اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری:

آسیب‌‌های استان‌‌های شمالغرب را بررسی و برای رفع آن‌‌ها راهکار می‌‌دهیم/ باید اعتقاد مردم به اسلام و تشیع تقویت شود

آسیب‌‌های استان‌‌های شمالغرب را بررسی و برای رفع آن‌‌ها راهکار می‌‌دهیم/ باید اعتقاد مردم به اسلام و تشیع تقویت شود
آیت الله مقتدایی گفت: علما و فضلا با همفکری فرصت‌ها و تهدیدات منطقه را شناسایی و راهکارهایی را برای آن‌ها ارائه نموده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله مرتضی مقتدایی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگی آناج در مورد کمیسیون حوزه و روحانیت بیان کرد: جامعه محترم مدرسین از گذشته مصوبه‌‌ای در خصوص برگزاری اجلاسیه‌‌های منطقه‌‌ای با علامه، فضلا و روحانیون  معزز استان‌‌ها داشته است، اول بنا بر این بود که هر سال جلسات مشترک استانی باشد، ولی به دلیل کثرت استان‌‌ها و زمان طویل آن، بنا شد که اجلاسیه‌‌ها منطقه‌‌ای باشند، یک منطقه که مرکب از چند استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: اجلاسیه امسال هشتمین اجلاسیه منطقه‌‌ای می‌‌باشد، اعضای جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم با علما و روحانیون محترم استان‌‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل دیدار داشته‌‌اند، امروز سه کمیسیون دایر است، یکی کمیسیون روحانیت و حوزه‌‌ها، دیگری کمیسیون فرهنگی_تبلیغی و دیگری کمیسیون سیاسی_اجتماعی_ اقتصادی می‌‌باشد. 

,

دبیر دوم شورای حوزه علمیه قم با بیان این که برای دستور کار کمیسیون‌‌های این اجلاسیه نشست‌‌های مقدماتی استانی تشکیل شده است، ابراز داشت: تعداد زیادی از روحانیون، فضلا و اساتید این سه استان جمع شده و فرصت‌‌‌ها و ظرفیت‌‌های موجود در این سه استان را بررسی نموده‌‌اند؛ در خصوص ظرفیت‌‌ها، چالش‌‌ها و آسیب‌‌های هر استان و راهکارهای رفع آن‌‌ها بحث و گفت‌‌وگو نموده‌‌اند.

,

وی توضیح داد: در این سه موضوع پیشنهادهایی از خود استان‌‌ها مطرح شده است و در قم جلساتی در مورد همین سه موضوع برگزار و در خصوص آن‌‌ها بحث شده، به نتایجی نیز رسیدند و دستور کار جلسات آماده گشت؛ امروز جلسات تشکیل گشته و دستور کار در اختیار آقایان قرار گرفته است تا بحث پیرامون این سه موضوع صورت گیرد.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فرصت‌‌ها و ظرفیت‌‌های این سه استان کاملا مشخص است، تشریح کرد: اعتقاد مردم به اسلام، تشیع و ولایت فقیه در این استان‌‌ها کاملا مشهود و مبرهن است و اکنون به آن تاکید می‌‌شود که روحانیون این فرصت‌‌ها و ظرفیت‌‌ها را در جامعه مطرح و به تاکید و تقویت آن بپردازند و آن را توسعه بدهند و وحدت و اتحاد بین اقشار مختلف را گسترش دهند.

,

وی اذعان داشت: حمایت از نظام و رهبری و دشمن ستیزی بین مردم بحمدالله موجود است، ولی باید آن‌‌ها را تقویت نمایند و از مصادیق آن‌‌ها صحبت شود؛ چالش‌‌ها و آسیب‌‌هایی که وجود دارد باید مطرح شود، چه چالش‌‌‌های حوزه های علمیه و چه چالش‌‌های منطقه و راهکارهایی برای آن‌‌ها پیشنهاد گردد. 

,

دادستان اسبق کل کشور با بیان اینکه حوزه‌‌ها از نظر تعداد استاد و پیشرفت تحصیلی برای طلاب و تامین شهریه و تغزیه برای طلاب مشکلاتی دارند که در خصوص رفع آن‌‌ها باید بحث شود، متذکر شد: چالش‌‌هایی در استان موجود است که روی آن‌‌ها بحث می‌‌شود تا به نتیجه‌‌ای برسیم و به صورت مصوبه‌‌ای ارائه نماییم و فردا در اجلاس عمومی، این مصوبه را مطرح و تصویب نماییم تا به دفتر جامعه مدرسین در قم ارسال شود و آقایان بر روی آن بحث و تفکر نمایند و هر کدام راه کارها به مسئولین کشور ارجاع داده شود تا انشالله مشکلات مرتفع گردند.

,

دبیر دوم شورای حوزه علمیه قم در خصوص روند اجلاسیه و میزبانی تبریز بیان کرد: ما از عزیزان مجری این امر کمال تشکر را داریم، تقریبا حدود چهار ماه است که تصمیم گرفته شده اجلاسیه در تبریز واقع شود، برای همین تشکیل جلسات مقدماتی، جمع آوری مطالب، دسته بندی کردن، جمع بندی و برگزاری جلساتی در قم مربوط به این موضوع و میزبانی مدعوین زحمات فراوانی کشیده شده است. ما از "آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و دیگر دست اندرکاران کمال تشکر را در خصوص میزبانی خوبشان داریم و امیدواریم که این میزبانی با همین محبت ادامه یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه