اخبار داغ

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

70درصد بیکاران کشور، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

70درصد بیکاران کشور، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:در مجلس و برنامه ششم توسعه قانونی را در این راستا تصویب کرده ایم و همچنین در بودجه سال گذشته مواردی را در نظر گرفته ایم که دستگاه ها، کارگاه ها و نهادهایی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار بگیرند حتی به صورت کارآموزی و موقت بیمه شان را دولت پرداخت خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی زاهدی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛با بیان اینکه مسئله بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ها مختص به استان کرمان نیست و در کل کشور حجم زیادی را شامل می شود، گفت: قریب به 70 درصد از بیکاران کشورمان را متأسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالب فوق تصریح کرد:در این خصوص باید تمهیدات کلی و ملی اتخاذ شود و با توجه به اینکه بسیاری از این فارغ التحصیلان از مهارت آموزی جدی برخوردار نیستند حتما باید نسبت به مهارت آموزی ها آنها اقدام کرد .

,

وی افزود: در مجلس و برنامه ششم توسعه قانونی را در این راستا تصویب کرده ایم و همچنین در بودجه سال گذشته مواردی را در نظر گرفته ایم که دستگاه ها، کارگاه ها و نهادهایی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را به کار بگیرند حتی به صورت کارآموزی و موقت بیمه شان را دولت پرداخت خواهد کرد.

,

زاهدی در پایان با تأکید بر این که این مسئله فرصت خوبی را برای اشتغال زایی فارغ التحصیلان فراهم خواهد می کند، خاطر نشان کرد: همچنین فارغ التحصیلان مهارت آموزی را به صورت میدانی فرا خواهند گرفت و امیدواریم تمامی دستگاه ها، کارخانجات و بخش خصوصی از این موضوع استقبال و جوانان زیادی را مشغول به کار کنند.

,

 

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه