اخبار داغ

کمر جوان ترین استان کشور زیربار فشار بیکاری خم شد/ آمار متناقض دردی از جوانان البرز دوا نمی کند

کمر جوان ترین استان کشور زیربار فشار بیکاری خم شد/ آمار متناقض دردی از جوانان البرز دوا نمی کند
طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران استان های البرز، چهار محال و بختیاری و کرمانشاه در بهار سال ۹۶ بالاترین نرخ بیکاری را به میزان ۲۰٫۴ درصد، ۲۰٫۳ درصد و ۲۰٫۲ درصد داشته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»، نرخ بیکاری استان البرز 13.6 درصد است، این خبری بود که استاندار البرز 24 مهر 96 در جلسه شورای گفتگو با اعلام آن گفت: طبق گزارش‌ های دریافتی نرخ بیکاری کشور ۱۱.۷ درصد و این مهم در استان البرز به ۱۳.۶ درصد رسیده است، بدون شک این رقم بیکاری برای البرز زیبنده و شایسته نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از «تیتریک», تیتریک,

محمد علی نجفی با اعلام نارضایتی از وضعیت بیکاری در استان البرز افزود: تقویت بخش خصوصی و ایجاد بستر سرمایه‌ گذاری در البرز بیش از گذشته باید محقق شود چرا که البرز از حیث فضای کسب‌ و کار در جایگاه ۲۹ کشوری قرار گرفته است.

,

سخنان استاندار البرز درباره نرخ بیکاری در استان در حالیست که طبق گزارش جدید مرکز آمار ایران استان های البرز، چهار محال و بختیاری و کرمانشاه در بهار سال ۹۶ بالاترین نرخ بیکاری را به میزان ۲۰٫۴ درصد، ۲۰٫۳ درصد و ۲۰٫۲ درصد داشته اند.

,

پیش از این عبدالله کامکار معاون استاندار البرز در گفتگو با خبرنگار تیتر1، گفت: علی رغم اینکه سهم ما ۴۷۰ میلیارد تومان بود، در سال ۹۵ قریب به ۶۷۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان البرز ارائه شد و زمینه اشتغال ۱۰ هزار نفر را در استان فراهم کرد.

, تیتر1,

بر اساس گزارشی منتشر شده از فارس در ۱۳ تیر ۹۶ با افزایش ۰٫۴ درصدی نرخ بیکاری بهار سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل زنگ هشدار افزایش و آژیز خطر تعطیلی بنگاه ها و اشتغال باز هم به صدا درآمد.

,

این اتفاق در حالی رخ می دهد که مسئولان دولت، وزارت صنعت و نظام بانکی می گویند حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تولید و حفظ اشتغال موجود و سرمایه در گردش واحدهای کسب و کار سال ۹۵ پرداخت شده است.

,

سوال اینجاست که اگر چنین حجم از تسهیلات پرداخت شده چرا آمار بیکاری افزایش یافته است. اساسا چنین رقم تسهیلاتی در کار است یا صرفا این رقم روی کاغذ پرداخت شده است؟ با فرض صحت سخن مسئولان به کدام واحدها و در چه بخش هایی با چه منظوری پرداخت شده که خود را در آمار بیکاری نشان داده است.

,

 2 مهر 96 بود که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اخیرا نرخ بیکاری در استان البرز ۲۰.۴ درصد اعلام شده است به ایسنا گفت: این آمار را قبول ندارم و با رسیدن آمار سه ماهه قبل، آمار واقعی اعلام خواهد شد.

,
گزارش بیکاری////// منتشر نشود
, گزارش بیکاری////// منتشر نشود,

اسماعیل خلیلی به سهم بخش های مختلف در اشتغال البرز اشاره کرد و تصریح کرد: ۳.۱ درصد به بخش کشاورزی، ۴۴.۶ درصد به بخش صنعت و ۵۲.۳ درصد به بخش خدمات اختصاص دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه اشتغال باید به سمت بخش خدمات انتقال یابد، گفت: ما در البرز یک رشد بدون اشتغال را تجربه می‌کنیم.

,

خلیلی در ادامه به آمار کاریابی ‌های استان اشاره کرد و افزود: در شش ماهه اول امسال۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر به این موسسات مراجعه کردند که ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر به بنگاه‌های اقتصادی معرفی و در نهایت چهار هزار و ۱۴۴ نفر شاغل شدند.

,

آنچه گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد افزایش ۶٫۸ درصدی بیکاری در استان البرز طی یکسال گذشته است لذا با توجه به اینکه در حال حاضر سه میلیون و 200 هزار بیکار درکشور وجود دارد و بیش از 40 هزار نفر از آنها فارغ التحصیلان البرزی هستند به جای ارائه آمارهای متناقض جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری و کاهش آن با اجرای طرح های ویژه مطالبه مردم، فارغ التحصیلان بیکار و خانواده هایی است که تبعات ناشی از آن را در قالب مشکلات مردمی به دوش خواهند کشید.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه