اخبار داغ

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی خبر داد:

اختصاص 70 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به خراسان رضوی

اختصاص 70 میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی به خراسان رضوی
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تسهیلات خوداشتغالی سال جاری نسبت به سال 95 در سطح استان خراسان رضوی از 23 میلیارد به 70 میلیارد تومان رسیده که به عبارتی حدود سه برابر افزایش داشته است که در شهرستان کاشمر اعتبارات تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری 80 درصد تخصیص داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کاشمر بصیر، حمیدرضا پوریوسف، امروز در کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال کاشمر که با حضور استاندار خراسان رضوی در محل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در شهرستان کاشمر 57 درصد تحقق تخصیص بودجه در حوزه‌ی بهزیستی داشتیم که نسبت به شهرستانهای دیگر استان شاخص خوبی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمر بصیر, :,

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تسهیلات خوداشتغالی سال جاری نسبت به سال 95 در سطح استان خراسان رضوی از 23 میلیارد به 70 میلیارد تومان رسیده که به عبارتی حدود سه برابر افزایش داشته است که در شهرستان کاشمر اعتبارات تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری 80 درصد تخصیص داشتیم.

,

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان کاشمر ظرفیت خوبی برای اشتغال دارد تا پایان سال جاری حدود دو میلیارد و 450 میلیون تومان تسهیلات خواهیم داشت که نسبت به سال گذشته دو و نیم برابر افزایش اعتبارات داریم.

,

پوریوسف بیان داشت: بیشترین اشتغالزایی ما در روستاهای استان انجام می‌شود یعنی از مجموع سه هزار و 707 نفر تعهد اشتغالزایی ما در سال 96 تا اکنون 51 درصد اشتغالزایی در روستاهای خراسان رضوی بوده که از این میزان 49 درصد مربوط به اشتغال بانوان است که توجه ویژه به روستائیان و بانوان روستایی مد نظر بوده است.

,

وی ابراز کرد: مشکل فعلی بحث تضامن بانکی است که باعث می‌شود بسیاری از تسهیلات ما جذب نشود و ضروری است با همکاری مسئولان استانی تدبیری در این حوزه اندیشیده شود.

,

در ادامه‌ی جلسه محسن مسعودیان‌راد اظهار کرد: با توجه به اینکه امداد هم رویکرد توانمندسازی را در دستور کار قرار داده اعتبارات سال 96 نسبت به سال 95 از یک رشد سه برابری برخوردار بوده است.

,

رئیس کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: در سال جاری 304 اشتغال را در کاشمر هدف قرار دادیم که امسال با افزایش اعتبارات حدود 423 طرح را پیش بینی کردیم تا اجرایی شود و تا اکنون 203 طرح اشتغال اجرایی شده است و 27 کاریابی صورت گرفته است.

,

وی تصریح کرد شهرستان کاشمر صاحب رتبه اول در سطح استان در جذب اعتبار است و در سال 95 هم بیش از 100 درصد و در بعضی قسمتها 117 درصد جذب داشتیم.

,

مسعودیان راد ابراز کرد: خدمات ویژه‌ایی که امسال مد نظر قرار گرفته و انجام دادیم بحث پنل‌های خورشیدی و طرح بازارچه‌ی محلی زنان سرپرست خانوار است که خوشبختانه انجام شده و طرح مزرعه‌ی مرغ بومی نیمه صنعتی را با همکاری جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای ذی‌ربط راه‌اندازی کردیم که پیشرفتهای بسیار خوبی داشتند.

,

وی با بیان اینکه زهره حمیدی از کاشمر به عنوان قهرمان تولید بخش کشاورزی از طرف سازمان جهاد کشاورزی معرفی شده گفت: طرح تفکیک ضایعات پلاستیک را مد نظر قرار دادیم که بیش از 18 نفر شاغل شدند و طرحهایی مثل کارگاه‌های خیاطی به شکل مجتمع در روستاها و دهکده‌ی فرش را در دستور کار قرار دادیم.

,

رئیس کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی تأکید کردک ضروری است که در کنار اشتغال مسأله‌ی سبک زندگی هم مورد توجه قرار بگیرد چرا که شاهد تأثیر مشکلات و ناهنجاریهای رفتاری در حوزه فرهنگ کار هستیم.

,

وی یادآور شد: طرهای ما رویکرد اشتغال زنانه را به خود گرفته است   از این  جهت که خانم‌ها استقبال می‌کنند خوب است اما باید طرح، متعادل و متناسب باشد به عنوان مثال در آموزش‌های فنی و حرفه‌ایی در یک بخش صد در صد خانم‌ها بودند که باید به این موضوع توجه ویژه شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه