اخبار داغ

گلایه مندی اهالی روستای گَــــرو از کمبود آب آشامیدنی

گلایه مندی اهالی روستای گَــــرو از کمبود آب آشامیدنی
کمبود آب آشامیدنی و ناسالم بودن آن یکی از مهمترین مشکلات مردم روستای گَــــرو از توابع بخش سندرک میناب بشمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب، برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی در نتیجه عدم مدیریت نادرست منابع آبی به بحرانی بزرگ در شهرستان میناب  تبدیل شده است، بحرانی که امروزه نه تنها چاره ای برای حل آن پیدا شده بلکه روز به روز بر این بحران افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

بحران بی آبی در شهرستان میناب برخی از صاحبنظران عدم ریزش های جوی، برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی، وجود سد در پائین دست و انتقال آب به بندرعباس را علت اصلی این بی آبی می دانند.

,

 برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی در میناب پدیده خشکسالی را به همراه داشته است، خشکسالی که در نتیجه آن پیدایش فروچاله هایی تا نزدیک ترین آن به منازل مسکونی و مدارس و حتی زیر ساخت های عمرانی این شهرستان را مورد تهدید قرار داده است.

,

برای اطلاع رسانی از وضعیت کمبود آب و مشکلات مردم در مناطق محروم به یکی از روستاها در 40 کیلومتری شهرستان میناب رفتیم .

,

, ,

ابتد با یکی از ساکنین قدیمی این روستا بنام محمد محمودی زاده راجع به وضعیت آب آشامیدنی روستای گَــرو سوال کردیم، این شهروند گفت:  وضعیت آب شرب روستای گَــرو در یک وضعیت بحرانی قرار دارد، بسیاری از زمین های کشاورزی و باغات این روستا در نتیجه نبود آب از بین رفته است.

,

محمودی زاده یکی از مهمترین دغدغه مردم این روستا را کمبود آب و ناسالم بودن آب آشامیدنی برشمرد و افزود: کمبود آب زندگی مردم این روستا را فلج کرده است.

,

وی بیان کرد: بنده 2 هکتار زمین کشاورزی از آب چاه آبیاری می کردم و از راه فروش محصولات کشاورزی خرج خانواده را تامین می کردم ، با خشک شدن آب چاه دیگر امکان کشاورزی کردن از ما سلب شده است.

,

این مرد میانسال روستای گَرو گفت: مسئولین باید برای رفع مشکل مردم بخصوص در مناطق محرم چاره اندیشی کنند، به این روستاها سفر کنند و مشکل مردم را از نزدیک ببینند و به حرف دل ما گوش بکنند.

,

, ,

حسین نکویی زاده دهیار روستای گَـــروبخش سندرک در گفتگو با میناب جنوب،رصد مشکلات مردم شهرستان میناب از مسئولین متذکر شد وافزود: مردم روستای گَــرو آب سالم و با کیفیت ندارند.

,

 دهیار روستای گَـــروبخش سندرک گقتت، بی آبی یکی از چالش هایی است که می تواند بحث امینتی را برای مردم شهرستان به همراه داشته باشد.

,

نگویی زاده گفت: 20 کیلومتر  لوله کشی آب شرب در این روستا انجام شده ولی بعلت عدم پرداخت نقدینگی  به پیمانکار این پروژه نیمه کاره رها شده به طوری که چند محله بخش سندرک آّب شرب ندارند.

,

, ,

دهیار روستای گَــرو خاطر نشان کرد: اگر در مسیر رودخانه ای که از این روستا می گذرد، سد خاکی احداث شود آبگیری زمین های کشاورزی مردم این روستا تامین خواهد شد.

,

وی یکی دیگر از مشکلات مردم این روستا را اختلال در شبکه تلفن همراه اعلام کرد و گفت: خط همراه اول در این روستا با قطعی خطوط شبکه ای همراه است و بیشتر خط بَرَره ای آنتن می دهد.

,

نکویی زاده افزود: پیگیری های زیادی برای رفع این مشکل با ادارات مربوطه انجام شده اما تا کنون این مشکل برطرف نشده است.

,

روستای گَــرو با جمعیت 2500 نفری در 40 کیلومتری شهرستان میناب قرار داد.

,

 

,

انتهای پیام/ز

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه