اخبار داغ

زنگ ورزش، قربانی بی تدبیری نظام تعلیم و تربیت

زنگ ورزش، قربانی بی تدبیری نظام تعلیم و تربیت
لزوم بهینه سازی زنگ ورزش در مدارس از جمله مسائل با اهمیتی است که باید نظام آموزشی کشوربیش از پیش به این مهم بپردازد چرا که ورزش سهم مهمی درارضای نیازهای دانش آموزان برعهده دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ تربیت بدنی همانند تربیت روحانی در دین مبین اسلام از اهمیت بسزایی برخوردار است تا آنجا که در فرهنگ اسلامی، ورزش، ابزاری مؤثربه منظور بالندگی و کمال انسان به شمارمی آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

اگرچه نظام بهداشتی و پزشکی نیز همواره تاکیدات فراوانی بر سلامت جسم و تن ورزی داشته است و همواره شنیده ایم که عقل سالم در بدن سالم ،اما متاسفانه این مهم در نظام آموزشی ایران امری مغفول می باشد، به گونه ای که سهم ورزش درنظام تعلیم و تربیت سهمی ناچیزاست.

,

 

,

لزوم بهینه سازی زنگ ورزش در مدارس از جمله مسائل با اهمیتی است که باید نظام آموزشی کشوربیش از پیش به این مهم بپردازد چرا که ورزش سهم مهمی درارضای نیازهای دانش آموزان برعهده دارد.

,

 

,

باید دانست که زنگ ورزش زمانی برای تن ورزی، گسترش تعاملات اجتماعی دانش آموزان ، موفقیت بیشتردر امورآموزشی ، پیش گیری از آلودگی نوجوانان به عادتهای ناپسند ،افزایش تحرکات جسمی،جلوگیری از بیماری های زمینه ای،آموزش فنون قهرمانی و پهلوانی،انجام بازیهای گروهی ،آموزش شرکت در فعالیت های جمعی،افزایش توان جسمی و کشف استعداد های ورزشی و پر کردن اوقات فراغت و لذت بردن از آن است .

,

 

,

متاسفانه اختصاص زنگ ورزش به دیگردروس، موجب شده تا در حال حاضر بعد پرورشی نظام آموزشی از گردونه خارج شود و در چنین شرایطی به یقین رخوت و کسالت دانش آموزان مانع از فراگیری دروس خواهد شد.

,

 

,

از دیگر سوی، نبود امکانات ورزشی در مدارس و به ویژه مدارس روستایی و حاشیه ای موجب شده تا مدیران و معلمان به بهانه نبود امکانات مذکور از این مهم سرباززده و جسم دانش آموزان را قربانی بی تدبیری های نمایند.

,

 

,

تخصصی نبودن رشته معلمانی که برای این حوزه انتخاب میشوند نیز از دیگر مشکلات نظام آموزشی در ایران است که متاسفانه این معضل،هم اکنون گریبان گیر دانش آموزان شده و همین امر سبب گردیده تا زنگ ورزش اگر هم وجود داشته باشد یا صرف وقت گذرانی دانش آموزان و یا آسیب های احتمالی ناشی از کم تخصصی معلمان ورزش شود.

,

 

,

باید دانست ،همان گونه که روان سالم، بسیاری از نارسایی های جسمی را جبران می کند، به همان اندازه جسم سالم و نیرومند نیز، مانع از کسالت روحی و روانی دانش آموزان می شود، ضمن اینکه با داشتن تنی سالم به وسیله ورزش و بازی می توان زندگی معتدل و معقولی داشت.

,

 

,

حالا سوال اینجاست که به واقع نظام تعلیم و تربیت تا کی قرار است جسم دانش آموزان را به بهانه های مختلف قربانی بی تدبیری های خود نماید؟!!

,

 

,

به نظر می رسد رفع نارسایی های مذکور، در سایه همکاری و ارتباط نزدیک آموزش و پرورش با سازمان تربیت بدنی، تخصیص بودجه های لازم به حوزه مذکورو تربیت و به کارگیری نیروهای متخصص امکان پذیر است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه