اخبار داغ

مصوبه ای که عایده ای برای برخی از مشمولان خود نداشت/تصویب آیین‌نامه‌ای پُر از خالی برای قهرمانان

مصوبه ای که عایده ای برای برخی از مشمولان خود نداشت/تصویب آیین‌نامه‌ای پُر از خالی برای قهرمانان
آیین‌نامه استخدام قهرمانان بازی‌های آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیک به تصویب هیئت وزیران، در حالی به تصویب رسید که با نگاهی گذرا تنها در یک بخش کوچک خود از ایرادات بزرگی برخوردار است، به طوری که برای مشمولانش فایدهای نداشته و تنها درد آنان از بی توجهی مسئولان را بیشتر کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ چندی پیش یعنی در بیستم تیرماه سال 95، آیین‌نامه استخدام قهرمانان بازی‌های آسیایی، جهانی، المپیک و پارالمپیک به تصویب هیئت وزیران رسید، آیین نامه ای که با سر وصدا و اماو اگرهایی از سوی مقام آوران و حتی دیگر قهرمانان معلول مدال آور در سطح بین المللی و آسیایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

 این آیین‌نامه در حقیقت برای قهرمانان بازی‌های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان، نفرات اول، دوم و سوم بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک است.

,

تصویب آیین‌نامه‌ای پُر از خالی برای قهرمانان/سه اشکال بزرگ تنها بر بخشی از یک مصوبه هیئت وزیران

, تصویب آیین‌نامه‌ای پُر از خالی برای قهرمانان/سه اشکال بزرگ تنها بر بخشی از یک مصوبه هیئت وزیران,

در حالی که این مصوبه شامل هر ورزشکاری که در المپیک روی سکو برود اهم از صاحبان مدال طلا، نقره و برنز می شود که تنها برای قهرمانان پارالمپیک به دست آورندگان مدال طلا را شامل شده و از سویی دیگر نه تنها برای قهرمانان پاراآسیایی خدمتی در حوزه ایجاد اشتغال در نظر گرفته نشده بلکه در این آیین نامه آمده است که تنها یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک می توانند تحت پوشش این مصوبه قرار بگیرند.

,
مصوبه ای که عایده ای برای مشمولان خود نداشت!!!
, مصوبه ای که عایده ای برای مشمولان خود نداشت!!!,
چند مسئله اینجا وجود دارد که قابل تأمل است، فرزندان معلولان خودشان باید برای سر وسامان دادن به زندگی شان از شغل به دست آمده هم بهره شوند و به طور یقین داشتن شغل آن ها دردی را از والدین خود درمان نمی کند، چرا که هر کسی مشکلات زندگی خود را دارد و این با این خرج و مخارج سرم سام آور زندگی های روزمره و رکود اقتصادی و افزایش قیمت کالاهای مختلف در نهایت التیامی بر زخم بیشمار معلولان قهرمان نمی شود.
,

این تنها یک بخشی از ماجرا است، بسیاری از قهرمانان معلول به دلیل شرایط جسمی خود شاید فرصت متأهل شدن را ندارند و هیچ گاه هم این فرصت برایشان به دست نیاید، حال برای این قهرمانان چه اقدامی باید انجام شود و چه تدبیری اندیشیده؟ به این موضوع از جانب دیگر نیز باید پرداخت، برخی از این ورزشکاران قهرمان معلول اگر هم متأهل شوند، گاهی به دلیل همین شرایط جسمی شاید حتی تا پایان عمر نتوانند صاحب فرزند شوند، تکلیف آنان چه می شود؟!

,

نکته دیگر آن که، تعدادی از قهرمانان معلول جوان هستند و اگر متأهل شوند صاحب فرزند، فرزند ارشد آنان هنوز به سنی که باید مشغول به کار شود نرسیده  و درعمل این بخش از آیین نامه و مصوبه هیئت وزیران به طور عمده عایده ای برای قهرمانان نداشته است.

,

مشکلات و مسائل قهرمانان معلول بایداز ریشه اصلاح شود

, مشکلات و مسائل قهرمانان معلول بایداز ریشه اصلاح شود,

«محمدرضا مظلومی» رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در این باره در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: این مصوبه هیئت وزیران است و آنان باید پاسخگو باشند که چرا این گونه تدوین شده است.

,

وی با بیان این که در برخی استان ها شاهد هستیم متولیان امر برای برخی از مقام آوران آسیایی و جهانی خود در حوزه ورزش معلولان به اختیار خود و با توجه به شرایطی شغل ایجاد می کنند، اظهار کرد:  این موضوع همه گیر نیست و تمامی استان ها را شامل نمی شود، آنچه که مهم است باید در مصوبه هیئت وزیران تجدید نظر شود و بندهایی به آن اضافه، تا مسائل و مشکلات معلولان به ویژه در حوزه اشتغال به صورت ریشه ای و از پایه رو به سمت اصلاح شدن پیش رود.

,

مسئولان فرصت های شغلی برای قهرمانان معلول ایجاد نمی کنند

, مسئولان فرصت های شغلی برای قهرمانان معلول ایجاد نمی کنند,

, ,

«محمد کولیوند» سرمربی تیم ملی گلبال جوانان کشور هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: در سال هایی که با قهرمان معلول در بخش هایی آسیایی و پارالمپیکی آشناشده ام و با آنان صحبت هایی شده، به این نتیجه رسیدیم که آن گونه که باید وشاید در زمینه های مختلف از آنان حمایت های لازم انجام نمی شود.

,

وی اظهار کرد: بسیاری از همین قهرمانان معلول از شب و روز خود می گذرند و با تمام حساسیت هایی که دارند امیدوارانه تمرینات ورزشی خود را انجام می دهند و سختی های این تمرینات سنگین را متحمل می شوند به امید روزی که آنان را هم به حساب بیاورند و برای جایگاه حقیقیشان ارزش قاءل شوند، در حالی که شاهد هستیم اینگونه نیست و هنوز مسئولان امر برای قهرمانان معلول فرصت های شغلی ایجاد نکرده اند.

,

سرمربی تیم ملی گلبال جوانان کشور افزود: تعداد این قهرمانان در سراسر کشور آنقدر زیاد نیست که مسئولان نتوانند در زمینه ایجاد شغل برای آنان اقدامی انجام دهند، باید به این ورزشکاران امید و انگیزه بدهند، تا معلولان ورزشکار دیگر نیز به فکر افتخارآفرینی برای کشورشاندر صحنه های آسیایی و بین المللی بیافتند و در ای نراه قدم بردارند.

,

گلایه مندی قهرمان پاراآسیایی از وعده های بی عمل مسئولان

, گلایه مندی قهرمان پاراآسیایی از وعده های بی عمل مسئولان,

, ,

و اما تلخی ماجرا به این جا ختم نمی شود، در گفت و گوهایی که با تعدادی از قهرمانان پارالمپیک انجام گرفت، آنان از وعده های بی عمل مسئولان خسته شده اند، وعده هایی که قبل از اعزاماشان به مسابقات آسیایی و جهانی داده می شود، اما هنگام بازگشت همین مسئولان تنها به عکس های یادگاری با قهرمانان مدال آور معلول اکتفا می کنند و در عمل کاری برایشان انجام نمی دهند.

,

موضوعی که حمیداسلامی عضو تیم ملی دوومیدانی کم‌بینایان و نابینایان کشورمان، قهرمان چند دوره مسابقات جهانی و پاراآسیایی بر آن تأکید دارد، به گونه ای که به تازگی در گفت و گو با خبرنگار رودآور عنوان کرده است، اگر مسئولان استانی به وعده های خود عمل نکنند بالاجبار برای به دست آوردن شغل به نام استان های دیگر در مسابقات قهرمانی آسیایی و جهانی شرکت می کنند، چرا که شاهد است تعدادی از استان های دیگر از اختیارات خود استفاده کرده و لااقل برای قهرمانان جهانیشان شغلی هرچند با درآمد اندک ایجاد کرده اند.

,

چشم های منتظر قهرمانان پارالمپیک برای استخدام

, چشم های منتظر قهرمانان پارالمپیک برای استخدام,

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چشم های قهرمانان پارالمپیک برای استخدام همچنان منتظر اصلاح مصوبه ای است که سودی برای آنان به دنبال نداشته و تنها درد آنان از بی توجهی مسئولان را بیشتر کرده است.امید آن که لااقل با پیگیری های اعضای فراکسیون مجلس مطالبه این قهرمانان راه به جایی ببرد.

,

 

انتهای پیام/

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه