اخبار داغ

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل:

استاد «فردی» چهره‌ تأثیرگذار در ادبیات انقلاب بود/ نامگذاری کتابخانه‌ای در نیر به نام "امیرحسین فردی"

استاد «فردی» چهره‌ تأثیرگذار در ادبیات انقلاب بود/ نامگذاری کتابخانه‌ای در نیر به نام "امیرحسین فردی"
رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل: گفت: استاد فردی یکی از چهره‌های تأثیرگذار ادبیات انقلابی بود، وی نویسندگان متعددی را تربیت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از نیریمیز، با حضور اصحاب هنر و فرهنگ، همایش نکوداشت امیرحسین فردی متخلص به امیر داستان انقلاب در زادگاهش در روستای قره تپه نیر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیریمیز,

 

,

حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان اردبیل در این همایش اظهار کرد: هویت هر کشوری مدیون نخبگان و مشاهیر آن‌ها است و هویت کشور ما نیز مدیون بزرگانی مانند "امیرحسین فردی" است.

,

 

,

وی گفت: فعالیت‌های امیرحسین فردی در سطوح مختلفی دسته‌بندی می‌شود که پایه‌گذاری ادبیات داستانی انقلاب، برگزاری کلاس‌های مختلف در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و پایداری و خلاقیت و خستگی‌ناپذیری وی در این زمینه از جمله این‌ها است.

,

 

,

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل تصریح کرد: فعالیت مرحوم فردی از اولین روزهای انقلاب آغاز شد و در آبان 58 به حوزه اندیشه و هنر اسلامی پیوست و ادبیات داستانی در حوزه را با همراهی جمعی از نویسندگان و هنرمندان پایه‌گذاری کرد.

,

 

,

وی افزود: فعالیت‌های مرحوم فردی به قدری مهم و تاثیرگذار بود که در سال 87 موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شد و آثار وی در این حوزه تا ابد ماندگار شد.

,

 

,

 

,

شایقی با تأکید به شخصیت برجسته امیرحسین فردی، وی را یکی از چهره‌های سرشناس ادبیات داستانی کشور دانست.

,

 

,

وی با تأکید به اینکه امیرحسین فردی در طول زندگی خود خالصانه علاقه‌مندی به ادبیات داستانی به ویژه داستان انقلاب را دنبال کرد، ادامه داد: وی از چهره‌های برجسته و تأثیرگذار ادبیات کشور محسوب می‌شود.

,

 

,

رئیس بنیاد نخبگان اردبیل افزود: تمامی زندگی امیرحسین فردی از کودکی همراه با مجاهدت و روحیه انقلابی است و وی از نویسندگانی است که گرفتار مدرک‌گرایی نشد.

,

 

,

شایقی با تأکید به اینکه استادان بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی جوامع هستند، ادامه داد: می‌توان از ظرفیت فرهیختگان برای تربیت جامعه استفاده کرد.

,

 

,

وی تکریم چهره‌های برتر را زمینه‌ساز آشنایی نسل جوان دانست و افزود: علاوه بر این نفس تکریم به دلیل توجه به نخبگان و فرهیختگان مقدس است.

,

 

,

رئیس بنیاد نخبگان استان تأکید کرد: استان اردبیل چهره‌های برجسته و هنرمندان و نویسندگان بزرگی را به جامعه ادبی معرفی کرده و از جمله این اشخاص تأثیرگذار امیرحسین فردی است.

,

 

,

شایقی متذکر شد: فردی یکی از چهره‌های تأثیرگذار ادبیات انقلابی بوده و از سویی در جلسات نقد و بررسی داستان توانسته نویسندگان متعددی را تربیت کند؛ وی همچنین نقش کلیدی در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان داشته است.

,

 

,

رئیس همایش نکوداشت امیرحسین فردی در اردبیل تأکید کرد: خلاقیت فردی در مدیریت ادبیات انقلاب اسلامی، داشتن زبانی روشن و گویا در آثار و تعهد و مجاهدت از ویژگی‌های بارز این نویسنده شهیر است.

,

 

,

رئیس بنیاد نخبگان استان تصریح کرد: حس انسان‌دوستی، رفتار و اخلاق امیرحسین فردی همواره الگوی نویسندگان نسل جوان است.

,

 

,

شایقی همچنین از نام‌گذاری کتابخانه در شهرستان نیر، خیابانی در شهر نیر و خیابانی در دانشگاه محقق اردبیلی به نام استاد ادبیات داستانی، امیرحسین فردی خبر داد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه