اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی خبر داد:

قطار گردشگری در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود/ ارائه تسهیلات یک میلیارد ریالی به متقاضیان ساخت اقامتگاه بوم گردی

قطار گردشگری در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود/ ارائه تسهیلات یک میلیارد ریالی به متقاضیان ساخت اقامتگاه بوم گردی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی از انجام توافقاتی با اداره کل راه‌آهن برای راه‌اندازی قطار گردشگری در خراسان رضوی خبر داد و گفت: 10 محور گردشگری در خراسان رضوی تعریف‌شده است و گردشگران باید به سمت این محورها هدایت شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرحیم رهنما در گفت‌وگو با یار خراسانی، گفت: شناسایی، ثبت و حفظ آثار تاریخی، تهیه طرح‌های مرمتی و واگذاری این امور به بخش خصوصی و عمومی برای حفظ، بهره‌برداری و نگهداری، از اهداف میراث فرهنگی در استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

میراث فرهنگی سیاست تصدی‌گری نسبت به آثار تاریخی ندارد

, میراث فرهنگی سیاست تصدی‌گری نسبت به آثار تاریخی ندارد,

وی بابیان اینکه امکانات لازم برای حفظ و مرمت آثار در استان کم است، خاطرنشان کرد: برخی از آثار تاریخی استان از ظرفیت خوبی برای افزایش ظرفیت فرهنگی و گردشگری برخوردار است به همین منظور با مشارکت بخش خصوصی و عمومی نظیر شهرداری و شورای شهر این آثار احیا و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه به‌هیچ‌عنوان سیاست تصدی‌گری در این مجموعه وجود ندارد، تصریح کرد: باید حضور مردم و مشارکت بخش خصوصی در حفظ و احیاء آثار تاریخی داشته باشیم.

,

 

,

دفاتر خدمات مسافرتی باید به دنبال بحث‌های تور گردانی باشند

, دفاتر خدمات مسافرتی باید به دنبال بحث‌های تور گردانی باشند,

وی با اشاره به سیاست‌های بخش گردشگری خراسان رضوی، بیان کرد: در گردشگری با یک سیاست پشتیبانی و مشارکت پیش می‌رویم و نظارت بر مناطق گردشگری برای افزایش کیفیت خدمات گردشگری و تداوم و ماندگاری بیشتر گردشگری و افزایش درآمد سیستم اقتصادی و اشتغال‌زایی بیشتر انجام می‌شود.

,

 

,

رهنما ضمن تأکید بر توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی، گردشگری عمومی و گردشگری به منظور آشنایی مردم با دیگر فرهنگ‌ها، عنوان کرد: دفاتر خدمات مسافرتی باید به دنبال بحث‌های تور گردانی باشند و مناطق ویژه گردشگری را به تورها معرفی کنند.

,

 

,

ارائه تسهیلات یک میلیارد ریالی به متقاضیان ساخت اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی

, ارائه تسهیلات یک میلیارد ریالی به متقاضیان ساخت اقامتگاه بوم گردی در خراسان رضوی,

وی بابیان اینکه مناطق گردشگری باید ارتقا و ساماندهی شوند و امکانات زیربنایی روستاهای هدف گردشگری با مشارکت مسئولان افزایش پیدا کند، تشریح کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگر فراهم می‌کند و تسهیلاتی تا سقف 100 میلیون تومان در اختیار متقاضیان در این زمینه قرار داده می‌شود.

,

 

,

این مقام مسئول با اشاره به توسعه فعالیت‌های گردشگری در شهرهای کوچک، تشریح کرد: تمرکز زدایی از مشهد نیز در دستور کار این سازمان با صدور مجوز برای دفاتر خدمات مسافرتی، هتل آپارتمان، هتل‌های درجه‌های متفاوت، اقامتگاه‌های بوم گردی و غیره قرار دارد.

,

 

,

قطار گردشگری در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

, قطار گردشگری در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود,

وی از انجام توافقاتی با اداره کل راه‌آهن برای راه‌اندازی قطار گردشگری در خراسان رضوی خبر داد و ابراز کرد: 10 محور گردشگری در خراسان رضوی تعریف‌شده است و گردشگران باید به سمت این محورها هدایت شوند.

,

 

,

رهنما برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و جذب گردشگر از بیرون را ازجمله محورهای گردشگری دانست و افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با کشورهای همسایه امضاشده تا بتوانیم گردشگری بین‌المللی را در خراسان رضوی رونق دهیم.

,

 

,

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه صنایع‌دستی، تصریح کرد: باید بتوانیم با حمایت از آموزش صنایع‌دستی، معرفی به تسهیلات، بازاریابی، تقویت بازار فروش صنایع‌دستی و ارائه محصولات تولیدی نیز در جهت ارتقاء وضعیت صنایع‌دستی گام برداریم.

,

 

,

افزایش 7 درصدی گردشگران خراسان رضوی در تابستان 96

, افزایش 7 درصدی گردشگران خراسان رضوی در تابستان 96,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی بابیان اینکه بیش از شش هزار آثار تاریخی در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: نزدیک به دو هزار اثر تاریخی شناسایی و 1600 اثر ثبت‌شده است و نزدیک 100 اثر معنوی ملموس است.

,

 

,

وی از افزایش هفت درصدی میزان گردشگران خراسان رضوی در تابستان سال جاری نسبت به تابستان گذشته خبر داد و عنوان کرد: تقاضاها برای ساخت هتل، اقامتگاه، خانه مسافر، اقامتگاه بوم گردی و غیره در حال افزایش است و ستاد خدمات سفر در فصول گردشگری بر این امور نظارت می‌کند.

,

 

,

گردشگری باید آسان، ارزان، پایدار و هوشمند باشد

, گردشگری باید آسان، ارزان، پایدار و هوشمند باشد,

رهنما با اشاره به هوشمند سازی گردشگری، تأکید کرد: در زمان ورود بنده به عرصه میراث فرهنگی استان، 11 محور در برنامه کاری خود قرار دادم که یکی از آن‌ها هوشمند سازی گردشگری است.

,

 

,

وی بابیان اینکه گردشگری گری باید آسان، ارزان، ایمن، پایدار و هوشمند باشد، ابراز کرد: دفاتر خدمات مسافرتی تا چند سال آینده نمی‌توانند به شکل سنتی گردشگر جذب کنند باید هر گردشگر بتواند در خانه خود تمام مسائل مربوط به سفر خود را فراهم کند.

,

 

,

تمام آثار تاریخی و مناطق گردشگری خراسان رضوی باید هوشمند سازی شود

, تمام آثار تاریخی و مناطق گردشگری خراسان رضوی باید هوشمند سازی شود,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه هوشمند سازی گردشگری یکی از اهداف اولیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی است، اظهار کرد: سایت میراث فرهنگی باید اولین سایتی باشد که گردشگران در هر شهری برای شناخت از آثار تاریخی و مناطق گردشگری به آن مراجعه می‌کنند.

,

 

,

وی بابیان اینکه تمام آثار تاریخی و مناطق گردشگری باید هوشمند سازی شوند، تشریح کرد: هوشمند سازی در ابعاد مختلف صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در دستور کار قرار دارد.

,

 

,

ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی و ثبت کشمش خلیل‌آباد امکان‌پذیر است

, ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی و ثبت کشمش خلیل‌آباد امکان‌پذیر است,

رهنما در ادامه با اشاره به ماحصل سفر خود به شهرستان خلیل‌آباد، افزود: با بازدیدی که از شهرستان‌ها صورت می‌گیرد ظرفیت‌ها مشخص و ارتباط بیشتری برقرار می‌شود و با استفاده از راهکارهای قانونی می‌توانیم از همکاری و توسعه فعالیت‌های مربوط به میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استفاده کنیم.

,

 

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه مثبت مسئولان شهرستان خلیل‌آباد، ایجاد پایگاه اطلاع‌رسانی این شهر، احیاء حمام قدیمی به‌عنوان یک موزه مردم‌شناسی و همچنین ثبت کشمش امکان‌پذیر است و امیدواریم مشکلات دیگر با کمک مسئولان و مردم برطرف شود.

,

 

,

 انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه