اخبار داغ

آغاز خرید سیب شب عید از هفته آینده

آغاز خرید سیب شب عید از هفته آینده
معاون بازرگانی و برنامه ریزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی و با هدف تنظیم بازار سیب درختی، سازمان تعاون روستایی موظف به خرید سیب درختی درجه سه به قیمت هر کیلوگرم ۲۸۸ تومان و ۹ ریال از باغداران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شیبانی با بیان اینکه برداشت سیب¬های پائیزه از اوایل شهریور آغاز شده است، افزود: سازمان تعاون روستایی تا امروز بیش از 10 هزار و 400 تن سیب درختی درجه سه را از باغداران خریداری کرده و این خرید همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اظهار داشت: برای این خرید سقف تعیین نشده و سازمان تعاون روستایی تا هر زمان و به هر میزان که لازم باشد خرید سیب درجه سه را انجام می دهد تا با تنظیم بازار از زیان باغداران جلوگیری شود.

,

شیبانی گفت: قیمت هر کیلوگرم سیب درجه سه در ابتدای فصل برداشت حدود 100 تا 150 تومان بود، اما با ورود سازمان تعاون روستایی و خرید حمایتی قیمت سیب در بازار افزایش یافت.

,

معاون بازرگانی و برنامه ریزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یادآور شد: سیب های درجه سه بیشتر در واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از تبدیل به کنسانتره صادرات خواهند شد.

,

شیبانی تاکید کرد: سازمان تعاون روستایی به هیچ وجه قصد عرضه سیب های خریداری شده به بازار را ندارد و این محصولات پس از فرآوری از کشور خارج می شود.

,

وی همچنین از آغاز خرید سیب با هدف تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت: سازمان تعاون روستایی منتظر تعیین قیمت خرید سیب برای تنظیم بازار شب عید است و به احتمال زیاد این امر تا هفته دیگر محقق می شود و سازمان تعاون روستایی به خرید این محصول ورود پیدا می کند.

,

به گفته وی در سال جاری سطح باغات سیب کشور 254 هزار و 200 هکتار بوده که پیش بینی می شود از این سطح حدود 3.7  میلیون تن سیب تولید شود.

,

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری سطح باغات سیب کشور 254 هزار و 200 هکتار بوده که از این حیث در رتبه دوم محصولات باغی قرار دارد. بررسی روند سطح باغات سیب کشور حاکی از روند رو به رشد آن بوده، چرا که برآورد میزان تولید سیب در ایران حدود 3.7  میلیون تن است که در رتبه نخست تولید محصولات باغی کشور قرار دارد.

, اقتصاد آنلاین، ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه