اخبار داغ

هنرمند معلول:

هنرمندان معلول نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند

هنرمندان معلول نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستند
بخشی از جامعه هنرمند و ورزش کشور را معلولان مستعد تشکیل داده‌اند که اغلب مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته‌اند و از این قشر جامعه تنها در همایش‌ها و یا با کسب عناوین در مسابقات مختلف یاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، الیاس اصغری، هنرمند نابینای شهرستان تربت حیدریه و عضو انجمن نابینایان که سالهاست در عرصه هنر فعالیت می کند با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست از هنرنمایی خود در جشنواره های مختلف استانی و کشوری سخن می گوید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

 لطفا معرفی اجمالی از خود داشته باشید

,  لطفا معرفی اجمالی از خود داشته باشید,

الیاس اصغری  متولد 1361، با 85% نابینایی که مدت 16 سال است تحت پوشش بهزیستی شهرستان می باشم، در زمینه تئاتر فعالیت دارم، همچنین عضو انجمن نابینایان هستم که البته اکنون فقط اسمی از آن مانده و این انجمن هیچ فعالیتی ندارد.

,

 

,

 در مورد سوابق هنری و افتخارات کسب شده خود توضیح دهید.

,  در مورد سوابق هنری و افتخارات کسب شده خود توضیح دهید.,

حضور در سه جشنواره منطقه ای شرق کشور، جشنواره استانی در سال91، حضور در جشنواره استانی نمایش های رادیویی در سال گذشته که برای اولین بار برگزار شد که موفق به کسب جایزه اول بازیگری مرد و دومی بازیگری خانم توسط سرکار خانم اسماعیلی شدیم.

,

 

,

همچنین در سال 93 موفق شدم مقام سوم در جشنواره نمایش های کوتاه که در یزد برگزار شد را کسب و در ادامه در جشنواره نمایش های خیابانی که در سطح شهر تربت حیدریه برگزار شد نیز حضور داشتم.

,

 

,

 مشکلات فراروی هنرمندان معلول چیست؟

,  مشکلات فراروی هنرمندان معلول چیست؟,

هیچ کس نگاه واقع بینانه به این قشر ندارد و اغلب نگاهی ترحم آمیز می کنند و این در حالی است که معلولیت برای ما محدودیت نبوده و نیست و ما می توانیم در کنار سایر هنرمندان به نحو مطلوبی فعالیت کنیم و جایگاه تئاتر را ارتقاء دهیم.

,

 

,

از کمترین امکانات ما را محروم می کنند و حاضر به همراهی نیستند، به عنوان مثال در جشنواره های مختلف استانی و کشوری با هزینه شخصی خود حضور یافتم و حتی ورودی برخی جشنواره ها را که به حساب دیگران واریز کردند را به من ندادند.

,

 

,

جایگاه و وضعیت فعلی تئاتر و هنر نمایش شهرستان را چگونه می بینید؟

, جایگاه و وضعیت فعلی تئاتر و هنر نمایش شهرستان را چگونه می بینید؟,

تئاتر شهرستان از نظر فنی افراد کاربلد و زبده ای دارد که باید حمایت شوند، ولی متاسفانه مدیریت مناسبی در این بخش وجود ندارد.

,

 

,

آسیب ها و تهدیدات این حوزه کدامند؟

, آسیب ها و تهدیدات این حوزه کدامند؟,

مهمترین آسیب در حال حاضر شیطنت ها و بد اخلاقی هایی است که از سمت برخی افرادی که هیچ سنخیتی با این هنر ندارند صورت می گیرد و حداقل انتظار و توقع این است از کسانی که توانایی کار با سایر هنرمندان را دارند استفاده شود و اجازه حضور در نمایش ها به این قشر جامعه داده شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه