اخبار داغ

مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه امام رضا(ع) عنوان کرد؛

تشکیل گروه‌های «صادقین» و «ناصرین» به منظور تقویت فرهنگ پاسداری

تشکیل گروه‌های «صادقین» و «ناصرین» به منظور تقویت فرهنگ پاسداری
مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه امام رضا(ع) گفت: گروه‌هایی با عنوان «صادقین» و «ناصرین» به منظور تقویت فرهنگ پاسداری تشکیل داده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه امام رضا(ع) در حاشیه بازدید از تحریریه «صبح توس» با خبرنگاران این مجموعه به گفت‌وگو پرداخت که متن گفت‌وگوی تفصیلی  برات سلطاتی با صبح توس به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

صبح توس: در ابتدا مختصری پیرامون فعالیت معاونت تربیت و آموزش سپاه توضیح دهید.

, صبح توس: در ابتدا مختصری پیرامون فعالیت معاونت تربیت و آموزش سپاه توضیح دهید.,

 

,

سلطانی: معاونت تربیت و آموزش سپاه امام رضا(ع) بحث آموزش کارکنان از نیروهای پایور تا سربازان، همچنین قسمتی از ماموریت‌های بسیج و آموزش‌های نظامی را برای کارکنان و سربازان و بسیجیان بر عهده دارد.

, سلطانی:,

 

,

سرمایه اصلی سپاه همین نیروی انسانی متخصص و متعهد هستند که در زمان هشت سال دفاع مقدس تخصص این افراد به اثبات رسید و تاثیرگذاری خود را نشان دادند، بنابراین لازم است ما این نیروهای متخصص را حفاظت کنیم و توانمندی آنان را ارتقاء دهیم.

,

 

,

صبح توس: رزمایش‌هایی که در سطح استان برگزار می‌شود همچون رزمایش الی بیت المقدس یا رزمایش گردان‌های امام حسین(ع)، عاشورا و الزهرا(س) زیرمجموعه شما محسوب می‌شوند؟

, صبح توس: رزمایش‌هایی که در سطح استان برگزار می‌شود همچون رزمایش الی بیت المقدس یا رزمایش گردان‌های امام حسین(ع)، عاشورا و الزهرا(س) زیرمجموعه شما محسوب می‌شوند؟ ,

 

,

سلطانی: آموزش‌های آمادگی دفاعی و آمادگی رزم این گردان‌ها را ما انجام می‌دهیم. برابر با برنامه ابلاغی که برای گردان‌های بیت المقدس، امام حسین(ع) و سایر گردان‌ها داریم و همچنین بر حسب ماموریتی که خود گردان‌ها دارند فراخوان‌هایی به صورت ماهانه و هفتگی انجام می‌شود و ما آموزش‌های لازم را به آن‌ها می دهیم.

, سلطانی:,

, ,

 

,

بعد از اینکه آموزش برای این افراد در حد آمادگی لازم برای رزمایش رسید مجوز حضور در رزمایش برایشان صادر می‌شود؛ در واقع آموزش لازم و آمادگی پیش از عملیات انجام می‌شود تا افراد با آمادگی لازم در رزمایش شرکت کنند.

,

 

,

صبح توس: تفاوتی بین رده‌های مختلف سپاه برای آموزش وجود دارد؟ به طور مثال رده‌های عملیاتی، حفاظتی و فرهنگی هر کدام آموزش خاص خود را دارند یا همه با هم آموزش می‌بینند؟

, صبح توس: تفاوتی بین رده‌های مختلف سپاه برای آموزش وجود دارد؟ به طور مثال رده‌های عملیاتی، حفاظتی و فرهنگی هر کدام آموزش خاص خود را دارند یا همه با هم آموزش می‌بینند؟,

 

,

سلطانی: ما بر اساس بحث‌های تخصصی کارکنان آموزش‌ها را انجام می‌دهیم و در واقع بر اساس رده تخصصی کارکنان کار می‌کنیم. به طور مثال کارکنان نواحی آموزشی جدا از کارکنان ستادی دارند و هر گروه آموزش خاص خود را می‌بینند.

, سلطانی:,

 

,

*مجوز حضور در میدان تیر به هر کسی داده نمی‌شود

, *مجوز حضور در میدان تیر به هر کسی داده نمی‌شود,

 

,

صبح توس: حساسیت در آموزش‌های نظامی شما به خصوص میدان تیر برای افراد در چه حد است که مانع آسیب دیدن و مصدومیت شود؟

, صبح توس: حساسیت در آموزش‌های نظامی شما به خصوص میدان تیر برای افراد در چه حد است که مانع آسیب دیدن و مصدومیت شود؟,

 

,

سلطانی: در آموزش‌های نظامی اولین اشتباه آخرین اشتباه است. آموزش‌های نظامی را نباید با آموزش‌های دیگر یکسان ببینیم. آموزش های ما در حد کاربردی و عملی است و اگر فردی نکات ایمنی را رعایت نکند هم به خود و هم به دیگران صدمه می زند. به عنوان مثال برای پرتاب نارنجک، چنانچه دیر اقدام کند هم خودش آسیب می‌بیند و هم اطرافیان زخمی می‌شوند.

, سلطانی:,

 

,

بنابراین ما آموزش‌ها را در حد کاربردی برای فرد می‌گذاریم و بعد از آموزش تئوری آموزش عملی برای این‌ها در نظر می‌گیریم، به عنوان مثال نیروی بسیجی که در گردان امام حسین(ع) است باید آنقدر تخصص داشته و کار کرده باشد که بتواند بدون هیچ اشتباهی در میدان نبرد آماده باشد.

,

 

,

*سهل‌انگاری یک فرد به تمام لشکر آسیب می‌رساند

, *سهل‌انگاری یک فرد به تمام لشکر آسیب می‌رساند,

 

,

صبح توس: بنابراین فرمایشات، لزوما هر فردی که در دوره آموزشی شما شرکت می‌کند، قبول نمی‌شود؟

, صبح توس: بنابراین فرمایشات، لزوما هر فردی که در دوره آموزشی شما شرکت می‌کند، قبول نمی‌شود؟,

 

,

سلطانی: خیر؛ قبول نمی‌شود، افراد بسیاری هستند که در دوره اول قبول نشده و مشروط می‌شوند و سپس تجدید دوره صورت گرفته و فرد برای دوره‌های بعد خود را آماده می‌کند.

, سلطانی:,

در این موضوع بنده شخصا بسیار سخت‌گیری می‌کنم چون نه تنها جان فرد، بلکه کل گردان در خطر است.

,

 

,

, ,

 

,

به عنوان مثال اگر گردان 260 نفر باشد کافی است در این گردان یک نفر اشتباه کند تا کل گردان آسیب ببیند. در واقع این یک نفر ممکن است به ماموریت گردان و بعد از آن به ماموریت تیپ یا لشگر لطمه بزند، بنابراین همیشه در آموزش‌ها کیفیت را ملاک قرار می‌دهیم نه کمیت.

,

 

,

دو پارامتر در آموزش‌ها مطرح است یکی آموزش‌های تخصصی فرد و دیگری آمادگی جسمانی. این موضوع را ما به هیچ عنوان کوتاه نیامده و تا آخر به جد پیگیری می‌کنیم حتی چنانچه ریزش داشته باشیم.

,

 

,

صبح توس: علاوه بر آموزش‌های نظامی در بحث تربیت چه اقدامی انجام داده‌اید؟

, صبح توس: علاوه بر آموزش‌های نظامی در بحث تربیت چه اقدامی انجام داده‌اید؟,

 

,

سلطانی: در بحث تربیت کلاس‌های برگزار کردیم و این مسئله را پیگیری می‌کنیم؛ اما موضوع تربیت چیزی نیست که با کلاس و درس بتوان آن را انجام داد؛ افراد در میدان عمل است که درس می‌گیرند، به عنوان مثال نیروی من باید تربیت را در رفتار من ببیند تا کارساز باشد.

, سلطانی:,

 

,

*تشکیل گروه‌های «صادقین» و «ناصرین» به منظور تقویت فرهنگ پاسداری

, *تشکیل گروه‌های «صادقین» و «ناصرین» به منظور تقویت فرهنگ پاسداری,

 

,

زمان جنگ تربیت در عمل به وفور مشاهده می‌شد، امروز ما باید همان حال و هوای جنگ را زنده کنیم، در واقع بحث فرهنگ پاسداری باید بر اساس حال و هوای زمان جنگ نهادیه شود.

,

 

,

ما در کنار آموزش‌های نظامی مسائل تربیتی را هم اجرا می‌کنیم. در این راستا برنامه‌ای برای تقویت فرهنگ پاسداری اجرا می‌شود که گروه‌های 10 تا 15 نفره تحت عنوان گروه‌های «صادقین» برنامه‌های تربیتی و اخلاقی را در سطح معاونت انجام می‌دهند.

,

 

,

این گروه تازه شروع به فعالیت کرده و در حال حاضر در حال رواج آن هستیم تا میان تمام پاسداران نهادینه شود. برای سربازان نیز گروه «ناصرین» را تعریف کردیم که همین اقدامات را انجام می‌دهند. سرباز به عنوان پشتوانه سپاه باید با حال و هوای جنگ آشنا شود.

,

 

,

صبح توس: برای سربازان نیز همچون کارکنان آموزش‌های تخصصی گذاشته می‌شود یا تمام سربازان در یک سطح آموزش می‌بینند؟

, صبح توس: برای سربازان نیز همچون کارکنان آموزش‌های تخصصی گذاشته می‌شود یا تمام سربازان در یک سطح آموزش می‌بینند؟ ,

 

,

سلطانی: آموزش تخصصی برای کارکنان است و سربازان آموزش فنی پایه می‌بینند تا از همان ابتدا و در حد نیاز با آموزش‌های نظامی اولیه آشنا باشند.

,

 

,

* سربازان تحصیل کرده و متخصص باید جذب شوند

, * سربازان تحصیل کرده و متخصص باید جذب شوند,

 

,

صبح توس: چند وقتی است که عنوان می‌شود آموزش‌های سربازی نیز تخصصی شود؛ تا چه حد به نفع مجموعه می دانید که سربازی در مجموعه خدمت کند که به صورت تخصصی در خدمت سازمان باشد؟

, صبح توس: چند وقتی است که عنوان می‌شود آموزش‌های سربازی نیز تخصصی شود؛ تا چه حد به نفع مجموعه می دانید که سربازی در مجموعه خدمت کند که به صورت تخصصی در خدمت سازمان باشد؟,

 

,

سلطانی: بسیار موثر است؛ اصلش همین است که ما از نیروی تحصیل کرده‌ای استفاده کنیم که چند سال در دانشگاه در رشته تخصصی درس خوانده است که این مسئله برای خود فرد نیز مفید است.

, سلطانی:,

 

,

معتقدم نیرو را باید بر اساس نیاز جذب و به کارگیری کنیم که ۷۰ الی ۸۰ درصد ظرفیت وجود دارد که نیرو را همان جا جذب کنیم و اگر این مسئله در سیستم جاری و ساری شود به نفع سازمان است.

,

 

,

*سربازی پیش نیاز زندگیست

, *سربازی پیش نیاز زندگیست,

 

,

صبح توس: برخی سربازان عنوان می‌کنند عمرمان در سربازی هدر می‌رود؛ علت این نگرش چیست؟ و چه پیامی برای جوانانی دارید که نمی‌دانند حضورشان در سربازی به نفع خودشان و کشورشان است؟

, صبح توس: برخی سربازان عنوان می‌کنند عمرمان در سربازی هدر می‌رود؛ علت این نگرش چیست؟ و چه پیامی برای جوانانی دارید که نمی‌دانند حضورشان در سربازی به نفع خودشان و کشورشان است؟ ,

 

,

سلطانی: این اظهارات به این دلیل است که فضای سربازی و نظام از قبل برای نیرو باز نشده و این فرد توجیه نیست. سرباز وقتی به خدمت سربازی می‌آید همچون فردی است که در امتحان کنکور شرکت می‌کند و لازم است پیش دانشگاهی را بگذراند.

, سلطانی:,

 

,

سربازی نیز پیش نیاز زندگی فرد است؛ اگر سرباز این دو سال را خوب استفاده کند قطعا بعد از سربازی نیز در زندگی‌اش موفق تر است، چون سختی‌ها را تحمل می‌کند.

,

 

,

همین الان که برخی از سربازان گذشته را می‌بینم می‌گویند بهترین دوران زندگیمان زمان سربازی بوده است، بنابراین این مسئله به خود فرد بستگی دارد که از این محیط چگونه استفاده کند.

,

 

,

تنظیم: سارا آویشی

, تنظیم: سارا آویشی,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه