اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی کمیجان خبر داد:

تجهیز بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کمیجان به سیستم‎‌های نوین آبیاری/ اجرای ۲۸ طرح نوین آبیاری در مزارع و باغات این شهرستان

تجهیز بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کمیجان به سیستم‎‌های نوین آبیاری/ اجرای ۲۸ طرح نوین آبیاری در مزارع و باغات این شهرستان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان گفت: یک هزار و ۲۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کمیجان تحت مدیریت سیستم‎‌های نوین آبیاری قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حاجیلو مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کمیجان در گفت‌وگو با خبرنگار سلام کمیجان، با اشاره به شیوه‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات این شهرستان گفت: در راستای بهینه سازی مصرف آب، یک هزار و ۲۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تا کنون به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان,

تجهیز بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کمیجان به سیستم‎‌های نوین آبیاری

, تجهیز بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کمیجان به سیستم‎‌های نوین آبیاری, تجهیز بیش از ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کمیجان به سیستم‎‌های نوین آبیاری,

 حاجیلو بیان کرد: تا پایان سال ۹۴ درشهرستان کمیجان یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفت که این مقدار تا پایان سال ۹۵ به یک هزار ۲۴۶ هکتار رسیده است.

,

وی در ادامه افزود: به منظور حمایت از اجرای طرح سیستم‌های نوین آبیاری ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به مزارع و باغات استان مرکزی اختصاص پیدا کرده است که نیمی از این اعتبار برای اجرای این پروژه در سطح هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اختصاص یافت.

,

اجرای ۲۸ طرح نوین آبیاری در مزارع و باغات این شهرستان

, اجرای ۲۸ طرح نوین آبیاری در مزارع و باغات این شهرستان, اجرای ۲۸ طرح نوین آبیاری در مزارع و باغات این شهرستان,

مدیر جهاد کشاورزی کمیجان تصریح کرد: سهم شهرستان از طرح سیستم‌های نوین آبیاری ۲۸ طرح بوده است که از این تعداد ۲۴ طرح با وسعت ۱۴۶ هکتار و با مبلغ ۸ میلیارد و ۷۶۶ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۷۸۹میلیون ریال آورده متقاضی اجرا شده است. همچنین ۴ فقره پرونده آماده ابلاغ اعتبار و معرفی به بانک است که به محض ابلاغ عملیات اجرایی طرح شروع خواهد شد.

,

حاجیلو افزود: از مجموع ۵۶ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی زراعی کشاورزی شهرستان کمیجان، ۲۶ هزار هکتار اراضی دیم، ۱۳ هزار و ۳۲۰ هکتار آیش، ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی است و هزار و ۷۸۰ هکتار باغات هستند که با قنوات ،سد، چاه هاو چشمه ها مشروب می شوند که از این مقدار ۱۰ هزار هکتار شرایط ایجاد سیستم آبیاری نوین را دارد.

,

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح‌های نوین آبیاری را در شهرستان کمیجان، خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی موجود و لزوم تثبیت فرهنگ بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی، اجرای آبیاری تحت فشار در اراضی و باغات به جهت اهمیت در بهینه سازی مصرف آب نقش بسزایی داشته و اجرای طرح منجر به جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین افزایش عملکرد محصول را در پی خواهد داشت.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه