اخبار داغ

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور:

اربعین فرصتی برای شناساندن چهره واقعی شیعه و امام حسین (ع) است

اربعین فرصتی برای شناساندن چهره واقعی شیعه و امام حسین (ع) است
حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور گفت: اربعین جلوه ای از حضور مردمی در کربلا برای شناساندن چهره واقعی شیعه و امام حسین (ع) است که همه مردم و غیرمسلمانانی که حضور ندارند، بدانند امام حسین (ع) در این دنیا چه عظمتی ایجاد کرده است و قطعا در آخرت نیز همه را مورد شفاعت قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین رضا کرمی پور در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان در خصوص اهمیت زیارت امام حسین (ع) در اربعین گفت: زیارت اربعین یکی از زیارت هایی است که تنها برای امام حسین (ع) قرار داده شده است و هیچ یک از معصومین ما در روز چهلم شهادتشان چنین زیارت وبرنامه ای ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: پس از شهادت امام حسین (ع) مردم استقبال گسترده ای برای زیارت قبر این حضرت داشتند لذا متوکل عباسی در پی از بین بردن قبر امام بود؛ ائمه معصومین برای زنده ماندن نام امام حسین (ع)، عاشورا و زیارت اربعین را مورد تاکید بیشتری قرار دادند تا مردم به سرزمین کربلا مراجعه و زیارت کنند.

,

جلوه اصلی شیعه گری در پیاده روی اربعین به نمایش گذاشته می شود

, جلوه اصلی شیعه گری در پیاده روی اربعین به نمایش گذاشته می شود, جلوه اصلی شیعه گری در پیاده روی اربعین به نمایش گذاشته می شود,

وی ابراز کرد: البته اباعبدالله زیارت های دیگری در نیمه شعبان، نیمه رجب و مناسبت های دیگر دارند و در واقع بیشترین زیارتنامه ها برای این حضرت است که در خصوص معصومان دیگر وارد نشده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور با بیان اینکه در زمان ما راهپیمایی اربعین از شور و هیجان خاصی برخوردار است، تصریح کرد: در هیچ دوره ای و در نسل های گذشته اینچنین حضور مردم را در کربلا شاهد نبودیم که این امر به برکت انقلاب اسلامی و معرفتی است که در بین مسلمانان نسبت به امام حسین (ع) ایجاد شده است و از نشانه های ظهور امام زمان (عج) نیز هست.

,

اربعین فرصتی برای شناساندن چهره واقعی شیعه و امام حسین (ع) است

, اربعین فرصتی برای شناساندن چهره واقعی شیعه و امام حسین (ع) است, اربعین فرصتی برای شناساندن چهره واقعی شیعه و امام حسین (ع) است,

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در پیاده روی اربعین نمایش و همایش بزرگی برای شیعیان است که جلوه اصلی شیعه گری در زیارت اربعین به نمایش گذاشته می شود؛ از نجف تا کربلا ،در طول مسیر حدود 85 کیلومتر، سه وعده نماز جماعت برگزار می شود و همچنین موکب های بسیاری از عراقی ها و ایرانی ها برای خدمت رسانی در طول مسیر حضور دارد.

,

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: همچنین اربعین جلوه ای از حضور مردمی در کربلا برای شناساندن چهره واقعی شیعه و امام حسین (ع) است که همه مردم و غیرمسلمانانی که حضور ندارند، بدانند امام حسین (ع) در این دنیا چه عظمتی ایجاد کرده است و قطعا در آخرت نیز همه را مورد شفاعت قرار می دهد.

,

ضرورت توجه و کمک بیشتر دولت برای تسهیل سفر اربعین/ اگر کمک های مردمی نبود امکان سفر اربعین برای بسیاری فراهم نمی شد

, ضرورت توجه و کمک بیشتر دولت برای تسهیل سفر اربعین/ اگر کمک های مردمی نبود امکان سفر اربعین برای بسیاری فراهم نمی شد, ضرورت توجه و کمک بیشتر دولت برای تسهیل سفر اربعین/ اگر کمک های مردمی نبود امکان سفر اربعین برای بسیاری فراهم نمی شد,

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور تاکید کرد: دولت باید در خصوص تسهیل سفر اربعین تلاش و همت بیشتری انجام دهد؛ قشر متوسط جامعه بیشترین حضور را در این سفر گسترده دارند که باید به آنها کمک شود همچنین جاده ها ساماندهی و سرویس دهی ها بهتر شود.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به افزایش برخی هزینه ها برای گذرنامه ها، خروج و پارکینگ ها خاطرنشان کرد: هزینه های خواب و خوراک در طول مسیر به صورت مردمی صورت می گیرد که اگر این کمک ها نبود، به دلیل هزینه های بالا مردم نمی توانستند به این سفر روند اما نسبت به برخی هزینه ها که دولت اجباری کرده است، باید کمک و توجه بیشتری صورت گیرد.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه