اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد:

ثبت و شناسایی 150 اثر فرهنگی، تاریخی در کاشمر

ثبت و شناسایی 150 اثر فرهنگی، تاریخی در کاشمر
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: شهرستان کاشمر دارای آثار فرهنگی و تاریخی متعددی است که بیش از 150 اثر شناسایی شده اما در حوزه‌ی ثبت آثار معنوی و مادی کار زیادی انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمر بصیر، محمد رحیم رهنما، ظهر امروز در کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کاشمر که با حضور استاندار خراسان رضوی در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان برگزار شد اظهار داشت: کاشمر در اصطلاح گردشگری، شهر سیاحت و زیارت نامگذاری شده است و سالانه بیش از دو و نیم میلیون نفر به این شهرستان سفر می‌کنند و در سطح استان دومین جایگاه را در حوزه زیارت و گردشگری دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمر بصیر،,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: شهرستان کاشمر دارای آثار فرهنگی و تاریخی متعددی است که بیش از 150 تا اثر شناسایی شده اما در حوزه‌ی ثبت آثار معنوی و مادی کار زیادی انجام نشده است و یکی از اقدامات ما افزایش تعداد آثار ثبتی در کاشمر است چرا که می‌تواند بستری برای اشتغال و فعالیتهای فرهنگی باشد.

,

وی بیان داشت: در سال جاری جهت اجرای طرح تطبیقی محدوده‌ی تاریخی کاشمر، قراردادی با مبلغ 70 میلیون تومان بسته شده است که در حال حاضر مشاور در حال فعالیت است.

,

رهنما با اشاره به جلساتی که با متولیان امامزاده سید مرتضی و مدرسه سلطان العلماء کاشمر داشته است ابراز کرد: توسعه فضای امامزاده سید مرتضی یکی از طرحهایی است که ارائه شده است و بزودی اجرایی می‌شود و در یک الی دو ماه آینده مشکلات مدرسه را حل و فصل می‌کنیم.

,

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و با پشتیبانی نماینده مردم شهرستان در مجلس، قرار است که در سال جاری موزه‌ای در کاشمر احداث و به بهره‌برداری برسد.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به توافقاتی که با سرمایه گذار انجام شده و با همکاری شهرداری و شورای کاشمر احداث یک هتل چهار ستاره در کاشمر در دستور کار قرار گرفته است و بزودی در کارگروه گردشگری هم تصویب می‌شود.

,

وی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذار از این طرح بیان کرد: زمین این هتل 25 هزار متر زیر بنا دارد و سرمایه‌گذار بیش از 40 میلیارد تومان هزینه خواهد کرد و هتلی هم در ریوش کاشمر احداث خواهد شد که سرمایه‌گذار جهت گرفتن تسهیلات معرفی شده است.

,

رهنما گفت: دهکده‌ی گردشگری کاشمر در دست اجرا است و مجوز دو سفره‌ خانه روستایی هم گرفته شده و در حال حاضر سه اقامتگاه بومگردی تأیید شده در روستاهای اطراف کاشمر فعال است.

,

وی بیان داشت: تلاش داریم با توجه به ظرفیت موجود سطح نمایندگی میراث فرهنگی کاشمر به اداره ارتقاء پیدا کند و همچنین ضروری است که منطقه گردشگری این شهرستان احیای مجدد شود.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه پیش‌ بینی اشتغال ما برای سال جاری 250 نفر است گفت: از سال 95 تا اکنون چهار نفر پشتیبان جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی کردیم که تنها به یک نفر تسهیلات داده شده است و این در حالی است که هر پشتبان 10 نفر را می‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد.

,

وی افزود: از 32 نفر مستقل هم که معرفی کردیم تنها دو نفر تسهیلات دریافت کردند که پرونده‌ی این افراد از سال 95 به سال 96 منتقل شده است که انتظار همکاری بیشتری با حوزه‌ی گردشگری و میراث فرهنگی استان داریم.

,

رهنما بیان داشت: در سال جاری 17 طرح پشتیبان داریم با ظرفیت 180 نفر اشتغال که تمامی امور مربوطه انجام شده و با هماهنگی فرمانداری در کارگروه اشتغال تصویب شده است و به بانک‌ها هم معرفی شدند که امیدواریم هر چه زودتر این طرحها اجرایی شود چرا که اشتغالزایی خوبی انجام خواهد شد.

,

وی گفت: از اعتبارات یارانه‌ای 25 درصد سهم حوزه گردشگری کاشمر است که پنج ونیم میلیارد تومان می‌شود و هتلی هم که قرار است در ریوش ساخته شود از این اعتبارات استفاده خواهد شد.

,

رهنما در پایان از افتتاح یک دفتر خدمات مسافرتی در کاشمر خبر داد و یادآور شد: سه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل آباد با همکاری و هماهنگی لازم می‌توانند پکیج‌های گردشگری مشترک بسیار خوبی در منطقه داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه