اخبار داغ

شهردار منطقه 15:

اعتیاد مادران اساس خانواده را از بین می‌برد

اعتیاد مادران اساس خانواده را از بین می‌برد
مادران معتاد برای بازگشت به زندگی سالم و تربیت صحیح کودکانشان می‌توانند در مرکز درمان و باز توانی مادر و کودک در منطقه 15 در راستای بهبود، نجات خویش و خانواده پذیرش شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید رضا انارکی محمدی شهردار منطقه 15 در گفت‌وگو با خبرنگار زنان خبر گفت: برای حفاظت از کودکانی که مادران معتاد دارند و مادرانی که دارای اعتیاد هستند مرکز درمانی ایجاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود: مرکز درمانی و باز توانی مادر و کودک در منطقه 15 به بهره‌برداری رسید که در این راستا مادران معتاد به همراه فرزندانشان در این مرکز نگهداری می‌شوند و اقدام به بازپروری مادران با حضور کارشناسان و پزشکان باتجربه می‌شود.

,

انارکی محمدی در ادامه بیان کرد: در این مرکز افراد داوطلبانه پذیرش می‌شوند و هیچ زور و اجباری برای آنان وجود ندارد.

,

وی در خصوص نحوه درمان مادران معتاد اظهار داشت: با مشاوره و درخواست مادرانی که اعتیاددارند، از 1 الی 6 ماه طبق تشخیص پزشک و درمانگران در این مرکز برای قطع مصرف مواد، سم‌زدایی، بازگشت به زندگی سالم و بدون خطر در راستای باز توانی نگهداری می‌شوند.

,

شهردار منطقه 15 اعتیاد مادران را خطرساز دانست و گفت: مادران رکن اصلی خانواده هستند و اگر دچار بیماری اعتیاد شوند اساس خانواده از بین خواهد رفت که همه برای نجات آنان و جامعه باید در مورد رفع این مشکلات تلاش جدی کنیم.

,

وی با اشاره به مجوز فعالیت مرکز درمان و باز توانی مادر و کودک در منطقه 15 اذعان داشت: این مرکز  با مجوز سازمان بهزیستی کشور و زیرمجموعه برنامه کشوری درمان و کاهش آسیب اعتیاد است که شهرداری منطقه 15 برای رفع مشکلات بانوانی که اعتیاددارند برای ایجاد آن اقدام نمود.

, اعتیاد ,

انارکی محمدی خطاب به مادران معتاد گفت: بانوان و بخصوص مادران باید بدانند که برای بازگشت به زندگی سالم و باعزت بهتر است اعتیاد خود را ترک کنند؛ این مرکز مکانی امن همراه با مراقبت فرزندانشان است تا دوره درمان و باز توانی را طی کنند.

, ؛,

وی در مورد آموزش و مشاوره با مادران معتاد مطرح کرد: به مادران معتادی که در این مرکز پذیرش می‌شوند برای ورود به جامعه و توانمندسازی آن‌ها خدماتی همچون: مشاوره، روان‌شناسی، آموزش سبک زندگی، فرزند پروری و مهارت‌های زندگی ارائه می‌گردد؛ همچنین برای افزایش توانایی آنان مهارت‌ها و حرفه‌هایی که بتوانند در آن اشتغال‌زایی کنند آموزش داده می‌شود.

,

لازم به ذکر است؛ این مرکز امکان پذیرش مادران را به همراه کودکان نوزاد تا 12 سال دارد که کودکان 6 تا 12 سال در خارج از مرکز به مدرسه خواهند رفت.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه