اخبار داغ

کارشناس روابط و امور بین الملل:

نقض برجام منحصر به دولت ترامپ نیست/ اوباما هم زیر توافقاتش طبق برجام زد

نقض برجام منحصر به دولت ترامپ نیست/ اوباما هم زیر توافقاتش طبق برجام زد
خلفی اظهار کرد: عهد شکنی و نقض برجام منحصر به دولت آقای ترامپ نیست؛ در زمان آقای اوباما نیز بعد از برجام، بلافاصله زیر تعهدات بین المللی شان زدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، اصغر خلفیکارشناس روابط و امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار این پایگاه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت: تاریخ معلم انسانهاست. باید از تاریخ درس گرفت و اعتماد به آمریکا یا دیگر کشورهای جهان را باید از منظر اصل برائت بررسی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز, اصغر خلفی, کارشناس روابط و امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار این پایگاه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا گفت: تاریخ معلم انسانهاست. باید از تاریخ درس گرفت و اعتماد به آمریکا یا دیگر کشورهای جهان را باید از منظر اصل برائت بررسی کرد.,

 وی افزود: طبق این قاعده فقهی، اصل بر برائت است. مگر اینکه خلافش ثابت شود که درباره کشورهای غربی با اندکی مطالعه از تاریخ معاصر جهان، میتوان به اصل خیانت این کشورها پی برد.

,

وی با بیان اینکه در خصوص توافق برجام غربی ها تا توانسته اند بد عهدی کرده اند تصریح کرد: برجام یک توافق چندجانبه با حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد است. اینکه آقای ترامپ می گوید هر وقت که بخواهیم از برجام خارج میشویم نشان از عدم پایبندی آمریکایی ها به عهد و پیمانهایشان دارد.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: عهد شکنی منحصر به دولت آقای ترامپ نیست؛ در زمان آقای اوباما نیز بعد از برجام، بلافاصله زیر تعهدات بین المللی شان زدند و" قانون تحریم های ایران" را به مدت ده سال تمدید کردند و اوباما نیز آن را امضا نمود.

,

وی اضافه کرد: با مطالعه تاریخ و بررسی اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام و نیز اجرای تعهدات کشورهای ۵+۱ نمی توان به آینده برجام خوشبین بود.

,

خلفی اظهار کرد: ضعف دیپلماسی دولت روحانی تا به امروز مانع از این شده است که جواب دندان شکنی به عهد شکنی های دولت آمریکا دهند و امروز لازم است دستگاه دیپلماسی دولت دوازدهم با حرکتی انقلابی پاسخ محکمی به یاوه گویان دهند.

,

وی قرار دادن سپاه در لیست تحریم ها را توطئه ی جدیدی از جانب دولت آمریکا دانسته و عنوان کرد: آمریکایی ها با قرار دادن سپاه در لیست تروریست ها، سعی می کنند سپاه را عامل تشدید تحریم ها علیه ملت ایران قلمداد کرده و با این شگرد پایگاه اجتماعی سپاه را که از بطن جامعه است، تضعیف کنند.

,

کارشناس روابط بین الملل افزود: علاوه بر این آمریکایی ها با فشار بر مردم و دولت سعی دارند برجام های متعددی را بر ملت ایران تحمیل کنند و یکی از مهمترین نشانه گیری های آنها، برنامه موشکی ایران است.

,

وی گفت: آنها سعی دارند با محدود کردن فعالیت های موشکی ایران، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند.

,

اصغر خلفی در پایان خاطرنشان کرد: ملت ایران بعد از جریان حملات تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی، با حملات موشکی سپاهیان مقتدر، غم و اندوه ناشی از ترور را تا حدودی التیام یافته دیدند و مذاکره در خصوص توان نظامی ایران به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه