اخبار داغ

مدیرکل امور زندان های استان:

۳۰ درصد از زندانیان دوباره به محیط زندان باز می‌گردند/ مسئولان برای اشتغال زندانیان چاره اندیشی کنند

۳۰ درصد از زندانیان دوباره به محیط زندان باز می‌گردند/ مسئولان برای اشتغال زندانیان چاره اندیشی کنند
مدیکل امور زندانهای استان اصفهان گفت: ۳۰ درصد از آمار زندانیان مربوط به کسانی است که مجددا به محیط زندان بازگشته‌اند اما زندانیانی که به آن ها کمک شده به زندان بازنگشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای زندان شهرضا، بیان کرد: مهم ترین اولویت کشور که زمینه پیشرفت و توسعه در هر بخشی را فراهم می‌کند، امنیت است که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش نیروهای مسلح و اطلاعات به خوبی تأمین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

سمیه محمودی ادامه داد: پس از تأمین امنیت باید حل معضلات اقتصادی مردم به عنوان اولویت بعدی کشور توجه ویژه شود.

,

وی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور امریکا گفت: این سخنان گستاخانه و بدون مبنای عقلانی در حالی بیان شد که گوینده آن به خود اجازه داد به فرهنگ و تمدن ملت بزرگ ایران توهین کند و با اظهاراتی که تنها لایق شخصیت خود او بود، ایرانیان را تهدید کند.

,

نماینده مردم شهرستان های شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: کسی نمی‌تواند ملت ایران را تهدید کند چون نیروهای مقتدری همچون سپاه پاسداران از مرزهای کشور پاسداری می‌کنند و مردم نیز با قاطعیت از قوای مسلح کشور خود حمایت می‌کنند.

,

محمودی توان نظامی جمهوری اسلامی ایران را بازدارنده و کاملا دفاعی دانست و افزود: این در حالی است که ارتش آمریکا با پیمودن کیلومترها در مناطق مختلف جهان حاضر می‌شوند و اقدام به کشتار وسیع مردان و زنان و کودکان می‌کنند، کارنامه سیاه این کشور در منطقه خاورمیانه گواه صادقی بر این مدعا است.

,

وی گفت: اگر سپاه نبود داعش سراسر خاورمیانه را تصرف می‌کرد، بارها سعودی‌ها و آمریکایی ها و اسراییلی‌ها علیه سپاه سخن گفته‌اند که علت آن ترسی است که این کشورها از این نیروی مقدس دارند.

,

مدیرکل زندانهای استان اصفهان نیز در این آیین با بیان اینکه «ایران جزء 8 کشور نخست دنیا و 4 کشور نخست آسیا در زمینه آمار زندان‌ها است» گفت: 70 درصد از زندانیان برای نخستین بار وارد زندان شده‌اند و 30 درصد از آمار زندانیان نیز مربوط به کسانی است که مجددا به محیط زندان بازگشته‌اند این در حالی است که به زندانیانی که کمک شده به زندان بازنگشته‌اند.

,

اسدالله گرجی زاده ادامه داد: زندانیان بعد از خروج از زندان معضلاتی همچون مشکلات اقتصادی و اشتغال دارند، بیکاری در همه کشور وجود دارد و در این زمینه هم مشکلاتی را ایجاد کرده است.

,

وی تصریح کرد: 75 درصد از زندانیان در رده سنی 24 تا 45 سال هستند که این افراد در سن کار و تولید و اشتغال هستند به همین دلیل باید تدابیر جدی برای کاهش جمعیت کیفری اتخاذ شود.

,

مدیر کل زندان های استان با بیان این مطلب که «58 درصد از زندانیان استان متأهل هستند» اظهار کرد: 15 درصد با محکومیت های مالی وارد زندان شده‌اند که تعداد این گروه از محکومان به نسبت سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

,

گرجی زاده بیان کرد: 3 هزار نفر از خانواده‌های زندانیان در استان تحت پوشش انجمن حمایت از این خانواده‌ها هستند، در جشن گلریزان امسال 8 میلیارد تومان جمع آوری شد که با این مبلغ 680 نفر از محکومان جرایم مالی غیرعمد آزاد شدند این در حالی است که 60 نفر از زندانیان که در زندانها مانده بودند و مبلغ بدهی آنها یک میلیارد تومان بود، در جشن گلریزان شبکه سوم سیما آزاد شدند.

,

وی گفت: 580 خانوار زندانیان استان هم تحت پوشش کمیته امداد و 260 نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

,

فرماندار شهرضا نیز در این آیین بیان کرد: افرادی که به هر دلیل جرمی را انجام داده‌اند عضوی از جامعه ما هستند که به دلایل مختلف از مسیر صحیح منحرف شده‌اند بنابراین باید مسیر بازگشت آنها را به کانون جامعه هموار کنیم.

,

محسن گلابی ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری همواره از سوی مسئولان مختلف مورد تأکید قرار گرفته است اما لازم است که این هدف با تلاش و استفاده از آموخته‌ها و اندوخته‌های افراد کاردان در این زمینه انجام شود.

,

به گزارش شهرضانیوز، در این آیین از خدمات سیدرضا موسوی تجلیل و حسین سجادی به عنوان رییس جدید زندان شهرضا منصوب شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه