اخبار داغ

کارشناس صنایع غذایی:

مصرف نمک در ایران دوبرابر استانداردهای جهانی است

مصرف نمک در ایران دوبرابر استانداردهای جهانی است
کارشناس صنایع غذایی قزوین گفت: مصرف قند، روغن و نمک در برنامه غذایی مردم فراتر از استانداردهای تعیین شده است و باید برای حفظ سلامت خود مصرف این غذاها را کاهش دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احسان فرح بخش در گفت‌وگو با  صبح قزوین بیان کرد: تغذیه سالم و مناسب یکی از مهمترین شاخصه‌های بهداشت و سلامت، روح و روان است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: غذای سالم بسیاری از مواد مغذی بدن را که برای عملکرد مناسب سلول‌های بدن ضروری است را تامین می‌کند و همچنین به حفظ بدن در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند.

کارشناس رسمی اداره استاندارد قزوین با اشاره به تعریف غذای سالم تصریح کرد: غذای سالم، غذایی است که بدون وجود آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی بتواند نیاز بدن انسان را تامین کند و ارزش غذایی مفیدی برای مصرف کننده‌ها داشته باشد. 

فرح بخش در ادامه عنوان کرد: غذای سالم باید فاقد مواد زیانبخش، آفت کش‌ها، کودهای شیمیایی و آلودگی‌های میکروبی باشد تا عامل از بین برنده سلامت مصرف کننده نشوند.

وی با اشاره به اینکه سبک غذایی مردم ایران نیازمند اصلاح است، عنوان کرد: مصرف قند، روغن و نمک در برنامه غذایی مردم فراتر از استانداردهای تعیین شده است و باید برای حفظ سلامت خود مصرف این غذاها را کاهش دهند. 

غذاهای کنسرو شده فاقد هرگونه نگهدارنده هستند 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
, غذاهای کنسرو شده فاقد هرگونه نگهدارنده هستند ,


این مدرس دانشگاه ابراز کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، کم خونی، کمبود ویتامینD، سرطان، افزایش فشار خون، پوکی استخوان، چاقی و دیابت به علت عدم رعایت تغذیه مناسب رخ می‌دهد. 

وی مطرح کرد: میزان مصرف نمک در ایران دو برابر استانداردهای جهانی است، اما سرانه مصرف لبنیات، شیر، ماهی، سبزیجات، میوه و تخم مرغ در کشور ما بسیار پایین‌تر از سرانه مصرف جهانی است، مثلا سرانه مصرف روزانه شیر در ایران ۱۱۳ گرم است که با استانداردهای دنیا فاصله دارد. 

این مسئول با اشاره به افزایش مصرف غذاهای فست‌فودی اظهار کرد: مصرف فست فودها در جامعه امروزی از استقبال مردم به ویژه کودکان و نوجوانان برخوردار است؛ که از رشد کافی کودکان جلوگیری می‌کند و حاوی مقادیر اندکی از مواد مغذی است. 

وی ادامه داد: غذاهای فست‌فودی تنها موجب سیری و ورود کالری اضافه به بدن می‌شود، این غذاها دارای نمک و چربی بالایی هستند که همگی به بدن آسبب می‌رساند. 

فرح بخش با اشاره به غداهای کنسرو شده اذعان کرد: برخلاف تصور مردم غذاهای کنسرو شده فاقد هرگونه نگهدارنده هستند و به علت نوع فرایند تولیدشان مدت زمان نگهداری کنسروها طولانی است و هیچ ماده نگهدارنده ای در کنسروها وجود ندارد. 

کارشناس رسمی استاندارد در پایان گفت: استفاده از غذاهای کنسروی که دارای تاییدیه سازمان‌های مربوطه هستند، هیچگونه مشکلی را برای مصرف کنندگان به وجود نمی‌آورد. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه