اخبار داغ

در شورای اداری گچساران عنوان شد؛

اظهارات رپیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حضور استاندار/محرومیت ها همچنان به چشم می خورد

اظهارات رپیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در حضور استاندار/محرومیت ها همچنان به چشم می خورد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:دولت نگاه ویژه ای به این استان داشته است اما متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز با استانداردهای موجود در کشور فاصله دارد و محرومیت‌ها به چشم می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست شورای اداری گچساران با اشاره به اولین سفر رسمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به این شهرستان، گفت:دراولین سفر غیر رسمی استاندار به شهرستان گچساران از بافت فرسوده این شهر بازدید به عمل آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

۶۰ درصد از صادرات نفت کشور ازگچساران

,

وی افزود: گچساران یک شهر نفتی مهم برای کشور است،که روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت را تولید می‌کند که در دوران‌های تحریم که تولید نفت کشور به یک میلیون بشکه رسیده بود در آن دوران قریب به ۶۰ درصد از صادرات نفت کشور از شهرستان گچساران بود.

, .,

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس اظهارکرد:گچساران خدمات خوبی ازدوران قبل انقلاب تاکنون برای کشور انجام داده که در آن دوران با بستن لوله‌های نفت در یک روز هفت شهید را تقدیم نظام کرد وشهدای این شهرستان نشانگر رشادت‌ها و دلاورمردی‌های آن دوران مردم شهرستان گچساران است.

,

وی با درادامه خطاب به استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از مراسم معارفه شاخص‌های این استان را برای شما باز کرده ام،خوشبختانه دولت از حیث اعتبار نگاه ویژه‌ای به این استان داشته است وبا توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد جز یک استان مانده به آخر از نظر جمعیتی است اما در بحث تخصیص اعتبار از ۱۷ استانی که از نظر جمعیتی بیشتر از استان کهگیلویه و بویراحمد است، اعتبار آن بیشتر است.

,

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس افزود:دولت نگاه ویژه ای به این استان داشته است اما متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز با استانداردهای موجود در کشور فاصله دارد و محرومیت‌ها به چشم می خورد.

,

استاندارکمک کند مسیر توسعه در این استان از ریل خارج نشود

,

تاجگردون با اشاره به پروژه بافت فرسوده گچساران اظهارکرد: با بازآفرینی بافت فرسوده این شهر، اما هنوز محرومیت‌هایی از نظر معیشتی و فرهنگی به چشم می‌خورد ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد کمک کند مسیر توسعه در این استان از ریل خارج نشود وتعیین راهبردی در تمام زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این استان صورت بگیرید.

,

وی ادامه داد: در رهایی نیافتن از مسیر توسعه ما را همیاری کنید و نباید برای خروج از این مسیر چوب لای چرخ گذاشت، ۸۰ درصد از جمعیت این شهرستان در شهر ساکن هستند و در چند سال گذشته بسیاری از پروژه های این شهرستان به خواب رفته بودند.

,

وی تصریح کرد:در گذشته تنها ۳۵ درصد فضای فرهنگی در این شهر وجود داشت و در گذشته نیز این شهرستان یک فضای ورزشی در آن وجود نداشت واحداث جاده چهار باند در این شهرستان یکی از پروژه هایی است که در گذشته به کما رفته بود و در حال حاضر در دست اجرا است.

,

تاجگردون با اشاره به امنیت در این شهرستان اظهارکرد: در این شهرستان به لطف و عمل شورای امنیت ،امنیت درگچساران در سطح بالایی قرار گرفته بود و یک حادثه بد به وجود آمده موجب واکنش‌هایی می‌شود که بسیاری از این واکنش‌ها محلی هستند.

, .,

درگچساران همدلی وهمکاری بسیاری وجود دارد

,

نماینده مردم گچساران و باشت تصریح کرد:درشهرستان گچساران اقوام مختلفی سکونت دارند وبا وجود قومیت‌های مختلف و فرهنگی‌های مختلف همدلی وهمکاری بسیاری وجود دارد.

,

وی با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری و سوگواری اباعبدالله حسین (ع) در این شهرستان ،گفت: برگزاری مراسمات ابا عبدالله حسین (ع) در این شهرستان ،نشان از مسائل فرهنگی، دینی و رسومات مختلف در این شهرستان است.

,

نرخ بالای بیکاری گچساران دراستان

,

نماینده مردم گچساران و باشت درمجلس گفت:در این شهرستان کارهای عمرانی بسیاری صورت می‌گیرید و با وجود تمام این اقدامات اما متاسفانه شهرستان گچساران دارای نرخ بیکاری بسیاری بالایی در سطح استان است ونوع تحصیل کردهای و تنوع کار در این شهرستان به نسبت استان متفاوت است.

,

وی بیان کرد: تحصیل کردهای شهرستان گچساران متقاضی کار هستند وتحصیل کردهای خانم در این شهرستان نیز تقاضای کار دارند اما شاید در استان این چنین نباشد،30 درصد از مشاغل ناخالص توسط زنان جامعه صورت می‌گیریدکه متاسفانه این شهرستان متناسب با اشتغال زنان رشد نکرده است.

,

تاجگردون درادامه گفت:در حال حاضر حوزه علمیه خواهران در این شهرستان احداث و همچنین حوزه برداران نیز در حال اجرا است.

,

وی با اشاره به اعتبارات تخصیص داده شده در چند سال گذشته به شهرداری گچساران خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی برای شهرداری در پنج سال گذشته یک میلیارد تومان بوده که این اعتبارات با توجه به منابع غنی نفتی و گازی این شهرستان بسیار کم بوده است.

,

نماینده مردم گچساران و باشت خاطرنشان کرد: به برکت دولت و اصلاح قوانین وحق و حقوق مناطق نفتخیز جنوب اعتبار دو درصد نفت به مناطق نفتی به 3 درصد افزایش یافته است که این روند موجب پیشرفت در این مناطق خواهد شد.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه