اخبار داغ

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی:

برنامه 20 ساله شهرداری مسیر توسعه شهرها را مشخص می‌کند

برنامه 20 ساله شهرداری مسیر توسعه شهرها را مشخص می‌کند
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی بی برنامگی را ضعف شهرها دانست و گفت: امروز دولت مفتخر است که با برنامه 20 ساله، برای شهرداری‌ها راهکار مشخص کرد تا زین پس به دور از کج سلیقگی قدم در مسیر توسعه بگذاریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، قاسم علی اکبرزاده امروز در هشتمین نشست شورای اداری بجستان که در سالن پرورشی کوک و نوجوان شهر برگزار شد، گفت: بعد از بررسی های کارشناسی با ایتم های ارزشی که تعریف شد و بررسی 20 نفر نهایتا به سه نفر رسید که با  انصراف یک نفر  بین دو نفر باقی مانده  داورزنی بیشتر به آیتم ها ما نزدیکتر بود و وجود تجربه و تخصص نکاتی بود که باعث انتخاب شهردار جدیدی شد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

وی  ادامه داد: شهرداری بجستان دو ماه پیش تحویل سرپرست داده شد در حالی که بیش از 25 میلیارد ریال بدهی داشت. و با وجود همه تنگناهای موجود شورا با نگاهی فرهنگی کار خود را ادامه داد و در راستای استفاده از ظرفیت های بجستانی ها در دیگر شهرستان ها دو اتاق فکر در شهر های مشهد و تهران راه اندازی کرد تا در راستای ایده پردازی و ارائه راهکار برای توسعه پایدار در بجستان ایفای نقش کنند.

,

 

,

سرپرست شهرداری بجستان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های شورا و شهردار قبل اظهار کرد: پارک ملت بجستان قرار بر این بوده که در سه فاز اجرا شود و دو فاز آن طبق پیش بینی های صورت گرفته به پایان رسید و فاز سوم آن نیازمند اعتبار است و سال 97 انشالله انجام میشود.

,

 

,

علی روحبخش در ادامه تاکید به همکاری مردم با مجموعه شهرداری کرد و به گزارش عملکرد دوماهه خود پرداخت و گفت: طی دو ماه گذشته با فعالیت های صورت گرفته توسط خادمان مردم در مجومعه شهداری بیش از 16 هزار مترمکعب آسفالت در سطح شهر پخش شد و غریب به 5 میلیارد ریال از مطالبات مردمی و بدهی های شهرداری پرداخت شد.

,

 

,

فرماندار بجستان ضمن تقدیر از 14 شهردار قبل و شوراهای اسبق بجستان  به سابقه شهر بجستان پرداخت و گفت: شهر بجستان با قدمت 71 سال یکی از شهر های با سابقه به حساب می آید و آنچه که امروز ما در این شهر شاهد آن هستیم حاصل تلاش 14 شهردار و شوراها بوده است که با همت خود به امروز رسانده اند، و الحمدالله در دوره قبل و با تعامل و همراهی در شهرستان و مسئولان بالا دستی موفق شدیم با وجود تنگناهای اقتصادی مقدار قابل توجهی قیر جذب کنیم.

,

 

,

حسین ابراهیمی کردیانی ادامه داد: زحماتی که در طول هفت دهه شهر بودن شهر بجستان صورت گرفته بسیار با ارزش بوده و امروز این شهر یکی از شهرهای جلو دار در بین شهر های هم سطح خود می باشد که باید از خدمات و زحمات شهرداران دورهای گذشته خصوصا شهردار اسبق قدردانی کرد، تلاشهای ارزشمندی را برای تغییر مبلمان شهری ارائه کرد.

,

 

,

وی گفت: رضایتمندی که بعد از دوره خدمت در مردم ایجاد می شود این بسیار ارزشمند بوده و البته با تغییر یک نیرو یک فکر و ایده نو و برنامه جدید ایجاد می شود که این نیز نیاز هر شهر و مدیریتی است. شهردار جدید با سوابقی که از وی داریم از نظر با تجربه بودن و مرتب بودن رشته با کار و سوابق مدیریتی در شهرداری بتواند ادامه تلاش شهرداران گذشته را به منصه ظهور برساند.

,

 

,

ابرهیمی افزود: درحیطه شهرداری با مشکلات متعدد و سنگینی در حوزه اعتبارات مواجه بوده‌ایم ولی علی رغم گرفتاریهایی که در تامین اعتبارات داشته ایم و با عنایت به تعادل بخشی و دیدن همه شهرستانها و از بین بردن فاصله توسعه یافتگی توسط دولت وقتی تورق می کنیم و گذشته را می نگریم اتفاقات بسیار خوب و ارزشمندی در شهر رخ داده که قابل تقدیر می باشد.

,

 

,

نماینده عالی دولت اذعان کرد: در زمینه آسفالت معابر و حجم فضاهای سبز و مبلمان شهری قابل قیاس با شهرهای با مشکلات مشابه به ما نیستیم و این به برکت تلاش شهرداران و تعامل همه دستگاهها و خصوصا مردم می باشد که همیشه از مسئولان جلو تر بوده و حضور در کمکها و مشارکتهای مردمی در توسعه شهر ومبلمان شهر و امکانت موجود نیز نتیجه همین حمایتها می باشد که نباید از آن غافل باشیم.

,

 

,

فرماندار بجستان حقوق شهروندی  و تکریم ارباب رجوع را وظیفه همه دستگاهها ی اداری دانست و تاکید کرد: یکی از جاهایی که باید به این مهم توجه ویژه صورت بگیرد شهرداری ها می باشد و این نیز به مردم و اعتماد آنان به دستگاهها کمک خواهد کرد و البته در کنار این تعامل و همکاری شهردار با شورا و سایر دستگاهها می تواند در پیشرفت و حل مشکلات ارزشمند باشد و اینکه تاکید می شود به دنبال انحنای قانون نیستیم بلکه با انعطاف در صدد رفع مشکلات باید باشیم.

,

 

,

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی در ادامه این نشست اظهار کرد: این مسئولیت شهرداری امروز تبدیل شده به نهادی خدماتی و فرهنگی و شهری و در تمامی موضوعاتی که با بدن شهر ارتباط دارد نقش  اساسی دارد.

,

 

,

سید مجتبی علوی افزود: یکی از افتخارات نظام کار مردم را به مردم واگذار کردن و انتخاب شهردار توسط خود مردم می باشد و با توجه به اینکه در برخی برنامه ها مدیریت و برنامه نبود امروز دولت مفتخر است که با برنامه 20 ساله راهکارهای آینده شهرداری‌ها مشخص و برای آینده شهرها برنامه ریزی صورت گرفته و کارها سلیقه‌ای نبوده، بلکه برنامه ریزی شده و اساسی پیگیری می شود.

,

 

,

وی گفت: یکی از شهر هایی که از لحاظ منظر مدیریت شهری می شود روی آن حساب باز کرد شهر بجستان است و این به برکت تلاش شهرداران و همکاری مردم و سایر مدیران شهر می باشد.

,

 

,

علوی مقدم توقعات مردم در اعتبارات را توقع نا بجایی ندانست و گفت: باید به محدودیتهای دولت و اعتبارات نیز توجه کنیم و فعل خواستن با اجرایی شدن خواسته های مردم را اجرا کنیم که البته با اعتبارات قطره چکانی نمی شود شهر را اداره کرد، بلکه حضور بخش خصوصی و پای کار آمدن مردم باید در دستور کار قرار قرار بگیرد. شهرداران می بایست برای موضوع استقرار مدیریت هزینه، بهبود و بکارگیری نظام یکپارچه و هوشمند و استفاده از فناوری های نو، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه