اخبار داغ

جزئیات حواشی یادواره شهدای مدافع حرم؛

در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان چه گذشت؟!/ نظر آیت الله شاهچراغی درباره مجری مراسم و نماینده سمنان

در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان چه گذشت؟!/ نظر آیت الله شاهچراغی درباره مجری مراسم و نماینده سمنان
آیین بزرگداشت شهدای مدافع حرم که با حضور پدر و مادر شهید محسن حججی در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد با حاشیه های زیادی همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، شب گذشته و در جریان برگزاری آیین بزرگداشت شهدای مدافع حرم که با حضور ویژه خانواده شهید محسن حججی در دانشگاه سمنان همراه بود، شعر قرائت شده توسط حمید قرائیان، مجری مراسم مورد انتقاد و اعتراض شدید احمد همتی، نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی شد. همتی پس از این اعتراض جلسه را به سرعت ترک کرد. چنانکه برخی از رسانه ها اعلام کرده اند، وی پس از خروج از سالن با جمعی از دانشجویان درگیری لفظی و فیزیکی پیدا کرد و با دخالت حراست، دانشگاه را ترک کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این اتفاقات، واکنش های گسترده و متفاوتی را در میان افکار عمومی به ویژه در شبکه های اجتماعی به دنبال داشت. جمعی از مردم شریف استان سمنان و مخاطبان مرآت در پی این واکنش ها خواستار پرداختن دقیق و صریح به این موضوع بودند. مرآت بنا به رسالت رسانه ای خود ضمن گفتگو با احمد همتی و برخی از شخصیت های حاضر در این مراسم، به انتشار دیدگاه های آنان می پردازد.

,

, ,

همتی: گفتند یک شهید حججی هم در بهارستان نیست! / به ارکان نظام توهین می کنند

, همتی: گفتند یک شهید حججی هم در بهارستان نیست! / به ارکان نظام توهین می کنند,

احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در خصوص این اتفاق به خبرنگار مرآت گفت:«این اولین بار نبود که چنین اتفاقی رخ می داد و متاسفانه در اینگونه مراسم ها که مربوط به خانواده معظم شهدا است و برای پاسداشت مقام و منزلت شهدا تشکیل می شود این اتفاق صورت گرفت. خود بنده را که جانباز و از خانواده شهدا و نماینده مردم هستم دعوت می کنند و در همان جلسه توهین می کنند. به آنها گفتیم شما دو ساعت توهین کردید دو دقیقه به ما فرصت بدهید تا از نمایندگان و ارکان نظام دفاع کنیم اما گفتند نمی شود. قبل از آن هم به آنها گفتیم چند دقیقه به نمایندگان مردم وقت بدهید گفتند نمی شود.

, مرآت,

بعد می آیند به اسم شهدا مراسم می گیرند و به ارکان نظام توهین می کنند. در این برنامه گفتند یک شهید حججی در بهارستان نیست، این یعنی چه؟ یعنی بهارستان آمریکایی و اسرائیلی است و برای این کشور نیست. پنج، شش خرمشهر اسم بردند و گفتند همانطور که خرمشهر دست صدامیان بوده است باید آنجا را نیز فتح کنیم. مثلا آموزش و پرورش یک خرمشهر است که در آن فساد وجود دارد و باید فتح شود. چند مورد شبیه این را نام بردند. مجلس که برای این مملکت نیست، دولت که برای این مملکت نیست، شوراها هم که نیستند پس چه؟ ما داریم کل نظام را زیر سوال می بریم و باعث تفرقه می شویم. یعنی دقیقا همان کاری را که ترامپ می خواهد بکند عده قلیلی انجام می دهند. تاکید می کنم عده قلیلی هستند چون بدنه سپاه و بسیج با مردم است. این عده قلیل می خواهند با افراطی گری و تندروی خود باعث تفرقه شوند. این نه جزو منویات امام و رهبری بوده و نه به صلاح نظام است. بدترین قسمت آن هم دروغگویی است که می آیند حقیقت را وارونه کنند. دقیقا این را گفتند که هیچ مردی مثل حججی در بهارستان نیست. خوب من لازم دیدم و چون هیچوقت به من فرصت نمی دهند از جا بلند شدم و الله اکبر گفتم و گفتم این آقا که دارد به مجلس توهین می کند بداند بیش از 50 درصد نمایندگان مجلس از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند، چرا به آنها توهین می کنید؟ تمام صداها ضبط شده است و اگر اینها چیز دیگری دارند آنرا پخش کنند. ما به چه کسی گفتیم شما داعشی هستید؟ دروغ می گویند. دروغ گناه کبیره است. اینهایی که چفیه گردنشان می اندازند و انگشتر عقیق و تسبیح دست می گیرند بدانند دروغ و تهمت گناه کبیره است. ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی گناه کبیره است. بالاخره یکی باید جلوی اینها را بگیرد. ما از مسئولان سپاه می خواهیم این موارد را مدیریت کنند چون بار اول نبود. »

,

همتی در خصوص ادامه یافتن تنش ها در خارج از سالن دانشگاه نیز اظهار کرد:«در بیرون سالن یکی دو نفر این امر را ادامه می دادند که حراست دانشگاه جلوی آنها را گرفت. »

,

, ,

شاهچراغی: مجری چیز بدی نگفت/ دادستانی وارد میدان شود

, شاهچراغی: مجری چیز بدی نگفت/ دادستانی وارد میدان شود,

آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی در استان و امام جمعه استان نیز ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مرآت در ارتباط با وقایع شب گذشته در دانشگاه سمنان گفت:« من تا نیمه های جلسه حضور داشتم، دیشب مجری گرم شد و فردی را هم برق گرفت! »

, مرآت,

شاهچراغی تأکید کرد:«کار خوبی نکردند و به نظر من به مجلس شهید حججی توهین شد، نباید چنین حرکاتی در مجلس شهدا انجام شود. »

,

وی تصریح کرد:«من صحبت های مجری را گوش دادم و ایشان چیز بدی نگفت، آنچه من شنیدم درباره سلفی گرفتن نمایندگان مجلس بود. »

,

نماینده ولی فقیه در استان گفت: «باید جلوی این اقدامات گرفته شود و دادستان استان باید وارد میدان شود.»

,

, ,

خبرنگار مرآت در این رابطه طی تماسی با حیدر آسیابی دادستان مرکز استان سمنان، موضع وی را جویا شد که آسیابی اعلام کرد: اطلاع رسانی پیرامون این موضوع پس از بررسی های بیشتر انجام خواهد شد.

,

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه سمنان: اینگونه اعتراض ها شایسته این مراسم نبود

, مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه سمنان: اینگونه اعتراض ها شایسته این مراسم نبود,

حجت الاسلام و المسلمین حسین ذواالفقاری لقب، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان نیز که در این مراسم حضور داشته است در این خصوص به خبرنگار مرآت گفت:

, مرآت,

«شخصا متوجه نشدم اعتراض آقای همتی به چه علت بوده است اما معتقدم اینگونه اعتراض ها شایسته این مراسم نبود و ایشان می توانست اعتراض خود را به طریق دیگری مثلا با دادن یادداشت منتقل کند و البته بنده برای اظهار نظر دقیق باید موضوع را بیشتر بررسی کنم. »

,

, ,

اما مجری مراسم چه شعری خوانده بود؟

, اما مجری مراسم چه شعری خوانده بود؟,

حمید قرائیان مجری برنامه شب گذشته دانشگاه سمنان، متنی را که در بخشی از این مراسم خوانده بود برای مرآت ارسال کرد که در ادامه آمده است:

, مرآت,

ماه مجلس امشب ما/ این شیربچه اصفهانی/ این شاهین لحظه های شهادت شکاری/ این جوان مومن انقلابی/ شهید راه زینبی/ گل پسر عاشورایی/ شهید محسن حججی

,

اما کسی به من بگوید/ این جوان 26 ساله چه کرد/ که یک شبه راه صدساله این همه عالمان، دانشوران و دین پژوهان را پشت سر گذاشت...

,

محسن حججی!

,

پهلوان!

,

زائرین خانه خدا از حج بیت الله بازگشتند/ اما تو به اندازه همه آنها حاجی شده ای/ تو حججی / جبهه مظلومیت انقلاب اسلامی بعد از تو دیگر حجتی را نمی خواهد/ هفته ها قبل محسن، به شهر شما سفر کردیم

,

به نجف آباد آمده ام/ تو نیستی/ اما شهر پر از هوای توست/ ذی القعده بود که خبرت همراه با آن تصویر با عزت دست به دست شد/ و این تو بودی که پای محرم را امسال با روضه های بدن مکشوفت/ به کوچه پس کوچه های این شهر باز کردی

,

خبر تو برای شانه های این شهر چقدر سنگین است/ کاش می شد همه کشور را تعطیل کرد مثل مراسم تحلیف/ که به این آخرین نگاه تو سوگند بخورند/ محسن؛ درباره غمنامه عشق تو صحبت می کنم/ اسم تو از رسم زمانه هم بزرگتر شده است رفیق/ و این نگاه آخر، که از قلب عاطفه ها عبور می کند/ از آن نگاه هاست که بند دل زینب را پاره می کند/ از آن نگاه هاست که داغ اهل دنیا را بر دلشان باقی می گذارد/ از آن پروازهای لحظه آخری است که گیر هرکسی نمی آید/ از آن سلام های مثل زیارتنامه عاشورا که همه لب ها را به همخوانی وا می دارد/ محسن؛ این تصویر آخر که از تو به جا ماند چقدر خوب شد برای آنان که شمر را از نزدیک ندیده اند/ برای آنها که خبر یتیمی به علیِ کوچک دو ساله ات نمی توانستند ببرند/ برای آنها که خبر شهادت و سر بریده ات را جرات نمی کردند برای مادرت ببرند/ برای آنها که روضه ها را بدون تصویر می شنیدند و قتلگاه را بی معرفت زیارت می کردند/ محسن؛ به زیارت آشیانه تو آمدم...

,

با تو می شود مادران شهدا را تسلی داد/ محسن؛ تشنگی بر لبانت ترک می خورد/ با تو می شود از همین جا به کربلا سلام کرد...

,

نگویم دلم می سوزد

,

کاش بهارستان مجلس ما یک نفر شیرمرد مثل تو را به خود می دید/ کاش می شد این همه نوشته را در این عکس نشان داد/ که با تو عکس سلفی می گیرند/ محسن، به شهر تو نجف آباد آمده بودم/ برای تحصیل اما همه شهر تعطیل بود و برای تحصیل درِ خانه تو آمده بودند/ این عکس چقدر روضه برای خواندن دارد/ روضه هلهله کردن دور ابی عبدالله را دارد...

,

بین یک مشت شغال و بوف است

,

دشمن از صید خودش مشعوف است

,

فقط انگشتر او گم نشدست

,

چند عضو بدنش محذوف است

,

حجم گودال پر از خون شده است

,

ظرف کوچکتر از آن مظروف است

,

سر هستی است چرا پس این بار

,

روضه های بدنش مکشوف است

,

ترسم این گرگ تو را زجر دهد

,

شمر خنجر زدنش معروف است

,

روی یک نیزه نشسته است هنوز

,

چشمهایش به حرم معروف است

,

سخن پایانی؛

, سخن پایانی؛,

مرآت، قضاوت درباره اظهارات مسئولان و حاضران در نشست را به افکار عمومی واگذار می کند.

,

کوتاه سخن؛ آیین بزرگداشت شهدای مدافع حرم شب گذشته با حضور گسترده دانشجویان و باشکوه بسیار برگزار شد. امید است زحمات شبانه روزی دانشجویان دانشگاه سمنان برای برگزاری باشکوه این آیین با حضور والدین شهید محسن حججی، تحت الشعاع حواشی پیش آمده قرار نگیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه