اخبار داغ

نگاهی به پرونده مشاور پرحاشیه شهردار تهران/

فاطمه راکعی؛ از حضور در تحصن مجلس ششم تا فعالیت پررنگ در فتنه 88/ فمینیست ها در "بهشت" چه می خواهند؟

فاطمه راکعی؛ از حضور در تحصن مجلس ششم تا فعالیت پررنگ در فتنه 88/ فمینیست ها در "بهشت" چه می خواهند؟
در حالی راکعی به عنوان مشاور نجفی در امور زنان انتخاب شده است که علاوه بر نداشتن سابقه فعالیت موثر برای زنان کشور شخصیتی کاملاً سیاسی است موضوعی که در سال های گذشته بر همکلن مشخص شده است که زنان برای افراد سیاسی تنها دستاویزی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود بوده.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که یک ماه از حضور محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران گذشته است، محمدعلی نجفی در حکمی فاطمه راکعی, شاعر و نویسنده اصلاح طلب را به سمت مشاور شهردار در امور بانوان منصوب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فاطمه راکعی در سال ۱۳۳۳ در زنجان متولد شد و تا پایان دورهٔ ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و بعد از آن در تهران به ادامهٔ تحصیل پرداخت. او دارای لیسانس مترجمی زبان و فوق لیسانس و دکترای زبان شناسی است.

,

 

,

فاطمه راکعی و تحصن در مجلس ششم

, فاطمه راکعی و تحصن در مجلس ششم, فاطمه راکعی و تحصن در مجلس ششم,

وی که یکی از فعالان اصلاح طلبی در سال های جوانی خود بوده است به عنوان نماینده مجلس به مجلس ششم راه پیدا کرد که مهمترین دستاورد وی در آن سال ها تحصن در صحن علنی مجلس یود.

,

عده ای از نمایندگان مجلس ششم از جمله فاطمه راکعی در اعتراض به اعمال نظارت استصوابی شورای نگهبان برای نمایندگان مجلس در اقدامی هماهنگ دست به تحصن زده و استعفا دادند.

,

نمایندگان متحصن مجلس ششم برای بحران آفرینی و در تنگنا قرار دادن نظام، تصمیم گرفتند پروژه خروج از حاکمیت را با تحمیل فشار به استانداران اغلب همسو در دولت هفتم  برای استعفا و استنکاف از برگزاری انتخابات عملیاتی کنند.

,

در همین راستا اکثر استانداران با تایید تلویحی وزیر وقت کشور با صدور اطلاعیه ای اعلام کردند که امکان برگزاری انتخابات در مهلت تعیین شده(اول اسفند 1382) وجود ندارد؛ همچنین 13 عضو کابینه دولت اصلاحات و حدود 50 معاون وزیر نیز در نامه ای تهدید آمیز اعلام استعفا کردند.

,

 

,

تحصن مجلس ششم و استعفای نمایندگانی از جمله فاطمه راکعی اگرچه راه به جایی نبرد اما مجلس ششم لکه ننگینی بر تاریخ ادوار مجلس بود و توطئه که از سوی این نمایندگان ناکام ماند در نهایت منجر به فراری شدن برخی از آنها به خارج از کشور شد.

,

بازخوانی میزان از تحصن افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در مجلس ششم

, بازخوانی میزان از تحصن افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در مجلس ششم,

عضویت خانم مشاور در حزب منحله مشارکت

, عضویت خانم مشاور در حزب منحله مشارکت, عضویت خانم مشاور در حزب منحله مشارکت,

راکعی یکی از اعضای فعال حزب منحله مشارکت است، حزبی که که در سال 76 تاسیس و در سال 88 منحل شد! در جریان فتنه 88 و با انتشار برخی از اسناد مبنی بر دخالت های مستقیم اعضای این حزب در اغتشاشات سال 88 و همچنین دستگیری تعداد زیادی از آنها و ارتباط های مخفیانه برخی از اعضا با سرویس های خارج از کشور این حزب منحل شد.

,

راکعی بعد از انحلال این حزب و انتشار اسناد خیانت برخی از اعضای آن به نظام جمهوری اسلامی و همچنین تلاش آنها برای انجام انقلاب رنگی در کشور همچنان دست از دفاع از مشارکت بر نداشته و در همایشی گفته بود: معتقد به اسلام، و ولایت ‌فقیه هستم و در مورد وابستگی‌ ام به احزاب منحله‌ ای که صحبت می‌کنید باید بگویم که هنوز به قانونی بودن این انحلال شک دارم!

, راکعی بعد از انحلال این حزب و انتشار اسناد خیانت برخی از اعضای آن به نظام جمهوری اسلامی و همچنین تلاش آنها برای انجام انقلاب رنگی در کشور همچنان دست از دفاع از مشارکت بر نداشته و در همایشی گفته بود: معتقد به اسلام، و ولایت ‌فقیه هستم و در مورد وابستگی‌ ام به احزاب منحله‌ ای که صحبت می‌کنید باید بگویم که هنوز به قانونی بودن این انحلال شک دارم!,

 

,

حضور خانم معاون شهردار در آشوبهای خیابانی 88

, حضور خانم معاون شهردار در آشوبهای خیابانی 88, حضور خانم معاون شهردار در آشوبهای خیابانی 88,

در جریان اغتشاشات سال 88 و فراخوان گسترده سران فتنه برای حضور در خیابان ها و به هم ریختن فضای کشور، فاطمه راکعی به عنوان یکی از اصلاح طلبان در این اغتشاشات و راهپیمایی های بدون مجوز حاضر شده بود اما بعد ها اعلام کرد که در جریان غیر قانونی و بدون مجوز بودن این اغتشاشات نبوده است!

,

وی در توجیه دیگری اعلام کرده بود که برای ارزیابی اوضاع اغتشاشات در این تجمعات و آشوب ها شرکت می کرده است هرچند وی هیچگاه از حضور خود در این اغتشاشات خیابانی عذرخواهی نکرد.

,

 

,

راکعی و درخواست رفع حصر سران فتنه

, راکعی و درخواست رفع حصر سران فتنه, راکعی و درخواست رفع حصر سران فتنه,

راکعی در حالی به توجیه حضور خود در اغتشاشات سال 88 می پرداخت که د ربسیاری از سخنرانی های خود سران فتنه را الگو معرفی کرده و اقدام به تطهیر آنها می کند، وی در سال 93 در همایش سراسری اصلاح طلبان درخواست رفع حصر سران فتنه را مطرح کرد و گفت:حل مسئله حصر(رهبران فتنه آمریکایی اسرائیلی۸۸) از شخصیت‌های شریف و بزرگی که مایه افتخار و الگوی راستین زن معاصر‌ند یعنی زهرا رهنورد، آرزوی ماست؛ همچنین آرزوی رفع حصر چهره‌های گرانقدری همچون محسن میردامادی و مصطفی تاج‌زاده و دیگر بزرگان را داریم...

,

 

,

مواضع فمنیسیتی راکعی در سال های گذشته

, مواضع فمنیسیتی راکعی در سال های گذشته, مواضع فمنیسیتی راکعی در سال های گذشته,

همزمان با روی کار آمدن مولاوردی به عنوان معاونت زنان در ریاست جمهوری، ارتباطات راکعی با دولت نیز بیشتر شد و در بسیار ی از جلسات مولاوردی، راکعی هم حضور داشت.

,

وی در یکی از این جلسات با حمایت از آرا و اندیشه های فمنیستی با افتخار می گوید: «آنچه مسلم است این است که نه طبق قانون اساس و نه دیگر قوانین،چیزی به اسم تفکیک جنسیتی نداریم،نه دانشگاه،نه اماکن عمومی.متاسفانه افراد با سلایق خود که به سال‌های دور قبل از انقلاب برمی‌گردد،‌زمانی که دیدگاه‌های مردسالارانه!زن را جنس دوم!و ضعیفه!تلقی می‌کردند.آنچه مشخص است این است که مدت‌هاست که وقت این حرف‌ها گذشت،‌به خصوص الان که در سالگرد انقلاب هستیم و به نعمت این انقلاب، امام با تاکید بر حضور مستمر زنان در جامعه،روی این دیدگاه‌ها خط بطلان کشید».

,

وی در جایی دیگر گفته بود: «گروهی تندرو هستند که به همه مسایل نگاهی دور از منطق دارند و با تحلیل و تفسیر غلط از آنچه در دین اسلام آمده، دنبال اینند تا زنان را موجوداتی خنثی ببینند و به همین دلیل به دولت فشارهای زیادی در این خصوص وارد می‌کنند. آنها شاید بتوانند از ورود بیشتر زنان به دولت جلوگیری کنند، اما این را در نظر داشته باشند که در نهایت این زنان هستند که به حق طبیعی خود خواهند رسید.»

,

وی که عضو انجمن زنان نو اندیش هم بوده در جایی نسبت به قوانین کشور درباره زنان اعتراض کرده و می گوید: اینکه در هزاره سوم هم زنان به عرصه های بالای مدیریتی راه پیدا نمی کنند، اتفاق بدی است که متاسفانه در کشور ما همچنان مشاهده می شود و باعث می شود تا جامعه نتواند از نیمی از پتانسیل خود استفاده کند.

,

در حالی راکعی به عنوان مشاور نجفی در امور زنان انتخاب شده است که علاوه بر نداشتن سابقه فعالیت موثر برای زنان کشور شخصیتی کاملاً سیاسی است موضوعی که در سال های گذشته بر همکلن مشخص شده است که زنان برای افراد سیاسی تنها دستاویزی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود بوده و در عمل شرایط زنان تغییر آنچنانی نکرده و نقش های اصلی زنان در جامعه نادیده گرفته شده است.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه