اخبار داغ

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی؛

تبریز صاحب برج فناوری می‌شود / ضرورت تبدیل عملکرد اقتصاد دانش‌بینان به مطالبه عمومی

تبریز صاحب برج فناوری می‌شود / ضرورت تبدیل عملکرد اقتصاد دانش‌بینان به مطالبه عمومی
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، از راه‌اندازی برج فناوری در تبریز خبر داد و گفت: این برج با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در تبریز راه‌اندازی می‌شود و فناوران با حمایت این صندوق به صورت پرداخت 30 درصد نقدی و 70 درصد اجاره به شرط تملیک صاحب ملک اختصاصی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، علی جهانگیری در دیدار مدیران منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به سابقه تاسیس مناطق ویژه علم وفناوری در کشور اظهار داشت: منطقه ویژه علم و فناوری  ربع‌رشیدی، یکی از پنج منطقه ویژه‌ای است که در تاریخ 93/10/27 از شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (شورای عتف) مجوز دریافت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی نگرش مبتنی بر هم پیوندی  بین عناصر علم وفناوری استان را از جمله مهم‌ترین اهداف این منطقه بر شمرد  و گفت: این منطقه با هدف کلی بسترسازی برای فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان، هماهنگ و هم‌افزا نمودن فعالیت‌های مراکز علمی آموزشی و پژوهشی، ایجاد ارتباط نظام‌مند و مستمر بین مراکز علمی و آموزشی و اقتصادی و نهایتاً استفاده از مزایا و حمایت‌های قانونی مناطق ویژه علم وفناوری تشکیل شده است.

,

جهانگیری، از فعالیت شبکه‌های مختلف فناوری در این منطقه خبر داد و افزود: متاسفانه در دانشگاه‌ها شاهد هستیم که برای نمونه کل یک دانشگاه با کل یک انجمن و یا صنف خاص وارد مذاکره شده و تفاهم‌نامه‌هایی رد و بدل می‌شود اما  این منطقه به صورت تخصصی در بخش‌های مختلف فعالیت کرده و افراد را از دانشگاه و صنعت به یکدیگر وصل می‌کند.

,

وی ادامه داد: بیش از 350 نفر از اعضای علمی دانشگاه‌ها با این شبکه‌های فناوری درگیر هستند و از سوی دیگر صنعتگران نیز سهم مهمی در فعالیت‌های این شبکه‌ها دارند.

,

جهانگیری با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین منطقه  ویژه علم وفناوری ربع‌رشیدی و موسسه فناوری اتریش(IT) گفت: پس از برجام  و در راستای استفاده از فضای مناسب ارتباطی بین ایران و دنیا 
دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری پس از بررسی‌های متعدد همکاری فی‌مابین موسسه فناوری اتریش و منطقه ویژه علم وفناوری ربع‌رشیدی را خوب ارزیابی کرد و از این رو با استقبال بی‌نظیر این موسسه از همکاری‌های فی‌مابین از بعد شروع این همکاری‌ها، خوشبختانه شاهد بودیم که طرف اتریشی نیز حاضر به سرمایه‌گذاری در این پروژه مشترک شد.

,
,

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع‌رشیدی استفاده از ظرفیت روحانیت برای ترویج فرهنگ فناوری در استان را مورد یادآوری قرارداد و ضمن درخواست از نماینده ولی فقیه در استان به منظور حمایت ویژه از فعالیت‌های فناورانه در استان خاطرنشان ساخت: وقف فناورانه یکی از موضوعاتی است که روحانیت می‌توانند در ترویج آن پیش قدم باشند از سوی دیگر انتظار می‌رود عملکرد اقتصاد دانش بینان نیز به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شود.

,

جهانگیری با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع‌رشیدی در آبان ماه سال‌جاری خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه 20 زون تخصصی و 14 رویداد فناورانه در راستای پیوند و ارتباط صنعتگران، سرمایه‌گذاران و فناوران در نظر گرفته شده است و ما در این نمایشگاه تنها به دنبال نمایش دستاوردهای فناوران نیستیم بلکه می‌خواهیم تا فضایی برای عرضه و تقاضای فناوری در استان ایجاد شود.

,

وی ادامه داد: ما در این نمایشگاه‌ها به دنبال ایجاد فضای فناورانه مبتنی بر فروش هستیم از این رو فعالیت‌های جدید نیز در برنامه خود داریم برای مثال همانطور که مستحضر هستید در کشور  مجموعه صاایران، صا شیراز وصااصفهان در بحث الکترونیک فعال هستند و ما نیز می‌خواهیم صا تبریز را در بحث الکترونیک خودرو در تبریز ایجاد کنیم و در این بین نیازمند حمایت های جنابعالی نیز هستیم.

,

جهانگیری ضمن دعوت از نماینده ولی فقیه در استان به منظور حضور و بازدید از این نمایشگاه یادآور شد: حضور شما باعث دلگرمی فناوران خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه