اخبار داغ

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان :

در انتخابات هیات های ورزشی هیچ سیاسی کاری صورت نگرفته است

در انتخابات هیات های ورزشی هیچ سیاسی کاری صورت نگرفته است
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در انتخابات هیات های ورزشی هیچ سیاسی کاری صورت نگرفته است و برخی سعی می کنند از آب گل آلود ماهی بگیرند لذا هر کسی که فکر می کند برای حزب خاصی در انتخابات هیات های ورزشی سیاسی کاری رخ داده است می توانند شکایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 26 مهرماه در تقویم نظام جمهوری اسلامی با عنوان روز تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است، توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمند آن بسیار حائز اهمیت است چرا که ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

به مناسبت همین روز به سراغ محمد تقی امیری خراسانی رفتیم که حدود 9 ماه است سکان ورزش استان کرمان را در دست گرفته و مدیریت این نهاد را برعهده دارد و با او گفت و گویی داشتیم که در ادامه به آن اشاره می شود.

,

 

,

محمد تقی امیری در گفت و گو با خبرنگار " آرمان کرمان" اظهار کرد: ورزش یکی از مقوله هایی است که نیازمند زیر ساخت های خاصی است که تاثیر آن را در سال های آینده باید دید و نمی شود در یک بازه کوتاه مدت انتظار داشت که حال و روز ورزش استان خوب شود.

, آرمان کرمان,

 

,

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: متاسفانه معیار سنجش خوب بودن ورزش یک شهر و استان را با مدال ها و مقام های آن می سنجند که این معیار مناسبی نیست و عوامل مخل فراوانی دارد.

,

 

,

امیری خراسانی با اشاره به فعالیت های 9 ماهه خود در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، عنوان کرد: در طول این مدت کوتاه سعی کردیم ابتدا مسائل اساسی و تاثیر گذار در امر ورزش را که در درون اداره کل وجود داشت حل کنیم که سر و سامان دادن به اجاره اماکن ورزشی از جمله این مسائل است.

,

 

,

وی مطرح کرد: در سال های گذشته هیچ کدام از پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار نشد ولی در این 6 ماه توانستیم در قالب ماده 27،  2 پروژه را واگذار کنیم و 13 پروژه جدید نیز در حال مطالعه، صدور دفترچه و واگذاری است.

,

 

,

افزایش سرانه ورزشی روستایی به منظور اعتدال در تمام مناطق استان  است

, افزایش سرانه ورزشی روستایی به منظور اعتدال در تمام مناطق استان  است,

 

,

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: سعی ما بر این است که با تکمیل پروژه های نیمه تمام و افزایش سرانه ورزشی روستایی بتوانیم اعتدال و اخلاق ورزشی را برای مردم تمام مناطق استان داشته باشیم و در این مدت تلاش شد که 25 خانه روستایی تجهیز شوند.

,

 

,

امیری خراسانی به کمبود سرانه ورزشی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: 0.65 متر مربع سرانه ورزشی هر نفر در استان کرمان است که آمار مناسبی نیست و تلاش داریم در  برنامه ششم توسعه این سرانه را به یک متر مربع برای هر کرمانی برسانیم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: البته در  برخی از شهرستان های استان سرانه ورزشی خوبی داریم ولی متاسفانه بهره وری درستی از آن ها نمی شود و چون برای تامین بودجه مناسب برای نگهداری و تجهیز مشکل وجود دارد اماکن ورزشی خیلی زود فرسوده می شوند و به جای درآمد زایی مناسب ، هزینه بردار می شوند.

,

 

,

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند انتخابات هیات های ورزشی دچار دو قطبی سیاسی شده است، عنوان کرد: در انتخابات هیات های ورزشی 19 نفر عضو مجمع رای می دهند که چه کسی به عنوان رئیس هیات انتخاب شود.

,

 

,

امیری خراسانی با بیان اینکه برخی سعی می کنند از آب گل آلود ماهی بگیرند، گفت: هر کسی که فکر می کند برای حزب خاصی در انتخابات هیات های ورزشی سیاسی کاری رخ داده است به ارگان های نظارتی خارج از اداره کل ورزش مراجعه و شکایت خود را مطرح کنند تا اگر حق کسی تضییع شده است برگردانده شود.

,

 

,

طرح توسعه ورزش قهرمانی استان گامی در جهت پیشرفت ورزشی استان در جهان است

, طرح توسعه ورزش قهرمانی استان گامی در جهت پیشرفت ورزشی استان در جهان است,

وی در خصوص ورزش قهرمانی در خصوص ورزش قهرمانی استان کرمان اظهار کرد: طرح توسعه ورزش قهرمانی که از حدود سه سال پیش در استان کرمان کلید خورده است را با کمی اصلاحات را در دستور اجرا داریم که این طرح 5 مرحله دارد که با هدف بازی های آسیایی، پارا آسیایی، المپیک و پارا المپیک اجرا می شود.

,

 

,

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: این طرح در قالب رشته های کاربردی که در کرمان قطب هستند و پتانسیل قهرمانی و مدال آوری را در مسابقات برون مرزی دارند طراحی شده است و به عنوان مثال ستاد بازی های آسیایی و پارا آسیایی 2018 تشکیل شده است و به دنبال این هستیم اتفاقات خوبی در این مسابقات برای استان کرمان بیفتد.

,

 

,

امیری خراسانی بیان کرد: در بازی های آسیایی 2014 اینچئون فقط یک نفر از کرمان حضور داشت ولی در حال حاضر 15 نفر احتمال حضور در این بازی ها را دارند که با حمایت از این 15 نفر امیدواریم حداقل 6 نفر از این افراد بتوانند به مسابقات 2018 راه پیدا کنند.

,

 

,

وی در پایان عنوان کرد: ما در بازی های آسیایی و پارا آسیایی از نظر کمیت و کیفیت به دنبال قهرمانی هستیم و این برنامه ریزی برای بازی های بعد هم ادامه دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه