اخبار داغ

عدم پرداخت حقوق کارگران و آبداران درمیان پس از گذشت یک سال

عدم پرداخت حقوق کارگران و آبداران درمیان پس از گذشت یک سال
بر خلاف اینکه کارگران اداره راه، شرکت گاز و آبداران بخش قهستان با تمام توان برای آبادانی منطقه خود تلاش می‌کنند و شبانه روزی کار می‌کنند اما چندین ماه است که پیمانکاران حقوق کارگران را پرداخت نکرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، شهرستان درمیان یکی از استانهای مرزی و محروم خراسان جنوبی است که مردم این منطقه مشکلات زیادی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، ,

 

,

مهمترین مشکلات مردم این شهرستان مرزی خشکسالی و بی آبی، جاده نامناسب که بعد از جاده قاین - بیرجند از دیگر جاده مرگ خراسان جنوبی جاده بیرجند -  اسدیه است، عدم گازرسانی به روستاهای پر جمعیت این شهرستان که با توجه به آغاز فصل سرما و کمبود کپسول های گاز طبق هر سال بر مشکلات این مردم افزوده می‌شود گوشه ای از مشکلات اهالی این شهرستان است.

,

 

,

اما چند سالی است که با پیگیری های مسئولان و نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گاز رسانی به شهرستان درمیان دردست اقدام قرار گرفته و چهار شهراین شهرستان ( اسدیه، گزیک، طبس و قهستان) گاز رسانی شده و گاز رسانی به روستاهای بخش قهستان این شهرستان آغاز شده و پیشرفت خوبی هم داشته است اما این پیشرفت ها که حاصل دست رنج کارگران این منطقه است برای کارگرانی که چندین ماه است در این زمینه کار می‌کنند و تلاش دارند خوش آیند نبوده چرا که چندین ماه است برای کار و زحمتی که کشیده اند دستمزدی دریافت نکرده اند.

,

 

,

*طلب کارگران از شرکت گاز

, *طلب کارگران از شرکت گاز, *طلب کارگران از شرکت گاز,

یکی از کارگران گاز رسانی به روستاهای سمت قهستان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: چندین ماه است برای گاز رسانی به روستاهای قهستان در این منطقه با شرکت گاز همکاری کرده و کار می‌کنم اما حقوق و دستمزد من و سایر کارگران را مدتی شده که نداده اند و به تاخیر افتاده است.

, خبرنگار خاورستان،, خبرنگار , خاورستان،, خاورستان،, ,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه الان در این منطقه خشکسالی است و کار کشاورزی و دامداری درآمدی ندارد مردم بومی این منطقه هم برای گذران زندگی و منبع درآمد مجبور هستند با کارهای فصلی و پرژوهایی که ادارات در این بخش در دست کار دارند همکاری کرده و و روزی خود و فرزندانشان را از این طریق به دست بیاورند اما متاسفانه علی رغم تلاش و کار ما کارگران در این منطقه پیمانکار حقوق ما را به موقع نمی‌دهد و گاها با چند ماه تاخیر دستمزد ما را پرداخت می‌کنند.

,

 

,

*طلب کارگران از اداره راه

, *طلب کارگران از اداره راه, *طلب کارگران از اداره راه,

یکی دیگر از اهالی بخش قهستان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، بیان کرد: از دیگر مشکلات مردم بخش قهستان کم عرض بوده جاده قهستان به سمت زهان است که برای رفع این مشکل هم مدتی است اداره راه اقدام به تعریض جاده کرده است و باز هم کارگران بومی در این منطقه مشغول به کارهستند که متاسفانه پیمانکار اداره راه هم دستمزد کارگران را پرداخت نکرده است.

, خبرنگار خاورستان، , خبرنگار , خاورستان, خاورستان, ، ,

 

,

وی افزود: از طرفی هم با توجه به اینکه فصل زمستان نزدیک است و اگر هر چه زودتر این پروژه به اتمام برسد بهتر است وقتی که پول و دستمزد کارگرانی را که برای یک لقمه نان در این منطقه کار می‌کنند را ندهند و یا با چند ماه تاخیر پرداخت شود کارگران هم تمایلی برای ادامه کار ندارند هر چند که مردم این منطقه با همه شرایط و سختی ها برای آبادانی و پیشرفت منطقه خود از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند اما درست نیست که پیمانکاران در مقابل زحمت کارگران حقوقشان را پرداخت نکنند.

,

 

,

از دیگر مشکلات بخش قهستان شهرستان درمیان که یکی ازبخش های پر جمعیت شهرستان درمیان است عدم پرداخت حقوق آبداران بخش قهستان است که بیش از یکسال شده پرداخت نشده است.

,

 

,

*مطالبات معوقه یکساله آبداران

, *مطالبات معوقه یکساله آبداران, *مطالبات معوقه یکساله آبداران,

یکی از آبداران بخش قهستان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: الان بیش از یکسال است که آبداران بخش قهستان از آب و فاضلاب روستایی مطالبه دارند و حقوقشان پرداخت نشده است.

, خبرنگار خاورستان،, خبرنگار , خاورستان،, خاورستان،, ,

 

,

وی افزود: البته مشکل آبدارن در تمام استان وجود دارد و مختص شهرستان درمیان و بخش قهستان نیست اما این حقوق ناچیز آبداران استان که ماهی 300 هزار تومان است و با مخارج امروزه این مبلغ خیلی کم است همین مبلغ اندک را هم آب و فاضلاب روستایی و پیمانکاران از آبداران دریغ کرده و به آنها نمی‌دهند.

,

 

,

این آبدار بیان کرد: دربخش قهستان آبرسانی به بیش از شش روستا در حوزه کاری من بوده و هر روز باید به یکی از روستاها و خطوط آبرسانی سر بزنم و اگر مشکلی باشد برطرف کنم حتی برخی مواقع که مشکلی در مسیر خطوط لوله های آبرسانی و یا سایر موارد بوده که من کارگر برده ام که با من برای رفع مشکل کمک کنند دستمزد کارگران را از پول یارانه خود و خانواده پرداخت کرده ام اما دولت و آب و فاضلاب روستایی حقوق من را بیش از یکسال شده پرداخت نکرده است.

,

 

,

وی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی ها و نبود کار کشاورزی و دامداری در این منطقه درست نیست که حقوق من و امثال من که با کمترین توقع و حقوق کار می‌کنیم را پرداخت نکنند.

,

 

,

یکی از اهالی روستای نوغاب شهرستان درمیان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، بیان کرد: روستای نوغاب یکی از بزرگترین روستاهای شهرستان درمیان و حتی استان است با حدود چهار هزار نفر جمعیت اما تاکنون هیچ اقدامی برای گاز رسانی به این روستا انجام نشده است.

, خبرنگار خاورستان, خبرنگار , خاورستان, خاورستان, ، ,

 

,

* عوارض شهری می‌دهیم اما شهر چهره روستایی دارد

, * عوارض شهری می‌دهیم اما شهر چهره روستایی دارد, * عوارض شهری می‌دهیم اما شهر چهره روستایی دارد,

همچین یکی از اهالی شهر آسیابان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: دو محله آسیابان و درخش در این منطقه که با هم دیگر شهر قهستان را تشکیل می‌دهند برخلاف اینکه چندین سال است قهستان شهر شده و مردم عوارض شهری پرداخت می‌کنند اما ظاهر شهرقهستان شبیه شهر نبوده و اغلب کوچه ها خاکی است؛ مردم می‌خواهند همانگونه که عوارض شهری پرداخت می‌‌کنند شهرشان چهره شهری هم داشته باشد و عوارضی که پرداخت می‌شود برای آبادانی کوچه و خیابان باشد نه جاده ای که از وسط شهر قهستان رد می‌شود.

, خبرنگار خاورستان, خبرنگار , خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

وی افزود: عوارض را شهرداری از مردم می‌گیرد اما برای آسفالت جاده که وظیفه اداره راه است از طریق درآمد شهرداری هزینه می‌شود.

,

 

,

*برای انتقال مطالبات مردم شهرستان درمیان و پیگیری مشکلات در این شهرستان با فرماندار شهرستان درمیان گفتگو کردیم.

, *برای انتقال مطالبات مردم شهرستان درمیان و پیگیری مشکلات در این شهرستان با فرماندار شهرستان درمیان گفتگو کردیم., *برای انتقال مطالبات مردم شهرستان درمیان و پیگیری مشکلات در این شهرستان با فرماندار شهرستان درمیان گفتگو کردیم.,

 

,

محمد بشیری زاده، فرماندارشهرستان درمیان، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: پیگیر مطالبات و طلب کارگران اداره راه، شرکت گاز وآبداران بخش قهستان هستیم.

, , خبرنگار خاورستان, خبرنگار , خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

وی افزود: در مورد طلب کارگران اداره راه که برای تعریض جاده قهستان به سمت زهان کار کرده و حقوق نگرفته اند با پیمانکار اداره راه  شهرستان صحبت کرده و خواستار پرداخت حقوق معوقه کارگران شدیم که پیمانکار گفت همه حقوق کارگران اداره راه از سمت قهستان پرداخت شده است و اگر کارگری هم تا کنون حقوق خودش را دریافت نکرده است احتمالا مربوط به سمت زهان بوده و همه کارگران سمت قهستان حقوق خود را تا پایان شهریور ماه دریافت کرده اند.

,

 

,

فرماندار درمیان بیان کرد: درباره مطالبات کارگران برای گاز رسانی به روستاهای بخش قهستان هم شرکت گاز درمیان گفته که ما به پیمانکار گفته ایم حقوق و مطالبات کارگران را پرداخت کند که در آخرین جلسه که دو هفته پیش بوده است پیمانکار گفته حقوقها را پرداخت کرده ام و اگر چنانچه کارگری در زمینه گاز رسانی به این منطقه طلب دارد با ذکر مستند مراجعه کند حقوقش را پرداخت خواهیم کرد.

,

 

,

بشیری زاده عنوان کرد: در زمینه پرداخت مطالبات آبداران بخش قهستان که حقوقشان به تاخیر افتاده است را هم از آب و فاضلاب روستایی پیگیری کرده و مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان گفته است که این کار ( آبدار بودن) پیمانکار دارد و ما به پیمانکار فشار آورده و به اوگفته ایم به هر طریقی که می‌تواند بخشی از مطالبات آبداران را بدهد و چون اعتباری که برای این کار در نظر گرفته می‌شود نقدی نیست از پیمانکار خواسته ایم حقوقها را پرداخت کند و ما هر زمانی که تامین اعتبار شود پول پیمانکار را پرداخت خواهیم کرد.

,

 

,

وی افزود: مدیریت آبفار شهرستان درمیان گفته است در حال تلاش و رایزنی هستیم که هر چه زودتر بخشی از مطالبات آبداران بخش قهستان پرداخت شود.

,

 

,

وی با اشاره به گلایه اهالی روستای نوغاب این شهرستان، تصریح کرد: گاز رسانی به روستاها در دست اقدام است و تا گاز رسانی به بخش قهستان به اتمام نرسد که نمی‌توان به روستای دیگری گاز رسانی کرد و الان گاز رسانی به روستاهای بخش قهستان آغاز شده و در حال پیشرفت است تا زمانی که گاز رسانی روستاهای سمت قهستان به اتمام برسد برای گاز رسانی به سایر روستا ها اقدام خواهد شد.

,

 

,

فرماندار درمیان گفت: در حال حاضر فقط روستای طاغان شهرستان درمیان گاز رسانی انجام شده است و گاز رسانی به 15 روستای بخش گزیک هم در حال انجام بوده و گاز رسانی به 32روستای بخش قهستان را هم آغاز کرده که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است بعد از اتمام این مسیر حتما روستاهای پر جمعیت این شهرستان از جمله نوغاب، هندوالان، نوزاد، مسک، گسک و بورنگ را در برنامه داریم و انجام خواهیم داد.

,

 

,

بشیری زاده با اشاره به شهر قهستان و عوارض شهری که مردم پرداخت می‌کنند، گفت: عوارض عمرانی شهرداری ها در سال 96 افزایش پیدا کرده است و با سهم رایگان قیری که سال گذشته هم به شهر قهستان پرداخت شده است و امسال هم خواهیم داد در زمینه آسفالت کوچه های این شهر اقدام خواهد شد و تلاش می‌کنیم که زودتر همه کوچه های این شهر آسفالت شود اما در مدت زمان یکسال انجام پذیر نیست.

,

 

,

*نکته قابل توجه برای مسئولان و شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی این است که باید هر چه زودتر برای پرداخت مطالبات و حقوق معوقه آبداران کل استان و به ویژه آبداران بخش قهستان فکر اساسی کرده و تامین اعتبار کنند.

, نکته قابل توجه برای مسئولان و شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی این است که باید هر چه زودتر برای پرداخت مطالبات و حقوق معوقه آبداران کل استان و به ویژه آبداران بخش قهستان فکر اساسی کرده و تامین اعتبار کنند.,

 

,

با توجه به هزینه های زیاد امروزه حقوق ماهیانه 300 هزار تومانی آبداران راه به جایی نبرده و اگر همین مبلغ اندک را هم بیش از یکسال پرداخت نکنند آن زمان آبداران و خانواده هایشان چه باید بکنند؟

, با توجه به هزینه های زیاد امروزه حقوق ماهیانه 300 هزار تومانی آبداران راه به جایی نبرده و اگر همین مبلغ اندک را هم بیش از یکسال پرداخت نکنند آن زمان آبداران و خانواده هایشان چه باید بکنند؟, با توجه به هزینه های زیاد امروزه حقوق ماهیانه 300 هزار تومانی آبداران راه به جایی نبرده و اگر همین مبلغ اندک را هم بیش از یکسال پرداخت نکنند آن زمان آبداران و خانواده هایشان چه باید بکنند؟,

 

,

همه حقوق آبداران در سال سه میلیون و 600 هزار تومان می‌شود  که این مبلغ معادل دو ماه حقوق یک کارمند ساده ادارات شهرستان درمیان است.

, همه حقوق آبداران در سال سه میلیون و 600 هزار تومان می‌شود  که این مبلغ معادل دو ماه حقوق یک کارمند ساده ادارات شهرستان درمیان است.,

 

,

 حال آقای فرماندار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و مدیر آبفار شهرستان درمیان خودتان قضاوت کنید که با ماهی 300 هزار تومان که همان هم یکسال به تاخیر بیفتد برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده این آبدار بیچاره چه باید بکند؟

,  حال آقای فرماندار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و مدیر آبفار شهرستان درمیان خودتان قضاوت کنید که با ماهی 300 هزار تومان که همان هم یکسال به تاخیر بیفتد برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده این آبدار بیچاره چه باید بکند؟,  حال آقای فرماندار، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و مدیر آبفار شهرستان درمیان خودتان قضاوت کنید که با ماهی 300 هزار تومان که همان هم یکسال به تاخیر بیفتد برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده این آبدار بیچاره چه باید بکند؟,

 

,

لازم است مسئولان شهرستان مرزی درمیان فکری اساسی برای رفع مشکلات مردم این شهرستان داشته و قدر مردم مظلوم، محروم ومرزی این شهرستان را که به معنای واقعی مرزبانان شهرستان هستند را بدانند و برای رفع مشکلاتشان به صورت جدی مساعدت کنند.

, لازم است مسئولان شهرستان مرزی درمیان فکری اساسی برای رفع مشکلات مردم این شهرستان داشته و قدر مردم مظلوم، محروم ومرزی این شهرستان را که به معنای واقعی مرزبانان شهرستان هستند را بدانند و برای رفع مشکلاتشان به صورت جدی مساعدت کنند.,

 

,

 با وعده  و وعید و اینکه حقوقها را خواهیم داد ،داده ایم ،می‌دهیم، گفته ایم بدهند و این موارد  درد مردم مرزی درمیان دوا نمی‌شود و قبل از اینکه مهاجرت در این شهرستان شدت گرفته و مرز خالی از سکنه شود فکری جهادی و اساسی برای مردم مرزی شهرستان درمیان داشته باشید.

,  با وعده  و وعید و اینکه حقوقها را خواهیم داد ،داده ایم ،می‌دهیم، گفته ایم بدهند و این موارد  درد مردم مرزی درمیان دوا نمی‌شود و قبل از اینکه مهاجرت در این شهرستان شدت گرفته و مرز خالی از سکنه شود فکری جهادی و اساسی برای مردم مرزی شهرستان درمیان داشته باشید.,  با وعده  و وعید و اینکه حقوقها را خواهیم داد ،داده ایم ،می‌دهیم، گفته ایم بدهند و این موارد  درد مردم مرزی درمیان دوا نمی‌شود و قبل از اینکه مهاجرت در این شهرستان شدت گرفته و مرز خالی از سکنه شود فکری جهادی و اساسی برای مردم مرزی شهرستان درمیان داشته باشید.,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه