اخبار داغ

در جلسه ای پیرامون بیماری هپاتیت A مطرح شد؛

لزوم تدبیر برای ورود پنج هزار نفر از عشایر به شهر دامنه فریدن

لزوم تدبیر برای ورود پنج هزار نفر از عشایر به شهر دامنه فریدن
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن، گفت: هر ساله پنج هزار نفر از عشایر و کارگران فصلی به شهرستان فریدن و شهر دامنه می آیند و باید برای این جمعیت سرانه و اعتبار جداگانه ای در نظر گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار اقوام؛ جلسه ای پیرامون پیگیری اسکان عشایر پس از بازدید نوشین عقیلی، مسئول اداره مبارزه با بیماری های منتقله آب و غذای وزارت بهداشت و درمان و همچنین معاون بهداشتی استان از شبکه بهداشت و درمان فریدن و محل اسکان عشایر در شهر دامنه، برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار اقوام,

بر این اساس، در این جلسات ضمن ارائه گزارش کارهای انجام شده درشهرستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: متاسفانه مشکل بزرگی که در زمینه اسکان عشایر وجود دارد این است که جمعیت بالغ بر پنج هزار نفر از عشایر و کارگران فصلی به مدت شش ماه از سال در منطقه استقرار می یابند و این در حالی است که سرانه و اعتبارات لازم برای خدمت رسانی به این قشر در بخش بهداشت و درمان در نظر گرفته نشده است.

,

محمدرضا شیخی، افزود: بخش قابل توجهی از این جمعیت در شهر دامنه استقرار می یابند و در واقع این جمعیت به جمعیت بیش از چهار هزار نفری ساکن در شهر دامنه اضافه می شود.

,

وی افزود: چنانچه برای این جمعیت سرانه جداگانه ای در نظر گرفته شود سطح خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان نیز ارتقا خواهد یافت.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن اظهار کرد: این اقدام نیازمند انجام مراحل قانونی و نیز در نظر گرفتن شهرستان فریدن به عنوان منطقه عشایر پذیر خواهد بود.

,

همچنین در این جلسه معاون فرماندار فریدن در این مورد گفت: نبود امکانات مناسب بهداشتی و از طرفی شیوع بیماریهای گوناگون در بین عشایر از دیگر معضلات بوجود آمده در این زمینه است.

,

صفر بدیع زمانی افزود: هرچند در سال جاری مورد ابتلا به بیماری هپاتیت A در بین عشایر گزارش نشد اما در سال گذشته حدود سه هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند.

,

وی اظهار کرد: لازم است برای ارائه خدمات به عشایر در این موارد، اداره امور عشایر در منطقه استقرار یابد تا بتوان از اعتبارات ویژه عشایر برای ارائه خدمت به این عزیزان بهره مند شد.

,

همچنین در ادامه این جلسه نوشین عقیلی، مسئول اداره مبارزه با بیماریهای منتقله آب و غذای وزارت بهداشت و درمان، با اشاره به وجود بیماری هپاتیت A در چند نقطه از کشور گفت: عشایر با توجه به این که یک جمعیت در حال حرکت در کشور هستند اگر ناقل بیماری باشند می توانند آنرا به سایر نقاط هم انتقال دهند و لازم است که برای حل این مشکل اقدامات مناسبی انجام شود.

,

وی در پایان جلسه با دادن قول مساعدت در این زمینه افزود: مسائل و مشکلات بوجود آمده در شهرستان فریدن از طریق وزارتخانه پیگیری خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه