اخبار داغ

پژوهشگر تاریخ اسلام :

کردستانی ها در زمره ‌ناب ترین پیکره امت اسلامی هستند / شهدای کردستان، یک افتخار بر پیشانی جامعه ی اسلامی است

کردستانی ها در زمره ‌ناب ترین پیکره امت اسلامی هستند / شهدای کردستان، یک افتخار بر پیشانی جامعه ی اسلامی است
پژوهشگر تاریخ جهان اسلام گفت: کردستانی ها چه به لحاظ ملیت و چه ارزش های دینی در زمره ی ناب ترین امت اسلام هستند و هر جا ایران در معرض خطر بوده زیر طناب دار به اشباع رفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، اصولاٌ بشریت کلام را به مقدار اثر گذاری در عمق وجود مخاطبین تقسیم بندی کردند، وقتی ایات قران بر وجود پیامبر نازل شد، مردم بخاطر تاثیرگذاری و تاثیرپذیری عمیق آیات قرآن کریم زمانکیه از این کلام وحی آگاه شدند،عده‌ای فکر می‌کردند سحر و جادو است و عده‌ای آنرا شعر بیان کردند چون تاثیر گسترده‌ای بر دل مخاطبین داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,


 وی گفت:تاثیر شعر در عمق وجود شنونده و مخاطب انقدر بلا، ماندگار و سریع است و در عمق وجود تاثیرگذاری خدا را نشان میدهد لذا موفقیت‌های بشری از این باور و مسیر منتقل شده است.

,
,

 

,


وی بیان داشت:  قرن های اول اسلام کمتر از شعر و شاعری در اسلام سخن وجود داشت، چرا که عمده انرژی مسلمانان به قران معطوف بود و جواب همه سوالات و شبهات را با قران ارایه می کردند و دشمنان اسلام برای مقابله با قرآن به شعر روی آوردند و دشمنان اسلام برای مقابله با قرآن به شعر روی آوردند و برای کوباندن فرامین اسلامی به شعر روی آوردند.

,
,

 

,


حجت الاسلام باباشاهی با بیان اینکه شعر و شاعران با زبان شعر رسالت اصلی خود را دنبال می کنند افزود: وظیفه شعر و شاعران آیینی آن است که بتواند هویت دینی و ارزشی را به نسلی که از آن بی‌خبرند، بشناسانند.
وی  خاطر نشان کرد: جامعه ما پرچمدار هویت اسلامی، آزادی و آزادگی در جهان و مبارزه با ظلم و ظالم استو همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و هر اتفاقی در دنیا رخ می دهد جای سرپنجه های این شیطان کبیر وجود دارد.

,
,
,

 

,


حجت الاسلام باباشاهی بیان کرد: در این دهه 17 هزارنفر در خیابان های سراسر کشور به دست منافقان،جاسوسان و وابستگان به مزدوران شهید شدند.

,
,

 

,

وی یادآور شد: دهه 60 دهه مظلومیت انقلاب مردم ماست و شاعران آیینی باید این مظلومیت را به جوانان منتقل کنند.

,



وی تاکید کرد: بیش از ۱۲۰۰ نفر جوانان غیور با نام پیشمرگان مسلمان کرد به شهادت رسیدند بیش از ۵۴ عالمان به واسطه حمایت از امام و حق گویی شهید شدند . بیش از ۵۴۰۰ نفر از جوانان در این استان بیش از۳ هزار جوان مهاجر و انصار به استان کردستان امدن در این استان به شهادت رسیدند وظیفه شاعر به واقعیت رساندن این مظلومیت است.

,
,
,

 

,


وی در پایان گفت: وظیفه شاعر آیینی است که جوانان را با مظلومیت کشور اشنا کنند که چه رویدادهایی را پشت سر گذاشته و چه شهدایی تقدیم انقلاب شده است.

,
,

 

,

, ,


شهدای کردستان، یک افتخار بر پیشانی جامعه ی اسلامی است

,
,


محمد فراهانی مسئول سازمان بسیج مداحان کشور در ادامه افزود: سازمان بسیج مداحان کشور با همکاری سپاه پاسداران بیت المقدس کردستان ، اولین همایش نغمه سرایان آیینی اهل سنت  « السابقون » را با هدف گسترش فرهنگ و معارفِ ارزشمندِ پیدا و ناپیدای اسلام ناب محمدی (ص) برگزار کرده است.

,
,

 

,


وی گفت: شهدایی که در خطه ی کردستان جانشان را تقدیم مکتب اسلام کردند یک افتخار بر پیشانی جامعه ی اسلامی است.

,
,

 

,


وی گفت: مهمترین و اساسی ترین قدمی که انقلاب برای ملت ایران برداشت عزت ملی بود و مهمتر از این عزت حفظ و افتخار است و آن را با زبان و شعار نمیتوان حفط کرد و دوام و عزت آن در حفظ وحدت و یکپارچگی است.

,
,

 

,


وی ادامه داد: هدف از این همایش حفظ وحدت میان مسلمانان و معرفی خدمات آیینی اهل سنت به جامعه اسلامی و معرفی موفقیت در این عرصه است.

,
,

, ,


وی خاطر نشان کرد: زهد،علم ،شجاعت و شرافت چهار خصوصیت بارز امام شافعی بود که ایشان فرمودند که اگر محبت آل محمد نشانه رافزه بودن است پس اهل عالم بدانند که من هم رافزه هستم و این نشانه ی محب بودن به اهل بیت (ع)است.

,
,

 

,


فراهانی یادآور شد: اهل سنت در جهان اسلام محبین اهل بیت پیامبر هستند و تمام جهان بدانند که امام حسین متعلق به شیعه و سنی و همه ی انسان های آزاده جهان است و جامعه ی اهل سنت ارادت ویژه ای به عصمت و طهارت (ع)دارند.

,
,

 

,


مسئول سازمان بسیج مداحان کشور در پایان گفت: همه ما باید به وحدت و همدلی در کشور کمک کنیم و در این راستا نقش مداحان بسیار مهم و حیاتی است.

,
,

, ,

 

,

کردستانی ها در زمره ‌ناب ترین پیکره امت اسلامی هستند

,


در ادامه دکتر حشمت الله قنبری پزوهشگر تاریخ جهان اسلام در ادامه این همایش تاکید کرد: ارادت اهل سنت به اهل بیت کمتر از شیعیان نیست .

,
,

 

,


وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) مایه خیر و برکت کثیره و رمز بقا و حیات دین در طول تاریخ اسلام بوده است گفت: امروز کسانی هستند که با انگیزه اعتقادی به دنبال نابودی مسلمانان هستند و عرصه را تنگ کرده‌اند.

,
,

 

,


وی اقامه ی عزای امام حسین (ع) را شناختن راه حسین بن علی دانست و گفت: کردستانی ها چه به لحاظ ملیت و چه ارزش های دینی در زمره ی ناب ترین امت اسلام هستند و هر جا ایران در معرض خطر بوده زیر طناب دار به اشباع رفتند  و هر جا پای کربلا وسط بیاید در کردستان صدها محسن حججی برپا می‌شوند و آنچه که مهم است این است که ما باید فرهنگ عاشورا بشناسیم.

,
,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه