اخبار داغ

استاندار زنجان:

بانک ها نقش موثری در حمایت از تولید و اشتغال بر عهده دارند

بانک ها نقش موثری در حمایت از تولید و اشتغال بر عهده دارند
استاندار زنجان با بیان اینکه بانک ها نقش مهم و تاثیرگذاری در ایجاد و حمایت از بخش تولید و اشتغال در استان دارند، گفت: برای ایجاد تولید، اشتغال و رونق بخشیدن به فضای کسب و کار، باید در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و استفاده از منابع بانکی تلاش شود که در این میان، بانک ها باید با روند رو به رشد تری به پرداخت تسهیلات بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان ،اسداله درویش امیری شامگاه روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان، به نقش و جایگاه بانک ها در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و اظهار داشت: همه بانک های استان تعهد دارند بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده، بر تعهدات خود در پرداخت تسهیلات به منظور اشتغالزایی عمل کنند تا میزان مشارکت بانک ها در ایجاد اشتغال استان، مشخص شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده، دولت موظف است تا پایان سالجاری، گزارش کاملی از اجرای طرح رونق اقتصادی و وضعیت تولید و اشتغال در کشور به مقام معظم رهبری ارائه کند، ابراز کرد: با توجه به این موضوع، باید وضعیت استان نیز در حوزه تولید و اشتغال مشخص شود که در این راستا باید میزان اشتغال ایجاد شده از سوی بانک ها در بخش های مختلف و در سطح استان بررسی و مشخص شود.

,

استاندار زنجان تاکید کرد: عملکرد تجمیع شده بانک ها در حوزه های مختلف باید ظرف مدت 10 روز آینده به مدیریت عالی استان اعلام شود تا دستاوردهای آنها در راستای ایجاد تولید و اشتغال و همچنین رونق فضای کسب و کار استان مشخص شود.

,

درویش امیری با اشاره به اینکه دولت منابع و اعتبار مشخصی را به بانک ها ابلاغ کرده و به همین دلیل نیز نمی توان شاهد عملکرد ضعیف بانک ها بود، تصریح کرد: در صورت عدم همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات، با رعایت موازین، با این بانک ها برخورد خواهد شد و همچنین از بانک هایی که وظایف خود را به درستی انجام داده اند، حمایت های لازم صورت خواهد گرفت که این موضوع باید مدنظر بدنه کارشناسی بانک ها باشد.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی مواقع شاهد عدم پرداخت سهمیه تسهیلات مصوب از سوی بانک ها نسبت به آنچه دولت مشخص کرده هستیم، افزود: با توجه به اینکه دولت منابع و تسهیلات در حوزه های مختلف را مشخص و برای پرداخت به بانک ها ابلاغ کرده است، اما برخی مواقع بانک ها برای بررسی طرح های تولیدی و ارائه تسهیلات از روال عادی خود خارج می شوند که ضروری است این رویه اصلاح شود.

,

استاندار زنجان بر ضرورت تعامل میان بانک ها و دستگاه های اجرایی در پرداخت تسهیلات تاکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری بانک ها، شاهد رشد استان در ارائه و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باشیم تا از این طریق، زمینه های رشد تولید و افزایش اشتغال فراهم شود.

,

درویش امیری با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سالجاری، 312 طرح برای دریافت تسهیلات به بانک های استان معرفی شده است، ادامه داد: از این میزان طرح معرفی شده و بر اساس آخرین آمارها، 56 طرح تسهیلات دریافت کرده اند و 46 طرح نیز در مرحله عقد هستند که بدین ترتیب می توان گفت 102 طرح از سوی بانک های استان برای دریافت تسهیلات پذیرفته شده اند.

,

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات ارائه شده از سوی بانک ها برای 56 طرح، 71 میلیارد تومان و برای 46 طرح آماده قرارداد نیز، 37 میلیارد تومان است، اضافه کرد: به عبارت دیگر در 6 ماهه نخست سالجاری، 108 میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک های استان به طرح های مصوب پرداخت شده است که امیدواریم این پرداخت به طرح های دیگر، با سرعت بالایی دنبال شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه از 312 طرحی که از سوی دبیرخانه مربوطه به بانک ها ارجاع داده شده، 42 طرح مورد پذیرش قرار نگرفته است، یادآور شد: هم اکنون 168 طرح تولیدی معرفی شده برای دریافت تسهیلات، از سوی بانک های مربوطه در حال بررسی هستند و باید ظرف مدت 10 روز آینده، تعیین تکلیف شوند و مشکلات آنها رفع می شود.

,

درویش امیری با بیان اینکه سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان از منابع بانکی به بخش تولید در استان پرداخت شده، خاطرنشان ساخت: در 6 ماهه اول سالجاری نیز 325 میلیارد تومان تسهیلات به صورت مستقیم از سوی بانک ها به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه