اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران:

بررسی وضعیت کودکان کار در انتظار تبیین سازوکارها

بررسی وضعیت کودکان کار در انتظار تبیین سازوکارها
عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش از توقف بررسی وضعیت کودکان تا مشخص شدن سازوکارها و شفاف‌سازی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام فخاری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با سرانجام رسیدگی به وضعیت کودکان کار اظهار داشت: کودکی بخشی از مراحل رشد انسان است و ما باید به وضعیت کودکان رسیدگی کنیم و به سرنوشت آن‌ها اهتمام ورزیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی با بیان اینکه پیگیر قضیه کودکان کار هستیم، مطرح کرد: اخیرا هم دومین تذکرم در این مورد را به صورت کتبی‌ به دلیل عدم توقف همکاری سازمان رفاه خدمات اجتماعی در طرح فرمانداری به ریاست شورای شهر تحویل دادم.

,

فخاری در ارتباط با نحوه و میزان حضورش در جلسات سازمان‌های مردم نهاد برای رسیدگی به بحث کودکان کار ابراز داشت: من در جلسات کمیسیون شرکت کردم ولی در جلسات بعدی به دلیل همزمانی با صحن علنی شورای شهر، نماینده‌ام را به جلسات فرستادم.

,

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش یادآور شد: ما در یک جلسه مشترک که در کمیسیون فرهنگی به ریاست دکتر حق‌شناس داشتیم، قرارمان بر این شد که فعلا همکاری با فرمانداری متوقف بشود تا سازوکار و پشتوانه این پروژه شفاف بشود و تصمیم گرفتیم تا کار را در فضای مبهم ادامه ندهیم.

,

فخاری در ارتباط با کیفیت شناسایی سمن‌ها از سوی شهرداری تصریح کرد: در حال برگزاری جلسات مشترک هستیم و برای نتیجه گرفتن در این موضوع به حضور چهار ستون نهاد حاکمیتی شامل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، نهاد عمومی شامل شورای اسلامی شهر و شهرداری به دلیل مطرح بودن مسئله زندگی شهری و حقوق شهروندی نیاز است.

,

نباید نهادی موازی وزارت رفاه ایجاد شود

, نباید نهادی موازی وزارت رفاه ایجاد شود,

وی هم‌چنین افزود: سازمان‌های مردم‌ نهاد‌(سمن‌ها) و نهادهای تخصصی شامل انجمن‌های علمی، جامعه‌شناسی و روانشناسی هم از جمله نهادهایی هستند که باید در بحث کودکان کار ورود کنند و شرکت داشته باشند.

,

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، ری و تجریش در پاسخ به این سوال که «آیا مکان‌هایی برای انتقال کودکان کار در نظر گرفته شده است؟»، گفت: حوزه‌هایی برای رسیدگی به این موضوع در شورای اجتماعی کشور تنظیم شده است.

,

فخاری در اظهارات پایانی‌اش خاطرنشان کرد:‌ در شورای اجتماعی بحث ساماندهی و اسکان کودکان خیابانی بر عهده وزارت رفاه گذاشته شده و اگر هم ما قصد کمک کردن داریم، بهتر است که به این نهاد یاری دهیم نه اینکه نهاد موازی ایجاد کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه