اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی:

مدیران استانی آمادگی حمایت از سرمایه گذاران را دارند

مدیران استانی آمادگی حمایت از سرمایه گذاران را دارند
استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران استانی و نیز شهرستانی این آمادگی را دارند تا از سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف حمایت و با رویی باز از طرح‌های اقتصادی آنان استقبال کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح بردسکن علیرضا رشیدیان شب گذشته در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه فرآوری کنسانتره مس استان خراسان رضوی در منطقه «دهان قلعه» شهرستان بردسکن با اشاره به سخنان وقیحانه رئیس جمهور آمریکا، گفت: ملت ایران با آن روحیه سلحشوری و درسی که از مکتب عاشورا آموخته ااست هیچگاه در برابر اینگونه سخنان و تهدیدات دشمنان هراسی ندارند و با روحیه و فرهنگ ایثار و شهادتی که در آنها وجود دارد در مقابل دشمنان سر تعظیم فرود نخواهند آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح بردسکن, علیرضا رشیدیان شب گذشته در مراسم افتتاح بزرگترین کارخانه فرآوری کنسانتره مس استان خراسان رضوی در منطقه «دهان قلعه» شهرستان بردسکن با اشاره به سخنان وقیحانه رئیس جمهور آمریکا، گفت: ملت ایران با آن روحیه سلحشوری و درسی که از مکتب عاشورا آموخته ااست هیچگاه در برابر اینگونه سخنان و تهدیدات دشمنان هراسی ندارند و با روحیه و فرهنگ ایثار و شهادتی که در آنها وجود دارد در مقابل دشمنان سر تعظیم فرود نخواهند آورد.,

 

,

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین این ملت استوار و محکم در مقابل این زیاده گویی های ترامپ ایستادگی خواهد کرد به طوری که می بینید که این کشور توانست بدون نیاز به کشور های خارجی از جمله آمریکا اهداف توسعه خود را دنبال و در حوزه سیاست های خارجی قوی عمل کند.

, استاندار خراسان رضوی ادامه داد: همچنین این ملت استوار و محکم در مقابل این زیاده گویی های ترامپ ایستادگی خواهد کرد به طوری که می بینید که این کشور توانست بدون نیاز به کشور های خارجی از جمله آمریکا اهداف توسعه خود را دنبال و در حوزه سیاست های خارجی قوی عمل کند.,

 

,

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: متاسفانه در حوزه معادن استان، دچار یک عقب ماندگی هستیم که در برنامه ششم توسعه با فعال شدن شورای معادن، توجه ویژه ای به این حوزه خواهد شد؛ اما خوشبختانه شهرستان بردسکن در حوزه معادن سرآمد است و این شهرستان می تواند در آینده به قطب معدنی کشور تبدیل شود.

,

, ,

استاندار خراسان رضوی افزود: صد درصد ماشین آلات این معدن تولید داخل ساخته و توسط نیروهای داخلی راه اندازی شده که این مهم خود باعث عزت و سربلندی ایران اسلامی است؛در واقع این اتفاق در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغالتحقق یافت.

,


رشیدیان بیان کرد: در چند سال اخیر به فضل الهی توانسته ایم در حوزه اشتغال حرکتی جهشی داشته باشیم که این مهم باعث کاهش آسیب های اجتماعی که مهمترین آن کاهش  طلاق در سطح استان است، بوده.

,
,

 

,

وی تصریح کرد: مدیران استانی و نیز شهرستانی این آمادگی را دارند تا از سرمایه گذاران در حوزه های مختلف حمایت و با رویی باز از طرح های اقتصادی آنان استقبال کنند، همچنین صاحبان سرمایه ای که در مناطق محرومی چون بردسکن اقدام به سرمایه گذاری کنند از مشوق های مالیاتی بهره مند می شوند.

,

 

,

در ادامه راضیه علیرضایی این مراسم با اشاره به اهمیت فرآوری مواد معدنی در کشور گفت: در سطح استان در خصوص فرآوری مواد معدنی پیشرفت های بسیار خوبی داشته و توانسته ایم حتی المقدور از خام فروشی جلوگیری کنیم.

, در ادامه راضیه علیرضایی این مراسم با اشاره به اهمیت فرآوری مواد معدنی در کشور گفت: در سطح استان در خصوص فرآوری مواد معدنی پیشرفت های بسیار خوبی داشته و توانسته ایم حتی المقدور از خام فروشی جلوگیری کنیم.,

 

,

وی بیان کرد: اولین اقدام گسترده در این موضوع منطقه خواف بوده که سنگ آهن به صورت خام به خارج از کشور صادر می شده است و با برنامه ریزی مختلفی که انجام  و خطوط تولید تکمیل شد، نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که توانسته بخشی از زنجیره تولید را در این مکان تکمیل کنیم.

,

 

,

علیرضایی افزود: بعد از معادن آهن اولویت دوم در مورد معادن مس است که شروع آن در منطقه بردسکن بوده که هرچند کارخانه های قدیمی برای مس در بردسکن موجود بوده؛ ولی کارخانه کنسانتره مس نسیم تکنولوژی جدید است و اولین بخش خصوصی بزرگ مس در کشور میباشد که به بهره برداری رسیده است.

,

 

,

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از مس برای تولید محصولاتی چون کابل، سیم، باطری و غیره در کشور استفاده میکنیم که با توجه به اینکه کشور ما بر روی ذخایر عظیم معادن قرار گرفته ولی به علت عدم استفاده بهینه از استخراج معادن، بخشی از مس مصرفی از سایر کشورها وارد میشود که چنانچه به فرآوری مواد استخراج شده از معادن توجه کنیم، اشتغال، صادرات و حضور در بازارهای جهانی در حوزه صنایع معدنی را به دنبال خواهد داشت. 

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در تکمیل زنجیره تولید 48 درصد از بودجه استانی به این منظور اختصاص داده شده و استان خراسان رضوی تنها استان در کشور است که این بودجه را توانسته جذب کند و شهرستان بردسکن اولویت اصلی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان در بحث صنایع فلزی است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه