اخبار داغ

رییس کل دادگستری قزوین:

دست تعرض کنندگان به سرمایه‌های ملی باید قطع شود

دست تعرض کنندگان به سرمایه‌های ملی باید قطع شود
رییس کل دادگستری قزوین گفت: باید دست کسانی که به سرمایه‌های ملی تعرض می‌کنند، قطع شود البته ما به دنبال مچ گیری افراد متخلف نیستیم بلکه رویکرد ما پیشگیرانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، حجت الاسلام قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین در مراسم تودیع و معارفه که ظهر امروز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق (ع) با بیان روشن خود دغدغه مشترک همه شیعیان، مسلمانان، مسوولین و مدیران را مشخص کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص، ,

وی افزود: شخصی خدمت امام صادق (ع) رسید و گفت آرزو داریم ای کاش حکومت در دست شما باشد تا ما به آسایش و رفاه برسیم و از رنج و بلا رهایی یابیم؛ امام فرمودند؛ هیهات اگر حکومت به دست ما برسد باید شب‌ها برنامه ریزی کنیم و روزها آستین را بالا بزنیم.

,

این مسوول با اشاره به اینکه باتوجه به دغدغه‌های مشترک، عنوان‌های چپ و راست رنگ می‌بازد؛ اذعان کرد: قانون کیفری و مدنی در راستای تحقق دغدغه‌های مشترک مردم ایجاد شده است، دغدغه ای که سال‌ها از رهبر معظم مطالبه می‌شود اما گوش شنوایی برای آن نیست.

,

وی با بیان اینکه برخی ارگان‌ها وظایف اصلی خود را فراموش می‌کنند، تصریح کرد: مگر می‌توان به راحتی بخوابیم و دغدغه خانواده‌های بیش از ۴ هزار زندانی در استان قزوین را نداشته باشیم؟

,

قدرتی تاکید کرد: امنیت بدون تعامل و همکاری همه نهادها به ویژه دستگاه قضایی، اجرایی، امنیتی، اطلاعاتی و نظامی و همه مردم محقق نمی‌شود.

,

وی گفت: زمینه تحقق عدالت امنیت است، جامعه ای که در آن امنیت در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نباشد، عدالت به راحتی بوجود نخواهد آمد.

,

رئیس کل دادگستری قزوین اضافه کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند؛ عدالت، اساس احکام قضایی است و نظام تکریم بر پایه عدالت برقرار است و اگر از این حدود خارج شویم همه چیز به هم می‌ریزد.

,

وی ابراز کرد: دستگاه قضایی علاوه بر تعامل و همدلی در تمام ابعاد و بخش‌ها با سلایق مختلف سعی می‌کند در راستای تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی و وظایف محوله به دستگاه قضایی که حاصل آن رضایتمندی و اعتماد مردم به نظام است، قدم برمی‌دارد.

,

این مسوول عنوان کرد: هیچ خط کشی در اجرای قوانین وجود ندارد؛ بلکه امنیت و عدالت نیاز همه مردم است، اگر بخواهیم رفاه محقق شود باید سرمایه عظیم بیت المال در مسیر اصلی خودش قرارگیرد.

,

وی بیان کرد: باید دست کسانی که به سرمایه‌های ملی تعرض می‌کنند، قطع شود البته ما به دنبال مچ گیری افراد متخلف نیستیم بلکه رویکرد ما پیشگیرانه است.

,

رئیس کل دادگستری قزوین افزود: تفکیک قوا فراتر از منفک سازی است و اگر بخواهیم عدالت در جامعه اجرا شود، مجری نباید خودش قاضی باشد بلکه قاضی و ناظر بر اعمال او باید کس دیگری باشد تا از مسیر حق و عدالت خارج نشود.
قدرتی با اشاره به نقش بی بدیل دستگاه قضایی در راستای اصلاح جریان امور و مدیریت اجرایی گفت: این مجموعه با نگاه پیشگیرانه نظارت می‌کند تا با تخلفات برخورد کند.

,
,

وی با بیان اینکه با متخلفان بدون مسامحه برخورد خواهیم کرد، یادآور شد: باید تلاش کنیم فرهنگ اصیل دینی و اسلامی و شیعی که همان فرهنگ بسیحی است بر جامعه حاکم باشد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه