اخبار داغ

در دیدار رئیس اتاق تعاون ایران در مشهد با استاندار خراسان رضوی مطرح شد:

آمار جوانان جویای کار در استان نسبت به کشور بالاتر است/ 140 شرکت دانش بنیان تحت پوشش بخش تعاون قرار دارد

آمار جوانان جویای کار در استان نسبت به کشور بالاتر است/ 140 شرکت دانش بنیان تحت پوشش بخش تعاون قرار دارد
رئیس اتاق تعاون ایران در مشهد با علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی دیدار کرد و در این دیدار به مسائل اشتغال، میزان اشتغال ایجاد شده در استان و آمار بیکاری اشاره شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علیرضا رشیدیان امروز در نشست با رئیس اتاق تعاون ایران در مشهد در محل استانداری خراسان رضوی با اعلام این مطلب که  اشتغالزایی در این استان ظرف چهار سال اخیر روند افزایشی خوبی داشته است، گفت: 23 درصد از اشتغال ایجاد شده در کشور در تابستان امسال مربوط به خراسان رضوی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: طبق اعلام مرکز آمار ایران از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال 184 هزار شغل جدید در این استان ایجاد شد و این در حالی است که پاییز سال گذشته سرمای شدیدی داشتیم و برخی از محصولات کشاورزی به نصف تقلیل یافت.

,

 

,

وی با بیان این نکته که به رغم سرما، سیل و زلزله ای که چندی پیش در خراسان رخ داد پارسال 100 هزار شغل در استان ایجاد کردیم، بیان داشت: این آمار 10 درصد میانگین کشوری بود.

,

 

,

آمار جوانان جویای کار در استان نسبت به کشور بالاتر است

, آمار جوانان جویای کار در استان نسبت به کشور بالاتر است,

 

,

رشیدیان میزان مشارکت اقتصادی در خراسان رضوی را نیز بیش 45 درصد اعلام و بیان کرد: آمار جوانان جویای کار نیز در این استان نسبت به متوسط کشور بالاتر است.

,

 

,

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین ظرف یک سال اخیر بیش از 10 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن و بیش از پنج هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در استان صورت گرفت.

,

 

,

وی تصریح کرد: خراسان رضوی دارای ظرفیتهای زیادی است و در حوزه نیروگاههای خورشیدی و بادی دو نیروگاه بزرگ بادی در استان داریم که در کشور از لحاظ ظرفیت کم نظیر هستند.

,

 

,

رشیدیان یادآوری کرد: همچنین برای بهره گیری از ظرفیت انرژی خورشیدی، اشتغالزایی مددجویان استان در دستور کار قرار گرفت و طبق توافق وزارت نیرو، بهزیستی و بانک عامل، کمیته امداد و کارخانه تولید نیروگاههای خورشیدی 600 پنل خورشیدی در روستاها برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی راه اندازی شد.

,

 

,

استاندار خراسان رضوی با بیان این که راه اندازی هر پنل حدود 23 میلیون تومان هزینه دارد، گفت: بخشی از این هزینه از طریق تسهیلات بانکی و بخشی نیز توسط بهزیستی و کمیته امداد تامین شد.

,

 

,

وی افزود: این پنلها در روستاها تاثیر مهمی در اشتغالزایی داشت و ماهانه حدود 800 هزار تومان هر پنل تولید برق دارد که این برق تولیدی به اداره برق فروخته می شود.

,

 

,

رشیدیان ادامه داد: 350 هزار تومان از این مبلغ به عنوان قسط تسهیلات بانک توسط اداره برق به بانک داده می شود و حدود 400 هزار تومان نیز به مددجو و مشترک می رسد.

,

 

,

استاندار خراسان رضوی در ادامه این دیدار با تاکید بر نقش تعاونی ها بر اشتغالزایی و درآمدافزایی مردم و به خصوص روستاییان، بیان کرد: ظرف چهار سال اخیر در تعاونیهای مرزی استان همیشه تراز مثبت به صادرات بوده است. تعاونیهای مرزنشین فعالیتها را گسترده تر کرده اند.

,

 

,

وی ادامه داد: گستره فعالیتهای تعاونیها در مناطق مرزی منجر به مهاجرت معکوس در روستاها شده است و طرح تعاونیهای مرزی در روستاهای نزدیک به مرز افغانستان از 15 هزار خانوار شروع و هم اکنون به بیش از 18 هزار خانوار افزایش یافته است.

,

 

,

140 شرکت دانش بنیان تحت پوشش بخش تعاون قرار دارد

, 140 شرکت دانش بنیان تحت پوشش بخش تعاون قرار دارد,

 

,

در ادامه این دیدار بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به این نکته که 120 رشته شغلی در حوزه تعاونیها در بخشهای مختلف نظیر کشاورزی، دام و طیور و شرکتهای حمل و نقل وجود دارد، گفت: بخش تعاون ظرفیت بالقوه ای است که درصورت بالفعل شدن در اشتغالزایی و شکوفایی اقتصادی کشور نقش آفرین خواهد بود.

,

 

,

وی ادامه داد: بخش تعاون دومین ظرفیت تولید فولاد کشور را به خود اختصاص داده و 140 شرکت دانش بنیان نیز زیر پوشش این بخش هستند.

,

 

,

عبداللهی ضمن بیان این موضوع که بخش تعاون سهم 25 درصدی در برنامه ششم توسعه دارد، یادآور شد: چنانچه به درستی به بخش تعاون به عنوان پدیده نوظهور اقتصادی توجه شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه