اخبار داغ

گزارش تصویری؛

گذری در کوچه پس کوچه‌های دیار «قریب»+تصاویر

گذری در کوچه پس کوچه‌های دیار «قریب»+تصاویر
کوچه پس کوچه های روستای گرکان هنوز با نام خاندان قریب مانوس است و بافت تاریخی روستا با خاطرات خوب و تلخ اصالت خود را حفظ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر آشتیان؛ روستای کرگان از توابع آشتیان زادگاه دو پدر علم ایران است، «دکتر محمد قریب» پدر طب کودکان ایران، «دکتر عبدالکریم قریب» پدر علم زمین شناسی ایران، «استاد عبدالعظیم قریب گرکانی» بنیانگذار ادبیات نوین فارسی از جمله این مفاخر و فرهیختگان این روستا هستند که امروز نام آنها بر پیشانی بلند این روستا می درخشد و مایه فخر و مباهات مردمان این دیار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر آشتیان,

این روستا در کوهپایه کوه کلاهه آشتیان قرار دارد. قدمت این روستا به زمان ساسانیان می رسد، وجود درختان صدساله و خانه هایی با قدمت یک قرن از ویژگی های این روستا است.

,

کوچه پس کوچه های این روستا هنوز با نام خاندان قریب مانوس است و بافت تاریخی روستا با خاطرات خوب و تلخ اصالت خود را حفظ کرده است.

,

کوچه هایی پیچیده از بوی خوش دیوارهای کاهگلی و صدای جریان جوی آب، کوچه هایی با عرض کم که شاید بهانه ای است برای از کنار هم ردشدن و دوری از کینه و قهر و دیدار مردمانی نجیب و مهربان و زحمتکش، مردمانی که ویژگی های خاص خودشان را دارند گویی صبرشان بیشتر است و توقعشان کمتر.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه