجود دارد کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم و لازم است بیش از این تلاش کنیم چرا که اگر بازارهای فعلی را حفظ و بازارهای جدیدی پیدا کنیم هیچ کشمش و سایر محصولات کشاورزی نباید روی دست تولیدکننده و کشاورز ما باقی بماند و البته تولید سالم و استاندارد و بسته‌بندی مناسب با شرایط بازار هم از شرایط دستیابی به این هدف است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه