اخبار داغ

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میبد:

ورزش زورخانه ای میبد سرآمد کشور است

ورزش زورخانه ای میبد سرآمد کشور است
رئیس ورزش و جوانان شهرستان میبد گفت: در حال حاضر 30 هیئت ورزشی در شهرستان وجود دارد که از این تعداد 22 هیئت بصورت فعال در مسابقات و برنامه های ورزشی مرتبط شرکت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا زارع بیدکی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار میبد خبر  با بیان اینکه روز ۲۶ مهرماه تا دوم آبان در سراسر کشور تحت عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این هفته با همکاری هیات‌های ورزشی، مسوولان ورزش و جوانان بخش‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، فعالیت‌های فرهنگی ورزشی گسترده‌ای در این شهرستان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

, ,

 

,

وی افزود: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی در رشته های شطرنج، تنیس روی میز، والیبال، ژیمناستیک و تیراندازی، اجرای همایش های پیاده روی خانوادگی و پیاده روی ویژه جانبازان و معلولین و بانوان در پارک بهاران، برگزاری همایش سوارکاری، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و غبار روبی گلزار شهدا توسط ورزشکاران از جمله برنامه ایی است که به مناسبت این هفته در شهرستان میبد برگزار می شود.

,

زارع در مورد وضعیت ورزش شهرستان بیان داشت: در حال حاضر 30 هیئت ورزشی در شهرستان وجود دارد که از این تعداد 22 هیئت بصورت فعال در مسابقات و برنامه های ورزشی مرتبط شرکت می کنند. در حوزه بانوان 20 رشته فعال ورزشی از جمله والیبال، فوتبال، هندبال، بدمینتون، آمادگی جسمانی و ایروبیک و تیراندازی را داریم که برای این قشر از جامعه نیز برنامه ریزی شده است. فوتبال شهرستان میبد یکی از فعالترین رشته های ورزشی می باشد که در حال حاضر 10 تیم فوتبال در لیگ دسته یک و 10 تیم در لیگ دسته دو شهرستان و 4 تیم نیز در لیگ استان داریم. در زمینه رشته های رزمی بخصوص کاراته و در سبک های مختلف در سال گذشته 55 مقام کشوری را بدست آوردیم. در رشته کشتی نیز در استان مقام برتر را به خود اختصاص داده ایم. در رشته های کوهنوردی، دوچرخه سواری، تنیس روی میز و تیراندازی با کمان نیز جزئ شهرستانهای برتر استان می باشیم که در برخی از این رشته ها موفق به کسب مقام های ملی و جهانی نیز شده ایم. در زمینه بیمه ورزشی پس از مرکز استان در رتبه دوم قرار داریم که این نشان دهنده علاقه مردم این منطقه به ورزش می باشد.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان میبد با تأکید بر اینکه ورزش باستانی و پهلوانی در میبد دارای اهمیت ویژه و خاص در بین جوانان و مردم شهرستان دارد افزود: در زمینه ورزش باستانی با وجود 15 زورخانه فعال در سطح شهرستان، میبد در کشور سرآمد می باشد. چندین زورخانه دیگر هم در محلات مختلف میبد درحال احداث میباشد که ان شاالله به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی در زمینه به کار گیری مربیان حرفه ای ابراز داشت: متاسفانه چون اعتبارات اداره ورزش و جوانان کم میباشد در زمینه تا مین مربی حرفه ای نتوانسته ایم کمک مناسبی به هیئت های ورزشی بکنیم. در این زمینه تنها هیئت تیراندازی با کمان میبد توانسته با کمکهای خیری و مردمی چند مربی را از مرکز استان بکار گیرد در حالیکه بقیه رشتهای ورزشی مربی شهرستانی دارند. در حال حاضر در نظر داریم با توجه به اینکه یک مربی چینی در مرکز استان در بحث تنیس روی میز فعالیت می کند با تامین هزینه بتوانیم برای مدت یک هفته از وی در شهرستان میبد استفاده کنیم.

,

زارع  در مورد برگزاری دوره های آموزشی در سطح شهرستان عنوان کرد: در 6 ماهه نخست سال دو کلاس آموزش داوری و مربیگری والیبال و فوتبال را برگزار کردیم. در حال پیگیری برای برگزاری همین دوره ها در رشته های ورزشی والیبال و بدمینتون نیز بوده که کار ثبت نام آن در حال انجام می باشد.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان میبد در خصوص اماکن ورزشی شهرستان میبد توضیح داد: در حوزه بانوان 3 باشگاه خصوصی پروانه دار بطور ویژه در زمینه بانوان و در رشته های ورزشی ژیمناستیک، ایروبیک، آمادگی جسمانی و کار با دستگاه فعالیت دارند. 8 باشگاه نیز ویژه آقایان وجود دارد که در برخی ساعت و سانسها بانوان نیز از آنها استفاده می کنند. 9 سالن ورزشی چند منظوره در مناطق مختلف شهرستان  و 4 مجموعه ورزشی شهید چمران، امام خمینی بیده، شهدای شهیدیه و شهدای میبد که بصورت دولتی می باشند مورد استفاده ورزشکاران قرار می گیرند. روستای رکن آباد و بخش ندوشن نیز هرکدام دارای یک سالن ورزشی چند منظوره می باشند. در این زمینه 2 سالن ورزشی نیز با کمکهای خیری در روستای صدرآباد ندوشن و سورک در حال احداث می باشد. فاز اول زمینهای ورزشی مناطق رکن آباد، مهرآباد، حجت آباد و بفروئیه شامل زمین فوتبال، پیست سلامت، رختکن و سرویس بهداشتی آماده سازی شده است. با جدیت پیگیر آن هستیم که هر روستا داری یک سالن ورزشی مناسب باشد. با کمکهای خیرین زمین فوتبال ساحلی در روستای حجت آباد در حال احداث می باشد که ان شاالله این پروژه تکمیل و بزودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

,

وی در مورد برنامه های اجرا شده در زمینه ورزش بانوان اظهار داشت: یکی از برنامه ای ما در حوزه بانوان برنامه بانوان شاد می باشد که بصورت ورزش صبحگاهی در روزهای پنج شنبه از ساعت 7:30 الی 9 صبح در پارک بانوان با همکاری ادارات مختلف برگزار می شود. بحث ورزش بانوان کارمند دولت نیز توسط این اداره پیگیری شد که در ماههای آغازین این برنامه با استقبال کارمندان روبرو شد و پس از گذشت مدتی از اجرای این برنامه متاسفانه به دلایل مختلف حضور بانوان کمرنگ شد و این برنامه ادامه نیافت. 

,

زارع اشاره ای به کارهای عمرانی صورت گرفته در حوزه ورزش داشت و گفت: در سال گذشته 2 زمین چمن مصنوعی در مجموعه هلال احمر شهرستان و روستای صدرآباد ندوشن احداث شده و قرار است ان شاالله 2 زمین دیگر در یکی در روستای حجت آباد از توابع بخش مرکزی و شهر ندوشن احداث و برای سال 97 مورد بهره برداری قرارگیرد. احداث و تکمیل زمین فوتبال ساحلی و والیبال ساحلی، سالن ورزشی مصلی آیت الله اعرافی(ره)، تعمیر سیستم روشنایی ورزشگاه شهید چمران و محوطه سازی آن و احداث سالن خیری تنیس روی میز در محله شهیدیه میبد از پروژه هایی است که درحال پیگیری می باشد. احداث زمین چمن مصنوعی شهرستان در مجموعه ورزشی شهدا کلید خورده و در مرحله زیر سازی و خاکبرداری می باشد که با لطف خدا و کمک مسئولین بتوانیم در 6 ماهه نخست سال 97 شاهد بهره برداری از این زمین چمن باشیم. پروژه استخر شهیدیه نیز مناقصه آن برگزار و پیمانکار کار را شروع کرده است و امیدواریم این پروژه نیز به زودی به بهره برداری برسد. 

,

رئیس اداره ورزش و جوانان میبد با اشاره به کمبود بودجه و نبود اعتبارات کافی اظهار داشت: متاسفانه در بحث زیرساختها نتوانسته ایم سالن های اختصاصی برای رشته های مختلف ورزشی ایجاد کنیم و اکثر سالن های ورزشی شهرستان به صورت چند منظور بوده که شاید برای برخی از رشته های ورزشی مناسب نباشد. باید تلاش کرد با ایجاد سالن های ورزشی مجهز ورزشکاران دغدغه مکان مناسب برای ورزش را نداشته باشند.

,

وی با اشاره به اینکه باید نگاه ویژه به ورزش به‌ویژه ورزش همگانی داشته باشیم تأکید کرد: به جوانان و مردم توصیه می‌کنم علیرغم اینکه زندگی امروز ماشینی شده است مردم باید به ورزش همگانی روی بیاورند و بجای هزینه درمان جهت کم‌تحرکی خود ورزش کنند و هزینه خود در جهت خدمات درمانی را درزمینهٔ ورزش صرف کنند. خوشبختانه میبد در زمینه ورزش همگانی جزء سه شهرستان برتر استان می باشد. هیئت ورزشهای همگانی شهرستان در مناسبتهای مختلف اقدام به برگزاری همایش های پیاده روی و دوچرخه سواری کرده است. ورزش صبحگاهی نیز هر روز در پارک بهاران و فلسطین در حال برگزاری می باشد که امیدوارم هر روز با استقبال بیشتر همشهریان روبرو شویم.

,

زارع در پایان ضمن قدردانی از امام جمعه محترم شهرستان و دیگر مسئولین که در بحث زیر ساخت های ورزشی اداره ورزش و جوانان را یاری کردند اظهار داشت: امیدوارم با نگاه ویژه مسئولین و خیرین محترم و تلاش های صورت گرفته شاهد رشد و پشرفت روزافزون در امر ورزش بوده و ورزش شهرستان را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه