اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

طلاب باید برای رسیدن به مقام حقیقت بندگی تلاش کنند

طلاب باید برای رسیدن به مقام حقیقت بندگی تلاش کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: طلاب حوزه های علمیه باید برای رسیدن به مقام حقیقت بندگی تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ آیت الله محمدی در جمع خواهران طلبه حوزه الزهرا(س) همدان با اشاره به اهداف حوزه های علمیه گفت: هدف این نیست که افرادی به حوزه وارد شوند و فقط مراحلی را طی کرده و مدرکی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

وی افزود: هدف این است که با طی این مراحل ،طلبه ، به مقام آدمیت و بندگی برسد.

,

 

,

امام جمعه همدان با بیان داستانی از علامه طباطبایی اظهار داشت:در روز عاشورا ، علامه مشتی خاک بر میدارد و آن را می فشارد که در نتیجه آن ، قطره های خون بیرون می آید و این عمل وی نشان دهنده این است که در روز عاشورا همه عالم ملکوت برای امام حسین (ع) خون گریه می کنند.

,

 

,

آیت الله محمدی افزود: حال باید پرسید که چرا علامه این تحولات و وقایع را می بیند و لمس می کند ولی ما این گونه نیستیم؟و این امر نشان دهنده این است که در این عرصه عقب ، مانده ایم.

,

 

,

وی تاکید کرد: لذا افرادی که به حوزه های علمیه وارد می شوند باید خود را به یک چنین مقامی برسانند.

,

 

,

امام جمعه همدان در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: یک مسلمان واقعی باید 3 مرحله شریعت ، طریقت و حقیقت را طی کند. که شریعت همان اقوال پیامبر است و طریقت ، افعال پیامبر از جمله واجبات و مستحبات و مواردی از این قبیل و حقیقت نیز احوال پیامبر اکرم(ص) است.

,

 

,

آیت الله محمدی افزود: داماد علامه طباطبایی عنوان می کنند که در تمام عمرش کسی را مانند علامه طباطبایی در بحث حتی ریزترین برنامه ها که شبیه رسول خدا(ص) باشد، ندیده است.

,

 

,

وی تاکید کرد: لذا علامه با یک چنین منش و روش زندگی که حتی از کوچکترین مستحبات هم چشم پوشی نمی کرد، به حقیقت دین رسیده است.

,

 

,

آیت الله محمدی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: این امام بزرگوار فرموده است که "اگر به معنای واقعی طالب علم  و عاشقانه در پی تحصیل علم  هستی ، از درون خودت ، حقیقت بندگی را به جای بیاور."

,

 

,

وی افزود: برای این منظور باید طبق سخنی از یکی از عرفا، 2 مرگ سیاه و سرخ را تجربه کنی. که مرگ سرخ ، همان ذلیل کردن و کشتن نفس اماره است. و مرگ سیاه نیز این است که ، هر چه مردم جاهل تو را اذیت کردند، تحمل بکنی.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه