اخبار داغ

یکی از علمای شهر کربلا:

نقش مهم امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا، تثبیت شیعه در مدینه و شام بود

نقش مهم امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا، تثبیت شیعه در مدینه و شام بود
عالم دینی شهر مقدس کربلا با اشاره به نقش مهم امام سجاد (ع) پس از واقعه عاشورا اظهار کرد:نقش مهم امام سجاد در مدینه و شام باعث تثبیت تشیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ؛علامه آیت الله حسینی جلالی از علمای شهر مقدس کربلا در گفتوگو با هرمزدر پاسخ به سوالی در خصوص نقش امام سجاد(ع) در کربلای معلی چه بوده است گفت :امام سجاد در کربلا ۲۳ سال داشتند و در اکثر مقاتل و تاریخ کربلا به بیماری این حضرت اشاره شده و از دیگر اقداماتش در به ثمر نشاندن واقعه بزرگ عاشورا به طور کامل بیان نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: حدیثی را از یمن پیدا کردیم که نشان داده امام سجاد (ع) در کربلا به میدان جنگ رفته و مجروح شده و بیماری او در روز عاشورا ناشی از مجروحیت آن در جنگ با سپاهیان عمر ابن سعد بوده و با همان حال بیمارش به اسرات برده می شود.

,

این عالم دینی شهر مقدس کربلا اظهار کرد:حضور امام سجاد(ع) پس ازواقعه کربلا بسیار مؤثر بوده و مهترین ویژگی های این بزرگوار فعالیت های سیاسی و اجتماعی در تبیین درست واقعه کربلا  بوده و با جهاد خود موفق به احیای مسئله تشییع در مدینه و شام شد.

,

علامه حسینی جلالی با اشاره به دیدگاه سایر ادیان و مذاهب نسبت به امام سجاد (ع) تصریح کرد: ادیان اسلامی عموماً به امام سجاد (ع) علاقه دارند چرا که برعقیده آنان چون که این حضرت دست به شمشیر نبرده و بر علیه خلیفه آنان قیام نکرده مورد احترام می باشد ،اما به این نکته توجه نداشتند که اقدامات و فعالیت های سیاسی و اجتماعی امام سجاد (ع) در روشنگری قیام امام حسین (ع) بسیار مهم و حائز اهمیت بوده است.

,

وی یادآور شد: صحیفه سجادیه کتابی عقایدیست و می توان آن را کتاب تقرب الی الله نامید، در این کتاب حساسیت های دینی و مذهبی بسیار اندک است به گونه ای که اکثر علمای اهل تسنن که به امامت این حضرت اعتقادی نداشته این کتاب را مورد تحسین قرار می دهند.

,

آیت الله حسینی جلالی  برگزاری گنگره امام سجاد (ع) را گامی مؤثر در جهت آشنایی با اقدامات و جهاد آن بزرگوار دانست و گفت:در این کنگره علمایی که از کشور های گوناگون حضور پیدا کرده پس از آشنایی کامل با تاریخ امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه این دانسته ها را به کشور های خود منتقل خواهند کرد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد:امام سجاد پس از موفق شدن به تثبیت تشییع در مدینه به شهادت رسیده و در قبرستان بقیع مدفون است که تا قبل از روی کار آمدن حکومت وهابی مزار با عزت و احترامی داشته اند که پس از تخریب قبرستان اکنون بارگاهی وجود ندارد.

,

انتهای پیام /د

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه