اخبار داغ

فرماندار ری:

راه توسعه پایدار کشور، عمران و آبادانی روستاها است / 3 سال پیگیر لوله‌کشی برای انتقال سهم آب ری هستیم

راه توسعه پایدار کشور، عمران و آبادانی روستاها است / 3 سال پیگیر لوله‌کشی برای انتقال سهم آب ری هستیم
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اراده دولت بر این است که در تولید، اشتغال، درمان و کشاورزی قدم‌های جدی بردارد اما ظرفیت و توان مالی دولت این امکان را نمی‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در دومین همایش شورای کشاورزان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرری برگزار شد، اظهار داشت: وقتی نگاه می کنم به این چهار سالی که در شهرری خدمتگذار بودم، و اتفاقاتی که در این شهر بزرگ و تاریخی افتاده است، از وضعیت شهر و رفتارهای نامناسب متاسف و متاثر می شوم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به‌نقل از , آفتاب ری, ، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در دومین همایش شورای کشاورزان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرری برگزار شد، اظهار داشت: وقتی نگاه می کنم به این چهار سالی که در شهرری خدمتگذار بودم، و اتفاقاتی که در این شهر بزرگ و تاریخی افتاده است، از وضعیت شهر و رفتارهای نامناسب متاسف و متاثر می شوم.,

وی افزود: از این بررسی ها می توان فهمید که مردم ری چقدر صبور، بزرگوار و باگذشت هستند و همچنین مسئولین بی توجه بوده اند و وظایف خود را به درستی انجام ندادند.

,

فرماندار ری ادامه داد: زمانهایی که باید پیگیری و توجه می شد، متاسفانه مطالبه گری نشده است و امروز یک شهرستان بزرگ و تاریخی با 7هزار سال قدمت و سابقه 3دوره پایتختی شرایط خوبی ندارد و تمام شهرستانهای مجاور استان تهران که زمانی بخش هایی از ری بوده اند، امروز در شاخص های توسعه ای وضعیتشان از ری بهتر است.

,

جمالی پور علت مظلومیت ری را ناشی از بی توجهی مسئولین، گذشت مردم و نزدیکی به تهران دانست و تصریح کرد: شهرستان ری در همه حوزه ها و به ویژه بخش درمان، کشاورزی، آموزش و آب در اوج محرومیت بود که در چهار سال گذشته تاحدودی توانستیم شرایط را بهتر کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه در بیمارستانهای شهرری تجهیزات اولیه وجود نداشت، گفت: بسیاری از امکانات مانند دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان فیروزآبادی وجود نداشت و بیماران شهرری برای درمان مجبور بودند به تهران بروند که این امر نیز با توجه به بحث ترافیک و سایر موارد، مشکلاتی ایجاد می کرد.

,

معاون استاندار تهران بیان کرد: با تلاش ها و اقدامات جدی و همکاری و پیگیری های موثر دکتر عیجانی نماینده مردم ری و تهران د رمجلس شورای اسلامی بیمارستانهای شهرری به بهترین امکانات مجهز شدند و تا هفته آینده یکی از بزرگترین کلینیک های درمانی به بهره برداری می رسد.

,

جمالی پور ادامه داد: امروز در مسیری به جلو می رویم که آینده روشنی برای شهرستان رقم می زند.

,

وی با بیان اینکه دولت در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد، اظهار داشت: امروز دولت با کسری 47هزار میلیارد تومانی بودجه مواجه است و پرداخت حقوق کارکنان دولتی به سختی صورت می گیرد. بدنه دولت از 2میلیون نفر به 4 میلیون نفر افزایش یافته است که برای همه این افراد باید حقوق و مزایا درنظر گرفته شود و لذا فرصت سرمایه گذاری برای دولت وجود ندارد.

,

فرماندار ری ابراز کرد: اراده دولت بر این است که در تولید، اشتغال، درمان و کشاورزی قدم های جدی بردارد اما ظرفیت و توان مالی دولت این امکان را نمی دهد.

,

جمالی پور با اشاره به پروژه هایی که کلنگ زنی شده و نیمه کاره رها شده است؛ گفت: اگر دولت 60سال هیچ کاری انجام ندهد بازهم نمی تواند این پروژه ها را به سرانجام برساند.   

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اساس توسعه، روستا است، گفت: اگر یک روستای کارآفرین، پویا و اقتصادی نداشته باشیم، هرچقدر هم تلاش کنیم بی فایده خواهد بود و دچار چالش های جدی می شویم.

,

معاون استاندار تهران با اشاره به بیکاری و سایر معضلات اجتماعی تصریح کرد: اگر نقطه آغاز را درست انتخاب کنیم حرکت درست می شود. در گذشته از نقطه کور حرکت کرده ایم و امروز آسیب های آن را در بخش های مختلف از جمله حاشیه نشینی و بیکاری مشاهده می کنیم.

,

جمالی پور راه توسعه پایدار کشور را توسعه و عمران و آبادانی روستا، توجه به اشتغال پایدار روستا و فرصت های شغلی درون روستا ذکر کرد و افزود: باید بر اساس ظرفیت ها، فرصت های شغلی برای تمام افراد روستا فراهم شود.

,

وی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی وام اشتغال با سود 4درصد برای روستائیان در نظر گرفته است، اظهار داشت: موضوع اشتغال روستا مهمترین عامل در حفظ جمعیت روستا و حتی بازگشت جمعیت از شهر به روستا است که یقینا باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت بگیرد.

,

فرماندار ری درخصوص سهم آب ری تصریح کرد: در سال 93 شهرستان ری از تصفیه خانه جنوب تهران هیچ سهمی نداشت و همه آب به ورامین می رفت. پس از پیگیری های مکرری که انجام دادیم، وزارت نیرو مکلف شد آب را بین ری، ورامین و پاکدشت عادلانه تقسیم کند.

,

جمالی پور ادامه داد: 3مترمکعب از این آب به ری تعلق گرفت اما متاسفانه زیرساخت ها درست نشده است. سه سال است که تلاش می کنیم لوله کشی کنیم تا این آب را هدایت کنیم با آیت الله ری شهری برای این کار پیگیری کرده ایم و از آقای علیحانی درخواست می کنم در این خصوص همکاری کنند تا این آب منتقل شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه