اخبار داغ

رئیس هیئت سوارکاری تفرش:

مکان های استاندارد ورزش سوارکاری در تفرش وجود ندارد/وجود ۱۰۰۰ سوارکار متبحر در تفرش

مکان های استاندارد ورزش سوارکاری در تفرش وجود ندارد/وجود ۱۰۰۰ سوارکار متبحر در تفرش
رئیس هیئت سوارکاری تفرش گفت: در حال حاضر در شهر تفرش باشگاه های ورزشی سوارکاری کوچک و دارای فضای محدودی هستند که جهت برگزاری بهتر دوره ها و مسابقات نیازمند توسعه هستند. به عبارت بهتر مکان های استاندارد ورزش سوارکاری در تفرش وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین نصیری رئیس هیئت سوارکاری تفرش در گفتگو با ندای تفرش با اشاره به سابقه ورزش سوارکاری گفت: سابقه ورزش سوارکاری در شهر تفرش به ۵۵ سال گذشته برمی گردد. من هم از همان ابتدا با اسب داری به این رشته گرایش پیدا کردم و بعدها با گرفتن مدارک مربیگری به صورت رسمی در اکثر نقاط ایران، دوره های سوارکاری را آموزش داده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

نصیری با بیان این مطلب که در سالهای گذشته رشته سوارکاری در حاشیه قرار گرفته است، اظهار کرد: متاسفانه در استان مرکزی از ورزش سوارکاری حمایت نمی شود و علاقه مندان به این ورزش، به فعالیت خود به صورت جسته و گریخته ادامه می دهند.

,

وی افزود: در شهرستان تفرش ۲۰۰ راس اسب و ۱۰۰۰ نفر سوارکار متبحر وجود دارد که در مسابقات استانی و کشوری سوارکاری در رشته کورس و پرش شرکت و رتبه کسب کرده اند.

,

رئیس هیئت سوارکاری تفرش با اشاره به نوع و نژاد اسبهای پرورشی در تفرش بیان کرد: در شهرستان تفرش اسب تعزیه، کورس، پرش و مسابقات که از نژاد اسب عرب کُرد، عرب ایرانی و عرب مصری هستند، وجود دارد.

,

نصیری با اشاره به وجود باشگاه های سوار کاری در تفرش، اضافه کرد: ۲ باشگاه به صورت رسمی و ۳ باشگاه هم به صورت غیر رسمی در شهر تفرش در حال فعالیت هستند. مسابقات متعدد استانی در باشگاههای تفرش برگزار شده که رتبه های اول و دوم معمولا از آن سوارکاران تفرشی شده است.

,

وی با اشاره به مشکلات رشته سوارکاری در تفرش گفت: رشته سوارکاری یکی از رشته های هزینه بر است و به همین دلیل از رونق چندانی برخوردار نیست. اگرچه در شهر تفرش هزینه های دوره های آموزشی حداقل است ولی با این وجود استقبال چندانی از این رشته نمی شود. در سالهای گذشته باتوجه به کاهش بازار فروش اسب، تولید نسل جدید اسبها به ضرر تولیدکنندگان انجامیده است.

,

رئیس هیئت سوارکاری تفرش ادامه داد: در حال حاضر در شهر تفرش باشگاه های ورزشی سوارکاری کوچک و دارای فضای محدودی هستند که جهت برگزاری بهتر دوره ها و مسابقات نیازمند توسعه هستند. به عبارت بهتر مکان های استاندارد ورزش سوارکاری در تفرش وجود ندارد. با وجود پیگیریهای متعدد مسئولین همکاری لازم را ندارند.

,

نصیری با اشاره به فعالیت بانوان در این رشته ورزشی خاطر نشان کرد: در رشته سوارکاری محدودیت سنی و جنسیت وجود ندارد. در شهرستان تفرش بانوان در این رشته به صورت حرفه ای فعالیت دارند و در سطح مسابقات استانی برگزار شده حائز رتبه شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه