اخبار داغ

مسئول زراعت وباغداری جهاد کشاورزی اشتهارد خبر داد:

کشت دانه روغنی گیاه گلرنگ در اراضی کشاورزی اشتهارد

کشت دانه روغنی گیاه گلرنگ در اراضی کشاورزی اشتهارد
قوامی: شهرستان اشتهارد از اقلیم خاص آب وهوایی برخوردار است واین خصیصه موجب شده تا جهاد کشاورزی به منظور تداوم کشاورزی موضوع اصلاح الگوی کشت را در دستور کار قرار بدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قوامی مسئول زراعت وباغداری جهاد کشاورزی اشتهارد در گفتگو با خبرنگار تات خبر گفت: شهرستان اشتهارد از اقلیم خاص آب وهوایی برخوردار است واین خصیصه موجب شده تا جهاد کشاورزی به منظور تداوم کشاورزی موضوع اصلاح الگوی کشت را در دستور کار قرار بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

وی افزود:در زمان خشکسالی دانه روغنی گیاه گلرنگ بسیار با ارزش است ومیتواند جایگزین مناسبی برای گیاهانی که به آب بیشتر نیاز دارند بشود.

,

قوامی مقاوت در برابر شوری،نیاز به آب کم و مقابله با پدیده خشکسالی را از خصوصیات اصلی و دیگر اهداف اجرای طرح وکشت این گیاه عنوان کرد و گفت: گیاه گلرنگ دارای ۲۵الی ۴۵ درصد روغن،۱۲تا ۲۴ درصد پروتئین و۳۵ الی ۶۰ درصد پوسته است که کنجاله گلرنگ حدود۲۳ درصد پروتئین و ۳۵ درصد فیبر دارد وبه عنوان نیمه مکمل پروتیئن در تغذیه دام وطیور مورد استفاده قرار می گیرد.

,

گفتنی است گل گیاه گلرنگ هم در صنایع دارو سازی و رنگرزی کاربرد دارد لذا دانه های این گیاه می تواند مورد استفاده بیساری از کارخانجات شهرک صنعتی نیز باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه