اخبار داغ

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد تهران:

بهبود اوضاع زندگی مددجویان با ارائه مشاوره/ توجه به زنان سرپرست خانوار ضروری است

بهبود اوضاع زندگی مددجویان با ارائه مشاوره/ توجه به زنان سرپرست خانوار ضروری است
کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه خدمات مشاوره و هدایت صحیح مددجویان در مسیر زندگی بهتر برای رفع مشکلات آنان تلاش مستمر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کریمی اصل معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در گفت‌وگو با زنان خبر گفت: کمیته امداد برای رفع مشکلات مددجویان با تمام توان در راستای توانمندسازی آنان تلاش می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود: مشاوره از مهم‌ترین خدمات کمیته امداد برای راهنمایی و کنترل صحیح مددجویان درزمانی است که دارای اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی هستند.

,

کریمی اصل با اشاره به تعداد مددجویان تحت حمایت از خدمات متنوع مشاوره‌ای کمیته امداد بیان کرد: حدود پنج هزار و 900 مددجو در شش‌ماهه اول سال جاری تحت حمایت خدمات مشاوره فردی و گروهی قرار گرفتند که در این راستا مددجویانی که دارای موارد و ویژگی‌های حاد و بحرانی هستند به مرکزهای طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

,

وی مشاوره مددجویان را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: مددجویان معمولاً علاوه بر مشکلات اقتصادی به دلیل بسیاری از سختی‌هایی که تحمل کردند دارای مشکلات روحی و روانی هستند که باید با ارائه مشاوره و همراهی، آنان را در مسیر زندگی آسوده هدایت کنیم که خوشبختانه این مورد به‌خوبی در حال انجام است.

,

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد:  از 5 هزار و 900 مددجوی تحت حمایت خدمات مشاوره تعداد 2 هزار و 287 نفر از خدمات راهنمایی، هدایت و مشاوره فردی و تعداد 3 هزار و 76 نفر از خدمات راهنمایی و مشاوره گروهی بهره‌مند شدند که این مشاوره‌ها با افراد متخصص در این زمینه همچنان ادامه دارد.

, :,

وی با اشاره به تغییر زندگی افرادی که مشاوره می‌شوند گفت: بسیاری از افرادی که مشاوره می‌شوند با تغییر مسیر و اصلاح روش‌ها، شاهد بهبود اوضاع زندگی آنان به‌صورت مطلوب هستیم.

,

کریمی اصل افزود: با این مشاوره‌ها تعداد 161 نفر از جوانان در آستانه ازدواج 113 دختر بازمانده از تحصیل، هزار و 930 نفر از زنان سرپرست خانوار، 506 نفر از نوعروسان، 53 دانشجو دختر و پسر، 104 سالمند، 209 نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مقاطع مختلف تحصیلی بهره‌مند شدند.

,

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: فضای مجازی، شرایط ازدواج موفق، آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با عوامل مؤثر ازدواج، اعتیاد، سبک فرزند پروری، تحکیم بنیان خانواده، مهارت‌های زندگی، اصلاح سبک زندگی و... ازجمله موضوعات مشاوره‌های فردی و گروهی است.

,

وی در ادامه در مورد مشاوره به زنان سرپرست خانوار اذعان داشت: خدمات مشاوره به‌صورت ویژه به زنان سرپرست خانوار ارائه می‌شود زیرا آنان در معرض آسیب بیشتری نسبت به دیگر افراد هستند و توجه به آنان بسیار ضروری است.

,

کریمی اصل ادامه داد: 10 نفر از متقاضیان متارکه با مشاوره‌های مستمر و راه گشا از طلاق جلوگیری به عمل آمد و 5 نفر از بانوان اقدام به ازدواج مجدد نمودند.

,

وی در مورد ترک اعتیاد بانوان گفت: بانوانی که اعتیاد دارند با ارائه مشاوره برای بهبود آنان اقدام می‌شود که سه نفر از متقاضیان بهبودیافته‌اند و 28 نفر از آنان در حال درمان می‌باشند.

, بانوان ,

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران خاطرنشان کرد: 40 مرکز مشاوره برای ارائه مشاوره به مددجویان تحت قرارداد کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان تهران وجود دارد که 21 مرکز برای جامعه هدف خدمات رایگان مشاوره انجام می‌دهد.

,

انتهای پیام/

 
,

انتهای پیام/

,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه