اخبار داغ

فرماندار خلیل‌آباد:

احداث پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری نیازمند همراهی میراث فرهنگی است

احداث پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری نیازمند همراهی میراث فرهنگی است
فرماندار خلیل‌آباد از اختصاص 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 در بحث گردشگری خبر داد و گفت: با توجه به تخصیص اعتبار جهت ساخت پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر و شهرداری خلیل‌آباد، میراث فرهنگی همکاری و مساعدت لازم را داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجتبی شاکری در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی که در فرمانداری خلیل‌آباد صورت گرفت اظهار داشت: شهرستان خلیل‌آباد علاوه بر پتانسیل بالای کشاورزی ظرفیت خوبی درزمینهٔ گردشگری نظیر آبگرم، پارک جنگلی، مسجد جامع و.. دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی بابیان اینکه 11 اثر تاریخی ثبت‌شده ملی در این شهرستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مسجد جامع یکی از آثار ثبت‌شده است که نیازمند مساعدت و همراهی میراث فرهنگی استان است.

,

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه احداث مصلا در مسجد جامع خلیل‌آباد ضروری است، تصریح کرد: با توجه به توسعه فضای مصلا و همچنین کمک به سرمایه‌گذار بخش خصوص مجتمع بهشت باید راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن مشکلات این حوزه تلاش شود.

,

وی در ادامه بابیان اینکه بناهای تاریخی خوبی در شهر کندر وجود دارد، اذعان کرد: شهر کندر می‌تواند یکی از مقصدهای گردشگری در شهرستان خلیل‌آباد باشد و این نیازمند همراهی میراث فرهنگی استان است.

,

شاکری همچنین با تأکید بر اینکه 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 180 برای بحث گردشگری خلیل‌آباد مصوب شده است، عنوان کرد: ساخت پایگاه اطلاع‌رسانی یکی از نیازهای شهر خلیل‌آباد محسوب می‌شود که امیدواریم با مساعدت و همکاری میراث فرهنگی این امر محقق شود.

,

, , ,

وضعیت فعلی نماز جمعه خلیل‌آباد جوابگوی نماز گذاران نیست / ساخت مصلا نیازمند همراهی میراث فرهنگی است

, وضعیت فعلی نماز جمعه خلیل‌آباد جوابگوی نماز گذاران نیست / ساخت مصلا نیازمند همراهی میراث فرهنگی است,

حجت‌الاسلام علی ناهیدی در این مراسم بابیان اینکه 85 درصد مردم خلیل‌آباد کشاورزی است، اظهار داشت: مردم شهرستان خلیل‌آباد مردمی متدین و زحمتکش هستند و در امور مذهبی حضور چشمگیری دارند.

,

وی بابیان اینکه شهرستان خلیل‌آباد مصلای نماز جمعه و حوزه علمیه دارد، خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی مکان نماز جمعه جوابگوی جمعیت نماز گذاران نیست و در اکثر اوقات مردم در آفتاب صحن نماز اقامه می‌کنند.

,

امام‌جمعه خلیل‌آباد اقداماتی در راستای ساخت مصلا نماز جمعه این شهرستان صورت گرفته است، تصریح کرد: بالغ‌بر 6 میلیارد ریال درزمینهٔ ساخت مصلا هزینه شده است.

,

وی در ادامه اذعان کرد: با توجه به اینکه مسجد جامع شهر خلیل‌آباد جزو آثار ثبتی میراث فرهنگی محسوب می‌شود نیازمند همراهی میراث فرهنگی است که امیدواریم همراهی لازم صورت گیرد.

,

 

,

ساخت مقبره عمیدالملک یکی از نیازهای گردشگری کندر است

, ساخت مقبره عمیدالملک یکی از نیازهای گردشگری کندر است,

حمیدرضا محمودی در ادامه این مراسم اظهار داشت: در شهر کندر 4 اثر ثبت ملی وجود دارد که قدیمی‌ترین اثر ملی در شهرستان خلیل‌آباد مربوط به بقایای قلعه تاریخی کندر است.

,

وی بابیان اینکه کندر به‌واسطه وجود عمیدالملک کندری ویژگی خیلی خاص در تاریخ دارد، خاطرنشان کرد: عمیدالملک کندری اولین وزیر دربار طغرل بود که کمک شایانی به زبان فارسی کرده است.

,

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه بقایای تپه تاریخی کندر مربوط به زمان طغرل می‌شود که در تاریخ وجود دارد و شامل دو آب‌انبار و حوض چهل پایه می‌شود، تصریح کرد: حوض چهل پایه یکی از آثار فاخر شهرستان محسوب می‌شود و اعتباری برای بازسازی آن وجود ندارد.

,

وی بابیان اینکه ساماندهی تپه تاریخی کندر و حوض چهل پایه از اولویت‌های میراث فرهنگی است، اذعان کرد: حوض چهل پایه با توجه به عدم اعتبارات تبدیل به یک مخروبه شده است.

,

محمودی با اشاره به اینکه شورای شهر کندر درزمینهٔ بازسازی تپه کندر اعلام آمادگی دارند تا بقایای باقی‌مانده را بیرون بیاورند، عنوان کرد: شورای شهر کندر ساماندهی خوبی در این زمینه انجام داده‌اند که از فضای مناسب‌تری برخوردار شده است.

,

وی همچنین بابیان اینکه ساخت مقبره عمیدالملک کندری یکی از نیازهای گردشگری شهر کندر محسوب می‌شود، تأکید کرد: با توجه به مکاتباتی که با فرهنگستان ادب فارسی انجام گرفت عمیدالملک کندری را به‌عنوان یک ادیب معرفی کردند که باید مجوزهای لازم از طریق دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برای ساخت آرامگاه اخذ شود.

,

 

,

, , ,

بناهای تاریخی قابل‌واگذاری شهرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود

, بناهای تاریخی قابل‌واگذاری شهرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود,

محمدرحیم رهنما در این دیدار بابیان اینکه آثار میراث فرهنگی برای نسل‌های مختلف است که از جایگاه تاریخی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: تا جایی که امکان داشته باشد در جهت رفع مشکلات با یک شیوه منطقی تلاش کنیم تا آثار تاریخی حفظ شود.

,

وی بابیان اینکه وجود آثار تاریخی برای یک شهر افتخار محسوب می‌شود، تصریح کرد: نظارت بر رعایت استانداردهای لازم برای برخورداری از کیفیت مطلوب و ماندگاری گردشگر ازجمله وظایف میراث فرهنگی محسوب می‌شود.

,

 مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه از احداث هتل آپارتمان‌ها، دفتر خدمات مسافرتی، موزه، اقامتگاه‌های بوم گردی و... در شهرستان حمایت می‌کنیم، اذعان کرد: 500 خانه مسافر در مشهد تحت پوشش میراث فرهنگی قرار دارد.

,

وی بابیان اینکه باید فضا را برای ورود گردشگر به شهر فراهم کرد، گفت: بناهای قابل‌واگذاری نظیر آب‌انبارها، کاروان‌سراها، رباط‌ها و... به بخش‌های خصوص شناسایی می‌شوند تا از طریق صندوق احیاء به بخش خصوصی برای احیاء و بهره‌برداری واگذار شود.

,

رهنما با تأکید بر اینکه رونق‌بخش گردشگری و بناهای تاریخی نیز ازجمله اهداف سازمان است، خاطرنشان کرد: طرح مخصوص مصلای نماز جمعه خلیل‌آباد در شورای فنی استان مطرح می‌شود و امیدواریم به سرانجام برسد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه