اخبار داغ

معاون بهزیستی استان زنجان:

2 هزار زوج زنجانی متقاضی طلاق از خدمات مددکاری بهره مند شدند

2 هزار زوج زنجانی متقاضی طلاق از خدمات مددکاری بهره مند شدند
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان از ارائه 11هزار و504خدمات روانشناسی و11هزار و982 خدمات مددکاری به بیش از دوهزار زوج متقاضی طلاق در 6 ماه نخست امسال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سلمان حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگار زنجانم، اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال شاهد مراجعه دو هزار زوج متقاضی طلاق بوده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

وی تصریح کرد: ارائه مشاوره و راهنمایی توسط کارشناسان می تواند در کاهش بروز طلاق نقش مهّم و تاثیر گذاری داشته باشد.

,

این مقام مسئول یکی از دلایل بروز طلاق و افزایش آن در جامعه امروزی را عدم مهارت آموزی زوجین و نیز عدم شناخت زوجین از یکدیگر دانست و گفت: عدم شناخت زن و مرد پیش از ازدواج یکی از دلایلی است که طلاق را افزایش می‌دهدکه در این راستا می توان با ارائه مشاوره و راهنمائی برای کاهش این معضل تلاش کرد.

,

وی با بیان اینکه مرکز مداخله در خانواده به ‌منظور کاهش طلاق به افزایش آگاهی زوجین در رابطه با نحوه برخورد صحیح با فرزندان، کاهش عوارض، پیامد و آسیب‌های ناشی از طلاق کمک می‌کند، عنوان کرد:  اجرای جلسات مشاوره فردی و خانوادگی را از اهداف مهم خدمات روانشناسی در این حوزه برشمرد .

,

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت:  حفظ انسجام خانواده سبب افزایش سطح سلامت روان فرد و جامعه شده و بایستی در راستای کاهش طلاق، شناسایی و کمک به حل مسایل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی افراد جامعه اقدام کرد.

,

وی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی و فردی بهزیستی در خصوص طلاق است، عنوان کرد: بعد از پذیرش افراد، ارزیابی‌های تخصصی ، اجتماعی، روان‌شناختی و حقوقی را کارشناسان بهزیستی انجام می‌دهند .

,

 

,

*مراجعه 4 هزار زوج در آستانه طلاق به مرکز مداخلات در سال گذشته 

, *مراجعه 4 هزار زوج در آستانه طلاق به مرکز مداخلات در سال گذشته ,

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ابراز کرد: در سال گذشته نیز بیش از 4 هزار شهروند زنجانی به مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق بهزیستی استان زنجان مراجعه نموده و از خدمات مددکاری این مرکز استفاده کردند.

,

حسینی افزود: در 6 ماهه امسال نیز  11هزار و504 مورد خدمات روانشناسی و11هزار و982 مورد خدمات مددکاری به بیش از دوهزار زوج متقاضی طلاق ارائه شده است.

,

 وی اظهار کرد : در این راستا مددکار اجتماعی مرکز موظف است که پیگیری‌های لازم را به‌صورت مراجعه حضوری، تماس تلفنی و مکاتبه با زوجین انجام دهد.

,

حسینی گفت: افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می‌توانند از طریق مراجعه به مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی ، خط 123 و خدمات سیار به مرکز مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق مراجعه نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه