اخبار داغ

بانوی کارآفرین فراهانی:

اقتصاد مقاومتی تنها با ۵ میلیون سرمایه اولیه و ۱۰جوجه شترمرغ/سالانه ۳ تن گوشت شترمرغ تولید می کنیم

اقتصاد مقاومتی تنها با ۵ میلیون سرمایه اولیه و ۱۰جوجه شترمرغ/سالانه ۳ تن گوشت شترمرغ تولید می کنیم
زن کارآفرین فراهانی در راستای اقتصادی مقاومتی کار پرورش شترمرغ را با ۱۰ جوجه شترمرغ شروع کرده است و با پشتکار و خلاقیت سالانه ۳ تن گوشت شترمرغ تولید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ موضوع اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی از مباحثی است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری و کارشناسان اقتصادی و مسئولان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, موضوع اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی از مباحثی است که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری و کارشناسان اقتصادی و مسئولان بوده است.,

توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر تقویت روحیه خود کفایی می تواند راهی برای برون رفت از شرایط دشوار اقتصادی باشد.

,

کافی است با کمی تلاش و خلاقیت و داشتن ایده ای نو در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت و شرایط اقتصادی را به نفع خود تغییر داد.

,

کم نیستند در شرایطی که بسیاری از جوانان تحصیل کرده بیکارند، زنانی کمر همت را بسته و در کنار خانه داری به اشتغال و کار آفرینی نیز مشغول اند و به امرار معاش خانواده کمک می‌‌کنند.

,

, ,

شیرین آبادی یکی از بانوان فراهانی است که با پشتکار و خلاقیت این مسیر را طی کرده و به موفقیت رسیده است، وی از سال ۸۹ با حمایت خانواده کار پرورش شترمرغ را آغاز کرده است.

,

کار و تلاش با یک روستایی عجین است

, کار و تلاش با یک روستایی عجین است,

وی در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر گفت: من در محیط روستا بزرگ شدم، زن روستایی گام به گام در تولید همراه با همسرش کار می کند و کار و تلاش با یک روستایی عجین است.

,

شیرین آبادی افزود: از ابتدا به همسرم در کار دامداری کمک می کردم، با پیشنهاد همسرم برای پرورش شترمرغ استقبال کردم و تصمیم به پرورش شترمرغ گرفتیم.

,

پرورش شترمرغ را با ۱۰ جوجه و ۵ میلیون سرمایه آغاز کردم

, پرورش شترمرغ را با ۱۰ جوجه و ۵ میلیون سرمایه آغاز کردم,

زن کارآفرین فراهانی گفت: پرورش شترمرغ را با ۱۰ شترمرغ و سرمایه ۵ میلیونی آغاز کردم و هر دوره ۱۰ شترمرغ به تعداد جوجه های پرورشی اضافه کردم.

,

وی افزود: در ابتدا با کار پرورش شترمرغ آشنا نبودم و تلفات هم داشتم اما با پشتکار و تلاش توانستم کار را پیش ببرم.

,

شیرین آبادی اظهار کرد: همسرم در کنار دامداری و کشاورزی در کار پرورش شترمرغ به من کمک می کند، تهیه و آماده کردن خوراک شترمرغ ها با همسرم است.

,

کارآفرین فراهانی بیان کرد:، جوجه ها را با قیمت ۳۰۰ هزار تومان خریداری می کنم و هر دوره پرورش شتر مرغ ۸ ماه می شود.

,

, ,

یک شترمرغ حدود ۵۰۰ هزار تومان سودآوری دارد

, یک شترمرغ حدود ۵۰۰ هزار تومان سودآوری دارد,

شیرین آبادی گفت: پرورش شترمرغ از مزیت های اقتصادی مناسبی برخوردار است، هر شترمرغ در هر دوره حدود ۵۰۰ هزار تومان سودآوری دارد.

, پرورش شترمرغ از مزیت های اقتصادی مناسبی برخوردار است، هر شترمرغ در هر دوره حدود ۵۰۰ هزار تومان سودآوری دارد.,

وی گفت: گوشت شترمرغ، گوشت قرمز است و در مقایسه با گوشت گوساله و گوسفند سالم تر، ترد تر، دارای پروتئین بالاتر، چربی در بافت کم در حدود یک درصد، کلسترول پایین، آهن بسیار بالا مواد معدنی و ویتامین های بالا است.

,

, ,

تولید سالانه ۳ تن گوشت شترمرغ در این واحد پرورشی

, تولید سالانه ۳ تن گوشت شترمرغ در این واحد پرورشی,

شیرین آبادی افزود: گوشت شتر مرغ در بازار فروش خوبی دارد، ما شترمرغ ها را در کشتارگاه استان های همجوار کشتار و گوشت آن را در قم و تهران و شهرستان فراهان عرضه می کنیم.

,

کارآفرین فراهانی تصریح کرد: جوانان علاقمند می‌توانند با روی آوردن به پرورش شتر مرغ ضمن ایجاد درآمد مناسب بخشی از مواد غذائی جامعه را تامین کنند.

,

وی اظهار کرد: سالانه در این واحد پرورشی بیش از ۳ تن گوشت شترمرغ تولید می شود. علاوه بر گوشت، پوست، پر و سایر اجزای بدن شترمرغ قابل استفاده است و درآمدزایی دارد.

,

دید جوانان را به فرهنگ کار عوض کنیم

, دید جوانان را به فرهنگ کار عوض کنیم ,

شیرین آبادی گفت: کار تولید شتر مرغ در ایران یک رشته جدید است و می تواند بازارهای بسیاری را در اختیار بگیرد زیرا این حیوان یکی از معدود پرنده هائی است که گوشت قرمز دارد و ارزش غذائی هر یک تخم شترمرغ معادل یک شانه تخم مرغ معمولی است.

,

کار آفرین فراهانی افزود: باید دیدگاه جوانان را نسبت به فرهنگ کار و فعالیت عوض کنیم، با علاقه و پشتکار  کمر همت را ببندند و در گرداندن چرخه اقتصادی کشور سهمی داشته باشند، در این راستا نیاز است که مسئولان هم با ارایه تسهیلات اشتغالزایی از جوانان حمایت کنند.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه