اخبار داغ

قدس خبر گزارش می دهد؛

ممانعت از حضور خبرنگاران در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قدس

ممانعت از حضور خبرنگاران در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قدس
جلسات شورای شهر حتماً باید با حضور خبرنگاران برگزار شود چون طبق ماده ۱۵ قانون شوراها، مصوب سال ۸۲ برای غیرعلنی بودن جلسات، دو سوم اعضای حاضر در جلسه باید رای بدهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، جلسه علنی اعضای شورای شهر قدس و نمایندگانی از شهرداری قدس ظهر امروز در حالی آغاز به کار کرد که از ورود خبرنگاران قدس خبر به این جلسه جلوگیری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

جلسات شورای شهر حتما باید با حضور خبرنگاران برگزار شود چون طبق ماده ۱۵ قانون شوراها ، مصوب سال ۸۲ برای غیرعلنی بودن جلسات، دو سوم اعضای حاضر در جلسه باید رای بدهند.

,

لازمه ی علنی بودن جلسات شورا، حضور خبرنگاران و رسانه‌ها در جلسات شورا است، اگر خبرنگاران از حضور در جلسه شورای شهر محروم شوند اصل علنی بودن جلسه زیرسئوال می‌رود.

,

حال اینکه این بی‌عدالتی در برخورد با خبرنگاران قدس خبر بی‌برنامگی شورای گذشته است یا سوغاتی شورای فعلی، در روزها و ماه‌های آینده مشخص خواهد شد، ولی آنچه که اکنون شهروندان و افکار عمومی شهر قدس بعد از خلق حماسه بزرگ در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر انتظار دارند این است که کهنه افکار حاکم بر فضای غیرحرفه‌ای شورا برچیده شود.

,

ضروری است شورای جدید، اصحاب رسانه و اهل قلم را فرصتی برای اعتلای شهرستان دانسته و آن را بازویی عملی و تاثیرگذار در فرهنگسازی، پژواک عملکردهای مثبت و ظرفیتی برای نقد عملکردهای نادرست بدانند تا با اقدام غیرمسئولانه برخی از نیروهای فعال در شورای شهر قدس ظرفیت پوشش اخبار به صورت عادلانه از اصحاب رسانه شهرستان سلب نشود.

,

حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات شورا، نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای شورا است چرا که با حضور افکار عمومی در جلسات شورای شهر ، باعث می شود تا اعضای شورا با دقت بیشتری تصمیم بگیرند و همه تصمیمات و مصوبات شورا به صورت شفاف منعکس می‌شود.

,

طبق قانون ، جلسات شورای شهر علنی است مگر اینکه غیر علنی بودن یک جلسه به تصویب دو سوم اعضا برسد و از قبل اعلام شود؛ همچنین در آیین نامه شوراها آمده، مردم می‌توانند در جلسات شورای شهر حضور یابند.

,

شوراها نهادهایی هستند که مردمی بوده و خود مردم در انتخابات، اعضای شورا را انتخاب کرده اند بنابراین حق دارند عملکرد شورا را نقد کنند.

,

موضوع دیگر در این زمینه ، فراهم کردن شرایط نقد شورای شهر توسط مردم و خبرنگاران است که اعضای شورا وظیفه دارند انتقادها را بشنوند و به آن‌ها عمل کنند؛ در واقع باید شرایطی فراهم بشود که مردم و خبرنگاران جرات نقد کردن شورا را داشته باشند.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه