اخبار داغ

گزارشی از گلایه مردم از دردسرهای دنباله دار کم آبی؛

تشدید بحران کم آبی در سیستان و بلوچستان/ تخلف کشاورزان آب را به روی روستائیان بست

تشدید بحران کم آبی در سیستان و بلوچستان/ تخلف کشاورزان آب را به روی روستائیان بست
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان میرجاوه گفت: در مجتمع ریگ ملک ریشه های درختان از نشتی ها و از محل اتصالات وارد شبکه شده و جریان آب را مسدود کرده و باعث افت فشار شده بود که این مشکل برطرف شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  لادیز؛کاهش فشار آب در بخش ریگ ملک یکی از مشکلاتی است که اهالی این دهستان از ان گله مند هستند و معتقدند چرا با وجود گذشت فصل گرما مردم این منطقه همچنان باید افت فشار آب را تحمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز؛,

یکی از اهالی دهستان ریگ ملک در این باره به خبرنگار لادیز، اظهار کرد: معضل کاهش فشار آب شیرین در بخش ریگ ملک به معضلی مهم برای اهالی این منطقه تبدیل شده است، چرا با وجود فرا رسیدن فصل پاییز ، پایین بودن مصرف آب خانگی و جمع آوری کولر های آبی که تاثیر بسیار بالایی در مصرف آب دارد مشکل افت فشار آب در بخش ریگ ملک همچنان پابرجاست.

,

وی افزود: یکی از دلایل اصلی افت فشار آب بخش ریگ ملک شکستگی های لوله های شبکه آب بخش در سطح روستاها می باشد مسئولین فکری برای این موضوع بکنند.
یکی دیگر از اهالی بیان کرد: با توجه به افت فشار آب در ریگ ملک، مسئولین قول دادند این مشکل در مهرماه برطرف شود اما همچنان شاهد وجود این مشکل در ریگ ملک هستیم.

مشکل افت فشار آب ریگ ملک برطرف شده است
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان میرجاوه در گفتگو با خبرنگار لادیز درباره علت افت فشار آب در بخش ریگ ملک، اظهار کرد: عواملی مختلفی در افت فشار در مجتمع دو روستایی تهلاب دخیل است و استفاده بی رویه انشعابات غیر مجاز در شبکه یکی از این دلایل است که بازرسین شبکه تعداد 30 انشعاب غیر مجاز را شناسایی و افراد خاطی جهت پیگیری به مراجع قانونی ارجاع داده شده اند.

,
,
,
, مشکل افت فشار آب ریگ ملک برطرف شده است, مشکل افت فشار آب ریگ ملک برطرف شده است,
, لادیز,

نیک محمد شه بخش افزود: افراد متخلف برای آبیاری زمین های کشاورزی از آب شرب استفاده می کنند، استفاده بی رویه و برداشت نامحدود از آب شرب، بحران کم آبی را تشدید می کند.
وی با بیان اینکه عوامل طبیعی یکی دیگر از علل کاهش افت فشار آب در شبکه آب رسانی است،تصریح کرد: در مجتمع ریگ ملک ریشه های درختان از نشتی ها و از محل اتصالات وارد شبکه شده و جریان آب را مسدود کرده و باعث افت فشار شده بود که این مشکل برطرف شد.

,
,

شه بخش با اشاره به اینکه نوسانات برق نیز در روند پمپاژ آب اختلال ایجاد می کند، خاطر نشان کرد: در تابستان سال جاری در برخی از نقاط بخش ریگ ملک مشکل نوسانات برق وجود داشت که در حال حاضر با اقدامات و زحمات پرسنل اداره برق شهرستان میرجاوه، مشکل برق رسانی به پمپ های انتقال آب برطرف شده است.

,

وی در رابطه با رعایت الگوی مصرف و محدودیت در برداشت آب از منابع آبی، اذعان کرد: شهروندان و مشترکین باید با رعایت الگوی مصرف، مانع کم آبی و افت فشار آب در فصول خشک و کم آبی شوند و افرادی که از انشعابات غیر مجاز برداشت می کنند می توانند با مراجعه به اداره آب فاضلاب روستایی در راستای تغییر انشعاب های غیر مجاز به مجاز اقدام کنند .

,

مشکل افت فشار و کمبود اب در ریگ ملک نداریم

, مشکل افت فشار و کمبود اب در ریگ ملک نداریم, مشکل افت فشار و کمبود اب در ریگ ملک نداریم, مشکل افت فشار و کمبود اب در ریگ ملک نداریم,

بخشدار ریگ ملک نیز در این باره بیان کرد: علت اصلی افت فشار در تهلاب ، نفوذ ریشه درختان در برخی از لوله های انتقال آب بود و این ریشه ها باعث افت فشار آب شرب در برخی مناطق شده بود که این مشکل توسط اداره آب و فاضلاب روستایی مرتفع شده است.

, بخشدار ریگ ملک نیز در این باره بیان کرد: علت اصلی افت فشار در تهلاب ، نفوذ ریشه درختان در برخی از لوله های انتقال آب بود و این ریشه ها باعث افت فشار آب شرب در برخی مناطق شده بود که این مشکل توسط اداره آب و فاضلاب روستایی مرتفع شده است. ,

علی سربیشگی افزود: اکنون مشکل افت فشار و کمبود اب در ریگ ملک نداریم اما نحوه توزیع آب باید مدیریت شود.

, علی سربیشگی افزود: اکنون مشکل افت فشار و کمبود اب در ریگ ملک نداریم اما نحوه توزیع آب باید مدیریت شود.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه