اخبار داغ

یادداشت؛

حجاب در سراشیبی؛ هرروز دریغ از دیروز

حجاب در سراشیبی؛ هرروز دریغ از دیروز
بدحجابی و نیمه عریانی از آسیب های اجتماعی امروز جامعه اسلامی است که دود آن بیشتر از همه در چشم خود افراد نیمه عریان و به اصطلاح بدحجاب می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، اینجا ارومیه شهر مردمان مومن و ملتزم به موازین شرعی اسلام است که بانوان آن از قدیم الایام به رو گرفتن از مردان و اهمیت وافر به حفظ شعائر اسلامی و دینی داشتند، حال چه شده زنان بزک کرده هر روز در خودنمایی و جلب توجه چشمان ناپاک بوالهوسان از یکدیگر پیشی می گیرند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

فروریختن قبح بدحجابی و هجوم هرچه بیشتر زنان به سوی خودنمایی و جلب توجه هوسرانان در جامعه ای که به نام جمهوری اسلامی مزین است بیش از پیش نگران کننده بوده و نیازمند توجه و اهتمام جدی مسئولان فرهنگی کشور است.

,

تا دیروز دختری که مقداری از موهای خود را از روسری بیرون گذاشته و یا مانتوی تنگ می پوشید با نگاه های خیره و استهزا کننده اکثر افراد مواجه شده و از نوع پوشش خود شرمسار شده و چه بسا در جهت پوشاندن خود بر می آمد ولی اکنون این بانوان محجبه و مقید به حجاب شرعی هستند که خود را در انزوا یافته اند.

,

دختری که نوع پوشش مناسبی ندارد نمی توان گفت بدحجاب است بلکه باید عنوان نیمه عریان یا بی حجاب را به وی اطلاق نمود، چرا که حجاب مفهوم خاص داشته و تعاریف مشخصی برای آن ارائه شده از جمله پوشاندن کامل بدن و موها برای بانوان نه اینکه بخشی از موها و بدن لذا دختری که این حدود مشخص شرعی را رعایت نمی کند بی حجاب است.

,

یک دختر بی حجاب در واقع به صورت علنی دارد این را فریاد می زند که من هیچ ارزش انسانی قابل عرضه ای ندارم و فقط اندام و چهره قابل عرضه دارم، به من کمی نگاه و توجه کنید، این امر به صورت صریح در قرآن کریم به مثابه تنزل انسان ها در حد حیوانات و پایین تر از آن است که فقط زندگی دنیوی برایشان اهمیت دارد.

,

این روزها در هر خیابان و مکان پر ترددی که پا می گزاریم شاهد دخترکانی هستیم که خود را زیر خروارها آرایش و بزک پنهان کرده و با لباس هایی که بیشتر تاب و شلوارکند و یک پارچه جلوباز که عنوان مانتو را به خود گرفته می پوشند تا گوی سبقت را از دیگر همجنسان خود در دلربایی از مردان بگیرند.

,

با توجه به اینکه رعایت حجاب شرعی در جامعه موجب انسجام خانواده ها و امنیت افراد به ویژه بانوان جوان می شود، بنابراین نیمه عریانی و بدحجابی که در کلان شهرها به ویژه در ارومیه شاهد آن هستیم موجب از هم گسیختگی خانواده و سست شدن اعتقادات دینی می شود.

,

حجاب یک موضوع سلیقه ای و فردی نیست که به تصمیم شخصی افراد و انتخاب آن ها در داشتن یا نداشتن حجاب بازگردد بلکه در جمهوری اسلامی همه ملتزم به رعایت قانون استفاده از حجاب شرعی بوده و عدم رعایت آن سبب گسترش بی بند و باری و فساد در جامعه شده  و بدون شک دامن خانواده را نیز می گیرد.

,

دیگر همچون گذشته دختران طرفدار مدهای عجیب غربی نیازی به استفاده از ماهواره و جستجوی شبکه های فشن ندارند تا آخرین مدها را از آن انتخاب کنند بلکه با یک گردش در خیابانی نسبتا شلوغ می توانند با مشاهده تیپ زننده زنان نیمه عریان متوجه شوند که حال چه نوع پوششی در غرب رواج دارد و این برای جامعه اسلامی ننگ است.

,

مسئولان که خود را درگیر امور مختلف سیاسی و شهری کرده اند باید هرچه سریعتر فکری به حال وضعیت شهر کرده و با این پدیده زننده که گسترش آن شیوع دارد و تقریبا برای همه عادی شده را بگیرند تا قبح عریانی ریخته نشود.

,

اگر تا همین چند وقت پیش گشت های امنیت با حضور پلیس های زن در جای جای شهر حضور داشتند و به نوعی حفظ حجاب و رعایت پوشش مناسب را به بانوان متذکر می شدند، امروز دیگر کمتر شاهد فعالیت این گشت ها هستیم، به نوعی می توان گفت مسئولان دیگر یارای مقابله با بدحجابی و وضع موجود در شهر را ندارند.

,

خیابان خیام ارومیه که قبلا به عنوان محلی برای تردد بانوان نیمه عریان و بدحجاب شناخته می شد، امروز فقط یک نماد است و امروز تمامی نقاط شهر و همه محله ها از جمله استادان، امام، شهید بهشتی و نیز تمام مراکز آموزشی و دانشگاه ها در قرق زنان نیمه عریان و بزک کرده است.

,

زنانی و دخترانی که گاه عامدانه و گاه برای عقب نماندن از مد و رقابت با دوستان همسال خود بدترین نوع پوشش و تنگ ترین ها را انتخاب کرده و در خیابان ها جولان می دهند تا دل مردان و جوانانی که آینده کشور در دست آنان است را بلرزانند.

,

امید است مسئولین فرهنگی، روحانیان و همه کسانی که دغدغه دین و فرهنگ و نیز رشد و شکوفایی افراد را دارند با اتحاد و همکاری چاره ای برای ریشه کنی این معضل زشت بکوشند تا به معنای واقعی کلمه جامعه و شهری اسلامی داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه