اخبار داغ

امروز صورت گرفت؛

تجمع اهالی روستای محمدآباد جلوی فرمانداری قرچک + تصاویر

تجمع اهالی روستای محمدآباد جلوی فرمانداری قرچک + تصاویر
جمعی از اهالی و ساکنین روستاهای محمد آباد شهرستان قرچک با حضور در جلوی فرمانداری نسبت به بلا تکلیفی روستا و دخالت‌های بخشدار در کار شورا و انتخاب دهیار این روستاها تجمع و اعتراض کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; جمعی از اهالی و ساکنین روستاهای محمد آباد شهرستان قرچک با حضور در جلوی فرمانداری نسبت به بلا تکلیفی روستا ودخالت های بخشدار در کار شورا و انتخاب دهیار این روستاها تجمع و اعتراض کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین;, قرچک آنلاین,

شورا موظف است ظرف مدت ۱۵ روز پس از آغاز دوره فعالیت قانونی با توجه به مفاد ماده ۵۱ این آیین‌نامه، فردی را به عنوان دهیار انتخاب و به منظور صدور حکم و کارت دهیاری به بخشداری محل معرفی کنند.

,

در روستا محمدآباد شهرستان قرچک انتخاب دهیار طبق این ماده با اکثریت آرا به ازل دهیار فعلی صورت گرفته است و طبق شنیده ها و مدارک موجود با دخالت بخشدار این امر صورت نگرفته شده است و وضعیت فعلی روستا مشخص نیست.

,

لازم به ذکر است، دهیار فعلی محمدآباد قرچک طبق تبلیغاتی که در زمان انتخابات توسط ایشان صورت گرفت و پرچمی را جهت حمایت از کاندیدای خاص برافراشته بودند، طبق قانون پرونده علیه ایشان صورت گرفته  و جریمه شدند.

,

سه عضو شورای این روستا نامه ای برای دخالت های بخشداربه مسئولان مربوطه جهت پیگیری ارائه کرده اند و ساختمان دهیاری بنا به تشخیص دادستان پلمپ گردید و حاشیه های این مسئله زیاد و خبرهای مبنی بر سیاسی بازی های دهیار محمدآباد و بخشدار قرچک در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

,

, ,

مردم روستای محمدآباد که با آگاهی کامل اعضای شورا را انتخاب کرده اند تا به مسائل روستا رسیدگی و یک دهیار خوب انتخاب کنند و به تشخیص شوراها دهیار در برآورده کردن خواسته مردم ناتوان بوده است و باید دهیار جدید انتخاب شود.

,

آقای (م.ک) یکی از اهالی روستا محمدآباد در گفت و گو با خبرنگار گفت: شورا را مردم روستا انتخاب کرده اند تا به امور روستا رسیدگی کنند و آنان لازم دیدن که یک دهیار جدید انتخاب کنند، چرا بخشدار مخالفت می کند، مگر ایشان در روستای ما زندگی می کنند، رای شورای ما رای کل مردم روستا است

,

خانم ( ش.ش) در ادامه بیان کرد: از وقتی که این اختلاف ها ایجاد شده ودهیاری پلپ شده رسیدگی در روستا انجام نمی شود و مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

,

یکی دیگر از اهای روستای محمدآباد گفت: مارای دادیم که نمایندگان ما برای روستا  و مردم کارکنند و مشکلات را برطرف نمایند، نباید اشخاصی که بخشدار دوست دارد نماینده ماتایید و دهیار کنند، دهیاری این روستا باید فارغ از کارهای سیاسی باشد و به قوانین اسلام احترام بگذارد، مواضع شرعی را رعایت کند.

,

, , , , ,

محمد فتاحی عضو شورای روستای محمدآباد شهرستان قرچک در این خصوص اظهار داشت: طبق قانون انتخابات هیئت رئیسه شورای روستاها در سراسر کشور برگزار شد و به دلیل برخی سیاسی کاری ها این انتخابات در روستای محمدآباد برگزار نشد.

,

وی گفت: در ابتدای شهریور انتخاب سنی هیئت رئیسه در شورای روستای محمدآباد برگزار گردید و با توجه به اینکه آقای شقاقی ۱۶ سال به صورت متوالی ریاست شورا را به عهده داشته است و در زمان انتخاب شورای روستا نیز شقاقی از بخشدار خواست که دقایقی را اعضای شورا با هم تنها باشند که بخشدار اعلام کرد قبلاً باید تصمیم گیری خود را می کردی

,

فتاحی تصریح کرد: در حین اجرای انتخابات هیئت رئیسه یکی از کارمندان بخشداری یکی از اعضای شورای روستا را به بیرون از اتاق فراخوانده و تهدید کردکه اگر خواسته بخشدار را اجابت نشود، مغازه های شما در روستای محمدآباد تخریب خواهند شد.

,

, ,

وی افزود: طبق قانون انتخابات ناظر فرمانداری باید حضور داشته باشد و در تمام انتخابات‌های روستاهای قرچک هیچ ناظرفرمانداری حضور نداشته است.

,

عضو شورای روستای محمدآباد شهرستان قرچک بیان کرد: در آن انتخابات رئیس، نائب رئیس و منشی اول با اکثریت آرا انتخاب شدند و پس از آن نیز بخشدار اعلام کرد که نماینده شورا در شورای بخش چه کسی خواهد بود که اعلام کردیم که بین ما سه نفر انتخاباتی صورت گرفته و به صورت مکتوب به بخشداری اعلام خواهد شد.

,

وی تصریح کرد: بخشدار قرچک در جلسه مذکور بلند شده و اعلام کرد که فردی که من اعلام می کنم باید به عنوان نماینده روستا به شورای بخش معرفی شود، از سوی دیگر باید فرد مورد نظر من را به عنوان دهیار معرفی کنید در غیر این صورت بنده این انتخابات را به رسمیت نمی شناسم.

,

وی خاطر نشان کرد: اکثریت اهالی روستای محمدآباد از ناکارآمدی دهیار قبلی روستا ناراضی هستند و بخشدار اسرار دارد که همان خانم دهیار باید باشند، در صورتی که طبق قانون در این روستا فردی باید دهیار باشد که مدرک تحصیلی کارشناسی داشته باشد ولی خانم مد نظر بخشدار دارای مدرک دیپلم هستند

,

فتاحی با بیان اینکه متاسفانه در هفت روستای قرچک به همین شکل بوده و بخشدار دهیارانی که مد نظرخود بوده است را به عنوان دهیار یا رابط شورای بخش معرفی کرده است، تاکید کرد: بخشدار به صراحت به بنده اعلام کرده است که شما به آقای رئیسی رای داده اید و مخالف جریان آب حرکت کرده اید در صورتی که بنده نیرویی می‌خواهم که هم سو با دولت باشد.

,

جمهوری اسلامی ایران با اکثریت آرای مردم انتخاب شد و در انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا که در ۲۹ اردیبشهت ۹۶ برگزار شد، مردم شهر ها و روستاها به کاندیداهای منتخب خود از هر حزب، گروه و قومیت رای دادن و با اکثریت آرا منتخب مردم بر روی کار آمدند و تصمیماتی که می گیرند به پاس اعتماد مردم و طبق قانون است و مسئولان حق دخالت و یا خدشه دار کردن در کار آنان را ندارند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه